  • Data: 2021-01-18 09:05:01
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 03:26:36 UTC+1 KIKI napisał(a):

    > No nie w 8 miesiącu przecież :-)
    > Ale do 3 miesięcy to dla mnie tylko płód.

    co to jest płód? Czyżby własna tkanka kobiety? No przecież nie.
    "Na początku 3. miesiąca życia płodowego płód mierzy 5-6 cm
    i waży ok. 8 g. Najważniejsze narządy wewnętrzne, takie jak serce, nerki, wątroba,
    jelita,
    mózg są już ukształtowane i funkcjonują".
    Trzymajmy się może nauki, a konkretnie embriologii - chyba że brniemy w mentalne
    średniowiecze.
    Płód to człowiek. Miałeś kiedyś miesiąc, dwa czy trzy, byłeś rozwinięty odpowiednio
    do swojego wieku,
    miałeś potrzeby odpowiednie dla swojego wieku. Czy to znaczy że można cie było zabić?

    Dlatego rozsądne jest zbudowanie zestawu kryteriów np. człowiek może zabić drugiego
    człowieka
    jeśli ten (celowo lub nie) zagraża jego życiu. Załatwiamy takim zapisem i pewne
    przypadki aborcji i obronę własną.
    Jakieś inne pomysły? Oczywiście nie - bo logiczna dyskusja doprowadzi do logicznych
    wniosków
    że aborcja poza powyższym przypadkiem nie powinna mieć miejsca.
    Chyba że macie inne pomysły na stosowne kryteria.

    Dla jasności: stwierdzenie "dla mnie płód nie jest człowiekiem" przyjęte jako
    praktyczna zasada bedzie działać
    "jako dla mnie żyd, cygan, biedak nie jest człowiekiem" (bo dlaczego nie?) więc mogę
    go zabić.
    Słaba i niebezpieczne (jesli zdarzy ci sie być cyganem bądz biedakiem)

    b.