  • Data: 2020-11-22 14:36:47
    Temat: Re: Zużycie energii elektrycznej na głowę w Polsce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nadir napisał:

    > Islandia to akurat sporo energii czerpie ze źródeł geotermalnych, to co
    > się będą ograniczać?

    Energia geotermalna nie jest energią odnawialną, więc w zasadzie powód jest.
    Z tym że na Islandii sytuacja jest wyjątkowa -- to co oni z tej geotermii
    wykorzystują, w większości samo się pcha na powierzchnie, można pozyskać
    metodą "zbieracką". Ten ostatni termin zapożyczyłem z Australii -- tam
    ludzie mówią, że u nich nie ma górnictwa, bo wszelkie bogactwa minieralne
    pozyskuje się metodami zbierackimi, najwyżej po odgrabieniu cienkiej
    warstwy wierzchniej ziemi.

    --
    Jarek