    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 4 Jun 2017 14:16:18 -0700 (PDT)
    <ogpsaq$v4l$1@node1.news.atman.pl>
    <59309697$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <ogv12i$1qc$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <oh0bq9$e8n$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <oh0f55$h6v$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@g...com>
    <5933fca8$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <oh13uj$57g$2@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: a są tu jacyś komputrowcy?
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 19:03:36 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > linke daj do jakiegos opisu
    >
    > b.

    a co ty mnie na priv :) Tu sie dyskutuje o budowlanych aspektach kwarków :)

    zatem: jak pamietacie z historii techniki przepływ ciepła w XIXw. był opisywany jak
    przepływ pewnej substancji zwanej flogistonem z ciała cieplejszego do zimniejszego. I
    na podstawie takiego opisu dało sie precyzyjnie wyznaczać różne parametry, zdaje sie
    ze ciepło właściwe. Bo jako model to sie sprawdzało.

    Dzis jestesmy w tej samej sytuacji. G... wiemy o naturze materii ale mamy niezłe
    modele (a jednoczesnie dokladnie wiemy ze one sa nieprawidłowe w pewnych warunkach).
    zatem doswiadczalne potwierdzenie energii próżni jest doświadczalnym potwierdzeniem
    sensownosci danego modelu z założeniem ze nie obliczmy go dla pewnych skrajnych
    warunkow (bo wiemy ze tam model nie dziala)

    dostalem takiego linka
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%85stka_wirtualna
    #Energia_pr.C3.B3.C5.BCni

    "Cząstki wirtualne to matematyczna koncepcja..." czyli model, czyli g... wiemy. Czyli
    nadal szukamy ogólnej teorii, teraz na tapecie są wielowymiarowe struny, brany itd.

    dalej:
    "Cząstki wirtualne powstają również w pobliżu czarnych dziur. Jeżeli ich para
    powstanie dokładnie na horyzoncie zdarzeń, to jedna z tych cząstek wpadnie do czarnej
    dziury, natomiast druga może odlecieć w przestrzeń, uzyskując tym samym energię i
    zmniejszając energię dziury. Nazywa się to promieniowaniem Hawkinga i jest to
    hipotetyczny proces, który może prowadzić do zniknięcia czarnej dziury."

    Przeciez to sie kupy nie trzyma. Jesli powstaje para cząstka/antyczastka to musialby
    istniec statystyczny mechnizm preferencji ze do czarnej dziury dostaje sie akurat
    antycząstka. Wtedy czarna dziura paruje.
    Ale jesli dostaje sie zwykła cząstka to czarna dziura puchnie promieniując
    antymaterią.
    A jesli zadnego mechanizmu selekcji nie ma, co jest najbardziej prawdopodobne, to do
    czarnej dziury dostaje sie dokladnie tyle cząstek ile antyczastek. A wtedy nie ma
    żadnego efektu fizycznego.
    Ale jesli nie ma efektu fizycznego, to być moze w ogóle nie ma promieniowania
    hawkinga, żadnych par cząstka/antyczastka? A wtedy energia próżni jest ładne zero?

    b.