  • Data: 2016-07-13 17:59:45
    Temat: Re: do elektryków jaki kabel skrzynka dom
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no to cwaniaku jeszcze to policz dla pradu rozruchu urządzen spotykanych w domu.
    zastanawiałem się jakie mam urządzenie które w momencie rozruchu pobiera
    największy prąd. napewno nie lodówka, bo ma zamało mocy, nawet biorąc
    pod uwagę że tam silnik staruje, odkurzacz? też nie bo regulator go
    powoli rozkręca... więc pozostaje czajnik bezprzewodowy. Jakie są grube
    kable w domu? 2,5kwadrat? No to od licznika, do czajnika jest ze 20
    metrów, czajnik bierze 2kW, wiec strata jest.... 1%. czyli dużo większa
    niż na kablu od taurona do domu.

    https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/pr
    ogramy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-przemienny-
    jednofazowy.html

    Tak więc światło nie będzie przygasać. bo większy spadek napięcia
    wystąpi na odcinku poza omawianym kablem. JEdnak jak się zastanowić nad
    najgorszą sytuacją, czyli startem spawarki, to może coś tam się tam
    może dziać dziwnego. Tylko że znowu, jak w podobnym wątku Ucia, brakuje
    danych. Nie wiemy czy lubi spawać elektrodą rutylową fi 5.5, czy ma
    normalny migomat. mój migomat zadowala się "korkiem" 10A. Więc jeszcze
    nic widocznego nie powinno się dziać. ale większa spawara - będzie migać.
    Tak więc jeśli Uciu często wieczorami pospawać to jak już wspominałem
    bez grubego kabla ryzykuje rozpad rodziny. :)
    ToMasz

    PS jaką moc pobierają pompy ciepła?