  • Data: 2011-07-31 08:14:05
    Temat: Re: diodowe żarówki
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/j11dp0$k1p$1@inews.ga
    zeta.pl
    *Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

    > Dokładnie. Zwykle jednak oprawy E27 padają pod ,,ciężarem'' żarówki
    > o mocy 100 watów. Halogenowa żarówka daje mniej ciepła z tej samej
    > liczby watów elektrycznych niż ,,zwykła'' żarówka -- być może to Cię
    > ratuje, a być może po prostu masz starą, dobrą oprawę lub nawet nową,
    > ale dobrą. :)

    Ale coś sie uparł na te oprawy? Ani ja o tym nie zaczałem dyskutować,
    ani nie było to tematem wątku. Nikt nie wymaga od oprawy żeby
    wytrzymywała więcej niż na ile jest przewidziana + margines
    bezpieczeństwa który z pewnością jest dodawany. Jak oprawa E27 jest
    przewidziana na żarówkę 100W to jest w stanie ją wytrzymać. I proszę
    Cię, nie zaklinaj rzeczywistości

    > [pewnie nie wie, że ,,na oko'' znaczy tyle co ,,w przybliżeniu'',
    >
    > --> Na oko <<w przybliżeniu, mniej więcej, niedokładnie, nieściśle>>
    >
    > czyli ,,na moje oko'' należy (czy choćby można) odczytać jako: ,,wg
    > mnie to mniej więcej tyle'']

    Wie, że "w przybliżeniu" może sugerować podpieranie się zaookrągleniem
    jakiegoś pomiaru. Natomiast "na oko" to już raczej ocena
    organoleptyczna.

    > Fakt stosowania przez Ciebie żarówki halogenowej o mocy 105 watów nie
    > jest tożsamy z faktem powszechnego stosowania takich żarówek przez tak
    > zwany ogół społeczeństwa, ale nie mam nic przeciwko uznaniu mojej
    > wypowiedzi za niezgodną z prawdą. ;)

    Prawda, ale nie zmienia to w niczym faktu, że te żarówki specjalnymi nie
    są, bo większość się na nie wypina ze względu na ich cenę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675