eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
  • Data: 2014-05-16 11:39:59
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2986ce8e-419a-4bb5-bd32-1d35b6d8c428@go
    oglegroups.com...

    > Rozsądniej by było napisać że w Gliwicach i Zabrzu jeszcze nie ma takich
    > mieszkań. Proces jest powolny bo jednym z czynników jest długość życia
    > ludzi. Ktoś w tym
    > temacie napisał że są w Polsce miejsca gdzie wynajęcie jest za to ze ktoś
    > chce w domu mieszkać.

    No, ja :-)
    Ale stamtąd ludzie wyjechali za pracą i są pustostany gdy tymczasem np. w
    Gliwicach jest więcej miejsc pracy niż osób w wieku produkcyjnym.

    > Przy 15 zł za m2 wynajęcie wychodzi taniej niż kredyt.

    Minimalnie. a przypominam, że 15zł / m,2 to minimum za lokale w których
    łazienka i kuchnia pochodzą z lat 80-tych.

    > Pozostaje jeszcze wyjaśnić czy podane przez Ciebie stawki czynszu dotyczą
    > mieszkań w budynkach z mieszkaniami do wynajęcia czy są to ceny jakie
    > płaci
    > Kowalski wynajmując od Malinowskiego mieszkanie.

    W budynkach typowo pod wynajem stawki są bliższe 30zł

    > Nie chcę prowadzić jałowej dyskusji o najmie okazjonalnym bo ten
    > charakteryzuje się jeszcze wolną amerykanką.

    Już Ci pisałem - innej możliwości wynajmu nie ma.
    Ta część śląska to ziemie tzw. "odzyskane" tu nie ma przedwojennych
    prywatnych kamieniczników którzy odzyskali kamienicę z lokatorami i mają
    ograniczenia w kwestii ustalania wysokości czynszów.

    Większość mieszkań to mieszkania wykupione w latach 90-tych które ludzie
    wynajmują na zasadach rynkowych, albo nowe budynki wybudowane /
    wyremontowane typowo pod wynajem, ale też na warunkach rynkowych.

    > Nie chcę krakać ale to przemysłowe południe Polski najbardziej na tym
    > procesie dostanie po dupie.

    Dostaje np. wspomniany Bytom, ale Gliwice, Zabrze czy Katowice od lat już
    nie opierają się na przemyśle ciężkim.

    Pozdrawiam
    Ergie