  • 1. Data: 2016-07-06 22:17:24
    Temat: do elektryków jaki kabel skrzynka dom
    Od: uciu <a...@g...com>

    Tauron postawił skrzynke na granicy działki wiec do domu musze pociągnąć około 60m
    kabla... Elelktryk radzi 5x16 bo boi się ze na 5x10 bedą za duże spadki... Ma racje?
    Pytam bo 5x10 mam po 13Zł a 5x16 po 21zł... wiec różnica spora:/

    dzięki
    uciu

  • 2. Data: 2016-07-06 22:25:47
    Temat: Re: do elektryków jaki kabel skrzynka dom
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 22:17, uciu pisze:
> [...]
    Pytam bo 5x10 mam po 13Zł a 5x16 po 21zł... wiec różnica spora:/

    Ma rację. Spadki przy tej odległości są spore i droższy kabel szybko się
    zwróci. Przy czym aluminiowy 16mm ma podobne parametry do miedzianego 10
    mm. Kup miedziany 16mm albo i większy.

    --
    MN

  • 3. Data: 2016-07-06 22:35:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 22:26:16 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ma rację. Spadki przy tej odległości są spore i droższy kabel szybko się
    > zwróci. Przy czym aluminiowy 16mm ma podobne parametry do miedzianego 10
    > mm. Kup miedziany 16mm albo i większy.
    Wypadało by zapytać jaka moc przyłączeniowe. Bo nie każdy w garażu ma i używa
    3spawarki transformatorowe i 2wirowe oraz przydomową gorzelnie.

  • 4. Data: 2016-07-06 22:47:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 22:35, Kris pisze:

    > Wypadało by zapytać jaka moc przyłączeniowe. Bo nie każdy w garażu ma i używa
    3spawarki transformatorowe i 2wirowe oraz przydomową gorzelnie.

    No to pytaj. Ja nie muszę.

    --
    MN

  • 5. Data: 2016-07-06 22:50:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Wypadało by zapytać jaka moc przyłączeniowe. Bo nie każdy w garażu ma i używa
    3spawarki transformatorowe i 2wirowe oraz przydomową gorzelnie.

    https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/pr
    ogramy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-przemienny-
    trojfazowy.html

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-07-06 23:16:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 22:17:25 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    Pytam bo 5x10 mam po 13Zł a 5x16 po 21zł... wiec różnica spora:/

    własciwie nikt tego nie robi ale aluminiowy też byłby ok.
    Na przykład dla YKY 5x16 spadki wychodzą dla 32A 0,7%, a dla aluminiowego 5x35 lepsze
    bo 0,5 a jest 2x tanszy.

    Ale zeby nie było - na moja budowę mam aluminiowy 5x70, taki beben kabla mi sie
    ostał. Zużywam po trochu ale nadal mam tego mnóstwo :)

    b.

  • 7. Data: 2016-07-07 12:38:28
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 6 Jul 2016 13:17:24 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > pociągnąć około 60m kabla... Elelktryk radzi 5x16 bo boi się ze na
    > 5x10 bedą za duże spadki... Ma racje? Pytam bo 5x10 mam po 13Zł a

    Co? mam 80m , na YAKY 3x25 (alu) i zastanawiam się czy nie
    przesadziłem zdenia.

    Tracona moc zależy od aktualnego obciążenia - a nie napisałeś ile kW
    przez jaki czas doby będzie pobierane.
    Co prawda przy prądzie ~ napięcie 230V jest średnią skuteczną.

    Kris dobrze napisał, będziesz używał 24h na dobę 3 spawarek?

    Bo jak 0,5kW i płyta w kuchni 2h dziennie to czas zwrotu chyba
    będziemy liczyć w latach?

    Ale ja się nie znam, ale wypowiadam - w stylu polskim :)

  • 8. Data: 2016-07-07 12:48:52
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 7 Jul 2016 12:38:28 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

    " na YAKY 3x25 (alu) "
    Wróć! kabel to: 4x25 oczywiście

    BTW, dorzuciłem skrętkę komputerową i kabel do domofonu etc.,
    zastanawiam się nie nie będę nagrywał kamerą "kierowców" osiągających
    na mojej gminnej drodze do 120/h (zabudowany) bo lubią ten odcinek.
    Żaden kot tu nie ginie śmiercią naturalną, bodaj 3 psy także rozjechane.

  • 9. Data: 2016-07-12 23:49:30
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 22:35:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Wypadało by zapytać jaka moc przyłączeniowe. Bo nie każdy w garażu ma i używa
    3spawarki transformatorowe i 2wirowe oraz przydomową gorzelnie.

    Jak się upowszechnią samochody elektryczne to zmieni się spojrzenie na moc
    przyłączeniową :)

    --
    bajcik

  • 10. Data: 2016-07-13 00:38:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krzysztof Garus wrote:

    3spawarki transformatorowe i 2wirowe oraz przydomową gorzelnie.

    > Jak się upowszechnią samochody elektryczne to zmieni się spojrzenie na moc
    przyłączeniową :)

    tesla potrzebuje 16.5kW :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?