  • Data: 2020-11-18 16:42:51
    Temat: Re: Zużycie energii elektrycznej na głowę w Polsce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Kżyho napisał:

    > No ale się teraz zastanówcie. Taka Norwegia to ma całkiem sporą
    > powierzchnię kraju, która np. przez pół roku ma cały czas noc... Do tego
    > jest u nich jakby nie patrzeć zimno.

    Znajomy kiedyś zimował w stacji badawczej za kręgiem polarnym. Za ogrzewanie
    pokoju (ze 30 metrów) robiły głównie antydepresyjne halogeny oświetlające
    pomieszczenie. W sumie to miały coś koło 300W, zdaje się. A skoro jesteśmy
    na budującej grupie, to w tej chacie nie było żadnych styropianów. Tylko
    organiczne materiały, jakieś trzciny i wełna celulozowa (ekofibrem czasem
    zwana).

    > Na Islandii też szału zapewne nie ma z długością dni z światłem
    > słonecznym, ciepłem itd. To może generować spore zapotrzebowanie na prąd.

    Do ogrzania mieszkań dla ludzi, których tam żyje tyle, co w Lublinie?
    W porównaniu ze wszystkimi hutami aluminium? Wolne żarty!

    --
    Jarek