  • Data: 2014-04-28 10:59:50
    Temat: Re: bojler elektryczny dla 2 starszych osob
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-28 09:17, Kris pisze:

    > Kurczę nie wiedziałem do tej pory że 12 i 14 to nietypowe klucze;)
    > 15 to i owszem zdarzało mi się szukać ale 12 i 14 zawsze miałem i mam po kilka
    sztuk.

    A jak często ich używasz?
    Widzisz łby śrub oraz nakrętki są znormalizowane, a w większości norm
    (DIN, ISO, PN) nie ma kluczy 12 i 14
    Masz kolejno śruby
    gwint/klucz
    M5/8
    M6/10
    M7/11
    M8/13
    M10/17 lub 16
    http://eurobolt.com.pl/58,din-934--din-555--pn-82144
    --iso-4032--en-24032--nakretki-szesciokatne.html
    Klucze są w sprzedaży od czasu ekspansji chińskich, odchudzonych
    produktów zaczęły się pojawiać nietypowe wymiary 12 i 14 bo są także
    chińskie.
    Jeszcze 10-15 lat temu te dwa klucze nierzadko trzeba było samemu
    dorabiać, rozpiłowując mniejsze.
    Wiem o czym piszę, gdyż te 2 rozmiary tj. 12 i 14 to są od
    kilkudziesięciu lat podstawowymi kluczami automatyka. Takie rozmiary
    miały mosiężne nakrętki do złączek przewodów pneumatycznych z miedzi
    oraz tworzyw sztucznych (igelit, polietylen, butylen) o średnicach 6 i
    8mm. Złączki te są uszczelniane pierścieniami zaciskowymi (baryłkami,
    pierścionkami).
    Takie złączki stosuje się powszechnie nie tylko w przemyśle, ale m.in. w
    instalacjach gazowych w samochodach.
    http://autogaz-market.pl/9-rurki-miedziane-i-akcesor
    ia?p=3

    To, że masz te klucze nie oznacza, że ich na co dzień potrzebujesz i
    używasz, bo one się przydają bardzo sporadycznie tylko przy nietypowych
    śrubach.
    W 99,9% przypadków będziesz potrzebował kluczy 10, 11, 13 i 17 bo takie
    przewiduje większość norm zarówno polskich obecnych i z czasów PRL, UE
    oraz byłego bloku RWPG.

    > Trochę przesadzasz pisząc referaty o tak prostej czynności jak wymiana anody.

    Przepraszam i już się poprawiam.
    Ludzie dokłądajcie kilka złotych i kupujcie bojlery z przedłużoną
    gwarancją, bo nieprawdą jest, że warunkiem zachowania praw do takiej
    gwarancji jest konieczność wymiany co roku anody magnezowej przez osoby
    uprawnione i potwierdzenia tego faktu w karcie gwarancyjnej. Możecie
    sami sobie wymieniać co roku te anody magnezowe, a producent niech się
    "wali" i wara mu do tego i gwarancję dać musi, gdyż jest to banalnie
    prosta czynność, że może ją wykonać 4-latek i nie wymaga użycia
    jakichkolwiek narzędzi. Nieprawdą jest, że możecie się spotkać z
    jakimikolwiek problemami, a zagrożenie porażenia prądem nie istnieje,
    gdyż prąd nie jest groźny. Może co najwyżej połaskotać i popieścić, co
    znacznie poprawia humor na cały dzień.
    Teraz lepiej? ;)

    > Oczywiście jest cos takiego jak złośliwość rzeczy martwych i sprawa może się
    skomplikować ale to marginalne przypadki.

    Rzecz w tym, że nie są marginalne. Wręcz przeciwnie w większej liczbie
    przypadków występuje szereg problemów.
    Tylko w niektórych robi się to łatwo i bez większych niespodzianek.
    Bo często trzeba mieć odpowiedni klucz. Bo często musi ktoś pomóc
    przytrzymać bojler, gdyż trzeba się z nim siłować, aby odkręcić
    skorodowany i zakamieniony korek lub wykręcić zespół grzałek.
    Bo czasami tą robotę trzeba wykonywać w niewygodnej pozycji stojąc na
    rancie wanny, bo w łazience było miejsce tylko i wyłącznie ponad wanną.
    Zwłaszcza, jak ktoś postanowił zamontować ten bojler w miejscu gazowego
    podgrzewacza przepływowego, podłączając go pod te same króćce w ścianie.
    Bo często okazuje się, że brakuje nam odpowiedniej uszczelki pod kryzę
    czy zespół grzałek, o której nie powiedział sprzedawca, który sprzedawał
    nam anodę magnezową.

    > Kurcze niedługo zaczniesz pisać że wymiana wtyczki w żelazku to tez fachowca i
    specjalistycznego sprzętu wymaga.

    Nie piszę o wtyczce w żelazku, choć z tego co widywałem jak ludzie
    samodzielnie podłączali takie przewody to jestem zdania, że jak ktoś nie
    posiada wiedzy, umiejętności i odpowiednich narzędzi to lepiej niech się
    za to nie zabiera.
    Poza myleniem przewodów widywałem wyłażące spod śrub druciki, bo ktoś
    nie wiedział, ze należy koniec przewodu zatulejkować.
    Tu niestety trzeba koniec przewodu zabezpieczyć specjalną tulejką
    zaciskową, do zaciśnięcia której potrzebna jest specjalna zaciskarka,
    której nie znajdzie się w każdym domu.
    http://inelsc.pl/pl/p/Zaciskarka-tulejek-6-10-16mm2-
    KY8162-11/908