eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
  • Data: 2014-05-16 03:11:20
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 16 maja 2014 00:43:41 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > Nie warto, ale jak ju� pisa�em takich mieszka� po prostu na rynku u nas nie
    >
    > ma. Pisze o praktyce a praktyka w Gliwicach i Zabrzu jest taka �e cena
    >
    > wynosi od 15 do 30zďż˝ za m2.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Rozsądniej by było napisać że w Gliwicach i Zabrzu jeszcze nie ma takich mieszkań.
    Proces jest powolny bo jednym z czynników jest długość życia ludzi. Ktoś w tym
    temacie napisał że są w Polsce miejsca gdzie wynajęcie jest za to ze ktoś chce w domu
    mieszkać. Przy 15 zł za m2 wynajęcie wychodzi taniej niż kredyt. Pozostaje jeszcze
    wyjaśnić czy podane przez Ciebie stawki czynszu dotyczą mieszkań w budynkach z
    mieszkaniami do wynajęcia czy są to ceny jakie płaci Kowalski wynajmując od
    Malinowskiego mieszkanie. Nie chcę prowadzić jałowej dyskusji o najmie okazjonalnym
    bo ten charakteryzuje się jeszcze wolną amerykanką. On na razie w niektórych
    miejscach uzupełnia braki mieszkań. Ale jak umrze dostatecznie dużo ludzi a nie
    urodzi się tyle żeby ich zastąpić to rynek najmu się zmieni i ustabilizuje. Polska
    zaczyna wchodzić w okres gdzie będzie zdecydowana większość starych ludzi. Starzy
    ludzie mają to do siebie że odchodzą i zostają po nich mieszkania w których żyli. Nie
    chcę krakać ale to przemysłowe południe Polski najbardziej na tym procesie dostanie
    po dupie. W PRL bardzo dbano o górników, hutników, przemysł ciężki. Nasycenie
    mieszkaniami jest tam duże. Jak ludzi ubędzie to sam sobie wykombinuj co się stanie.
    W Lodzi to już się stało. Ubyło z różnych względów ponad 200 000 ludzi, to tak jak by
    Zabrze albo Gliwice opustoszały. Sprzedaż mieszkania w cenach jakie by sobie życzyli
    sprzedawcy, niezbyt wygórowanych, jest praktycznie mało prawdopodobne. Miasto zrobiło
    rzut na taśmę i remontuje swoje kamienice. Doszło już do wyburzeń kamienic bo były
    przeznaczone do remontu ale się okazało że po remoncie będą stały puste. Australijska
    spółka przebudowała duży kompleks fabryczny na mieszkania. Cudnie tam jest, kawalerki
    mają po 50m2. Są mieszkania dwupoziomowe. Spółka upadła i likwidator próbował
    sprzedawać mieszkania po 1700 zł za m2. Sprzedał mniej niż 1/3.