    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 20 Jan 2021 04:37:40 -0800 (PST)
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6005e3f1$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60070fa7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <60073c1b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <600817a2$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zaczyna się
    From: budynPL <b...@g...com>

    środa, 20 stycznia 2021 o 12:44:35 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > Pisałeś i wciąż piszesz o zabijaniu człowieka, a ja się na taką
    > terminologię po prostu nie zgadzam. Organizm staje się człowiekiem w
    > procesie rozwoju płodowego.

    nie zgadzaj się, tylko nie twierdź że ja jestem ciemnogrodem (tu to nie padło - ale
    wiadomo, że katol to z ciemnogrodu),
    a ty racjonalna i naukowa.
    Jesli pobierzesz próbkę tkanki i dasz medykowi do analizy to mu wyjdzie że pobrano ją
    z żaby czy człowieka.
    Bo nie ma takiego organizmu jak "potencjalny człowiek"

    Jeżeli nie pozwolimy na dalszy rozwój
    > organizmowi, który np. i tak nie rokuje na przeżycie, to nie ma mowy o
    > człowieku. To tylko potencjał. Taki potencjał ma w sobie także każdy
    > plemnik. Czy zaczniemy zaraz rozmawiać o codziennym ludobójstwie? Zdaje
    > się, że onanizm też był kiedyś surowo karany...

    o takimi poziomie wiedzy biologicznej mówię - żenada do kwadratu

> [...]
    >
    > Wyobraź sobie, że każdy ojciec jest ustawowo zobowiązany - w razie
    > zaistnienia takiej konieczności - do oddania swojemu dziecku nerki lub
    > innego narządu możliwego do przeszczepu. A co tam ojciec! Skoro każde
    > życie jest najwyższą wartością bez względu na koszty (wcale nie chodzi
    > mi o te finansowe), to niech każdy człowiek po spełnieniu biologicznych
    > wymagań będzie zobowiązany ustawowo do ratowania w ten sposób innego
    > życia. Nawet jeśli oznacza to dla niego znaczne pogorszenie jakości
    > swojego zdrowia i życia, a leczonemu wcale nie gwarantuje znacznej

    zasadniczo to programy dobrowolnego pomagania są jak najbardziej sensowne. Czy
    przymusowe mogłby zadziałać? Tam gdzie pobrany materiał się odbudowuje np szpik - to
    kwestia
    decyzji społeczeństwa. Dawca nie ponosi długotrwałej szkody.
    Natomiast mamy dwie nerki, oczy itp dlatego że taki organ może przestac
    funkcjonować.
    Więc pobieranie obowiązkowe zapewne byłoby niemoralne/niedopuszczalne.
    Natomiast ciąża aczkolwiek może mało przyjemna jest naturalnym stanem organizmu
    nie powodujacym normalnie szkód.

    > Co Ty na to? Dlaczego jeden człowiek - a konkretnie kobieta, bo to
    > przecież wyłącznie kobiet dotyczy - ma mieć obowiązek ratowania za
    > wszelką cenę drugiego człowieka, nawet kosztem swojego zdrowia oraz
    > znacznego obniżenia jakości życia? Przyjmujesz takie rozwiązanie za
    > możliwe tylko dlatego, że to akurat w jej ciąży nastąpiły błędy w
    > podziałach komórkowych u zygoty, czysty przypadek. To może losujmy
    > także np. dawców nerek?
    > W jakiej i czyjej praktyce? Podejrzenie jakiej choroby?

    chociażby zespołu downa - guglaj pod katem "było podejrzenie i zalecenie aborcji -
    dziecko urodziło się zdrowe"

    skrzywdzona to dziecko też musi?
    > No pewnie. A ciąża to tylko taka pakowalnia prezentów.

    widzisz, ja mówię o pomocy kobietom w tragicznej sytuacji, a ty strzelasz focha.
    Mogłabyś podpowiedzieć co ewentualnie mozna zrobić.

    b.