eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-23 11:30:35
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/02/2021 11:13, WS wrote:
    > A niby co? Jeśli ~3/4 dochodów zbiera państwo...

    Udowodnij to 3/4. I zestaw z Wenezuelą. Podpowiem: zarabiają miesięcznie
    równowartość paczki papierowsów. Ci bogatsi. I dalej walczą o słusze
    idee socjalizmu.

    Zanim nastepnym razem UE nazwiesz socjalizmem, proszę, zainteresuj się
    sytuacją ekonomiczną państw gdzie socjalizm dominuje.

    > Ale ja mówię o sytuacji takiej, że się nie da...

    Nie ma tekej sytuacji, jeśli wspólnota jest dostatecznie duża. To
    własnie coś, czego nie pojmują korwinistyczne przygłupy. Fak, że UE jest
    wspólnotą ekonomiczną sporych państw, oznacza że można na to wywierać
    mniejszy nacisk polityczny, ekonomiczny i może łatwiej przeżyć klęski
    żywiołowe. Korupcja jest wszędzie, wiec zawsze bedzie jakiś cwaniak co
    się na tym będzie chciał dorobić. Ale w dużej wspólnocie łatwo o kogoś,
    kto złapie za rękę.

    > typu -30 w większości państw, w każdym mieszkaniu odpalone farelki...

    Nie ma takiej sytuacji z racji faktu że "wiekszość" państw UE znajduje
    się na szerokim zakresie kilmatycznym.

    > Teksas raczej też nie jest odcięty od reszty USA

    Własnie jest. Mokry sen korwinistów.

    https://biznesalert.pl/teksas-atak-zimy-blackout-ene
    rgetyka-klimat/

    Mogą *sami*, beż żadnych nasków decydować czy mają być niewydolni w
    wieczorem czwartek czy w rano piątek. Zaiste, wolność wyboru i żadnych
    socjalistów.

    > się nie da...

    I masz dwa wyjscia:

    1) wyłaczyć prąd odbiorcom
    2) wyłączyć, ale wcześniej oskubać

    > to tez taki opiekuńczy kraj ;)

    UE nie jest opiekuńcza, tylko ma szeroką politykę, dotyczącą całości
    wspólnoty. Texas jest dokłądnie czymś odwrotnym od UE. Pobrażani na
    wszystko rednecki, sami sobie zrobili prąd. I dupło.

    > w czołówce w statystykach na "najlepsze życie"

    Dalej, Australia i ich problemy energetycznie ma mają się nijak do UE.
    Mają inne źródło.

    > Raczej minimalizowanie kosztów, Australia podobnie się "załatwiła" przechodząc w
    dużej części (jak UE) na odnawialne źródła energii

    UE niczego jeszcze nie "załatwiła". Elektrownie na kamienie
    zapierniczają jak zapierniczały. To tylko problemy natury
    psychiatrycznej u rządzących powodują że zamiast stawiać elektrownie
    jądrowe, stawiamy Mój Prąd i dajemy zarobić Januszom fotowoltaiki.

    > W sumie UE tez tak chce docelowo, mam nadzieję, że jakieś wnioski z tego
    wyciągną...

    UE nie jest od polityki energetycznej każdego państwa osobno. Tutaj
    możesz wykazać się patriotyzmem i głosować na kogoś kto nie jest idiotą.
    Podpowiadam: w PL nie ma takich w polityce obecnie.

    > Klęska na poziomie małego regionu to OK

    Tutaj to była klęska w skali całych miast.

    >, ale na większą skalę... ? Jeśli czegoś fizycznie nie da się zapewnić wszystkim?

    Da się, mamy od tego rezerwy. Dalej pytanie jest: czy rozdasz chleb za
    darmo i okażesz się lewackim miękiszonowym pedałem, czy może wyciśniesz
    z powodzianina akt własności mieszkania w zamian za chleb?

    Texas wybrał jedną z tych skrajności. Bo mógł. Wolność. W końcu o nią
    walczymy.

    > W końcu Teksas to ~2x większy od Polski i jak to w USA w miarę autonomiczny stan...

    Bo autonomia rzecz najwazniejsza. Dzięki tej autonomi mają autonomiczną
    katastrofę energetyczną. Wiwat wolność, nikt nie będzie decydował za nas
    o tym jak bardo spieprzymy naszą energetykę, a już na pewni nie żadne
    lewackie USA czy UE.