  • Data: 2014-04-28 08:44:10
    Temat: Re: bojler elektryczny dla 2 starszych osob
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Każdy szanujący się mechanik ma komplet takich właśnie kluczy - bo za
    > sześciokątnymi łbami śrub M8 nie nadąży... Takoż każdy szanujący się
    > mechanik ma klucz paski 13-17 (w kompletach nie ma) - bo jest to
    > wyjątkowo poręczne narzędzie, większość (poza tymi z łbem 14 i
    > najrzadszymi - z łbem 12) śrub M8 i praktycznie wszystkie M10 (te na
    > szczęście praktycznie zawsze mają łeb 17) - znacznie potrafi
    > przyspieszyć robotę.
    >
    > Tak więc nie pisz że dwunastka jest dziwna.

    Ale tu nie chodzi o każdego, szanującego się mechanika, bo ja to dobrze
    wiem, że każdy mechanik takie klucze musi mieć.
    Ale chodzi o to, że Lawa twierdzi, że wymiana anody magnezowej w każdym
    bojlerze jest banalnie prosta, nie wymaga narzędzi. Wykona ją każda
    osoba bez narzędzi. Ponadto twierdzi, że anoda magnezowa za 30zł pasuje
    do każdego bojlera.
    Tylko w takim kontekście napisałem o konieczności posiadania, czasami
    nietypowych, płaskich kluczy takich jak 12 czy 14, których nie zawsze
    można znaleźć w pierwszym z brzegu zestawie kluczy płaskich. Bywa też,
    że czasami jest potrzebny specjalistyczny klucz jak choćby specjalny
    klucz do wykręcania anod magnezowych
    http://anoda-m.pl/pl/p/Klucz-nasadowy-do-anod-magnez
    owych-z-korkiem-2/394
    czy też odpowiednio duży i nie tani klucz nastawny typu "żabka"
    http://rem-tech.com.pl/index.php?main_page=product_i
    nfo&products_id=1039
    , który jest w stanie uchwycić kołnierz korka z gwintami 5/4 , 6/4 czy
    nawet 2 cale, bo w niektórych bojlerach tak właśnie są mocowane anody.
    Ba.... Czasami bywa, że nawet taką żabką nie da się uchwycić kołnierza,
    bo klucz jest zbyt gruby i potrzebny jest klucz płaski o rozmiarze 80 czy 83
    https://www.narzedziowy.pl/45337_BETA-Klucz-plaski-j
    ednostronny-czerniony-model-53-Rozmiar-mm-80-Dlugosc
    -mm-645.html?ref=ceneo.pl
    bo anoda przytwierdzona jest do korka grzałki z gwintem 6/4 czy 2 cale i
    trzeba wykręcić cały zespół grzałek. Klucz typu "żabka" nie chwyci, bo
    jest zbyt gruby i przeszkadza obudowa grzałki i termostatu. Czasami
    trzeba się nieźle namęczyć, aby odkręcić anodę, bo korozja i kamień
    potrafią nieźle przyblokować korek.

    Nie jest prawdą, że wymiana anody jest zawsze prosta, nie jest prawdą,
    że poradzi sobie każda osoba, nie jest prawdą, że nie są potrzebne
    narzędzia, nie jest prawdą, że do każdego bojlera można zastosować
    najtańsze anody za 30zł, bo do niektórych anoda kosztuje nawet 150zł
    Skoro ma bojler, w którym wymiana takiej anody jest prosta, a można
    wsadzić anodę za 30zł to mógł napisać: "proponuję kupić taki, a sraki
    bojler, bo wymiana anod jest prosta w tym modelu". Ale Lawa zamiast
    dyskutować w sposób merytoryczny to woli wyzywać ludzi od szmat i
    skurwysynów oraz przypisywać mi kryptoreklamę, bo napisałem w jakich
    firm bojlerach są problemy z wymianą anod. Ot cały Lawa.