  • 11. Data: 2016-07-13 08:51:40
    Temat: Re: do elektryków jaki kabel skrzynka dom
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 23:49:33 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Jak się upowszechnią samochody elektryczne to zmieni się spojrzenie na moc
    przyłączeniową :)

    Sam kabel przylaczeniowy wtedy to bedzie pikus. Raczej problemem beda same
    sieci przesylowe. Tego tak szybko nie zupgraduja. Predzej licze na duzo
    szybciej ladujace stacje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-07-13 09:28:33
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 06.07.2016 o 22:50, Irokez pisze:

    > https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/pr
    ogramy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-przemienny-
    trojfazowy.html

    spadek napięcia wystąpi wtedy gdy popłynie prąd. im większy prąd tym
    większy spadek napięcia. im mniejszy prąd, latem, w ciągu dnia, tym
    miejszy spadek napięcia. korzystając z podanego kalkulatora online,
    zakładając prąd 25 amper, wyliczyłem że różnica pomiędzy kablem 10 a
    kablem 16 wynosi 0.3 procenta. W trakcie normalnego dnia, jeśli nie
    uruchomisz żelazka, czajnika, piekarnika, farelki - różnica będzie
    trudna do wyliczenia. Więc wiesz co Ci radzę? Kup grubszy, bo Ci
    powiedzą że jesteś głupi a Twój stary był garbaty i kradł. :)
    ToMasz

  • 13. Data: 2016-07-13 10:38:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 09:28:34 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > trudna do wyliczenia. Więc wiesz co Ci radzę? Kup grubszy, bo Ci
    > powiedzą że jesteś głupi a Twój stary był garbaty i kradł. :)

    no to cwaniaku jeszcze to policz dla pradu rozruchu urządzen spotykanych w domu.
    I zauwaz ze spadek napiecia bedzie mial wtedy mniejsze znaczenie niz jego
    krótkotrwały przebieg. W skrócie - swiatło ci bedzie zauwazalnie przygasac jak w
    chalupie rolnika na koncu wsi w 1950.

    b.

  • 14. Data: 2016-07-13 11:13:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 10:38:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no to cwaniaku jeszcze to policz dla pradu rozruchu urządzen spotykanych w domu.
    A co takiego "spotykanego w domu" ma prad rozruchu zdecydowanie większy od prądu
    podczas normalnej pracy?

  • 15. Data: 2016-07-13 11:15:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 11:13:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A co takiego "spotykanego w domu" ma prad rozruchu zdecydowanie większy od prądu
    podczas normalnej pracy?

    Strzelam, ze sprezarka w lodowce? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-07-13 11:36:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 11:15:02 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Strzelam, ze sprezarka w lodowce? :)
    Słyszałem ze jak u Ciebie PC startuje to u sołtysa w Wodzisławiu światło przygasa
    ;)

  • 17. Data: 2016-07-13 11:47:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 11:36:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Słyszałem ze jak u Ciebie PC startuje to u sołtysa w Wodzisławiu światło przygasa
    > ;)

    Nie mamy Soltysa tylko Prezydenta Miasta ;) Wodzislaw Slaski to miasto
    historyczne, ktore np. powstalo przed Lodzia :-) Wiec prosze mi tu bez
    docinek o moim wspanialym miescie!

    A wracajac do tematu - ja mam kabel od skrzynki ~20m w miedzi o ile pamietam
    5x10mm2 i nic nie przygasa, chociaz sprezarka startuje "na ostro" (chcieli
    mi za 300-400 pln dorobic soft-start ale jak poczytalem na forach to ten
    soft-start nie jest ponoc dla sprezarki zdrowy... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-07-13 13:44:55
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 00:38:57 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > tesla potrzebuje 16.5kW :)

    O kurde, to mi raptem na czajnik mocy zostanie. O ile jakąś Teslę kiedyś posiądę ;)

    --
    bajcik

  • 19. Data: 2016-07-13 13:48:33
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 13 lipca 2016 08:51:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sam kabel przylaczeniowy wtedy to bedzie pikus. Raczej problemem beda same
    > sieci przesylowe. Tego tak szybko nie zupgraduja. Predzej licze na duzo
    > szybciej ladujace stacje.

    Osobiście wiążę duże nadzieje na SmartGrid - dynamiczny rynek energii i
    zautomatyzowane sterowanie odbiorami.
    Takie Tesle nieźle by się komponowały z OZE - duży popyt winduje cenę a elektryki
    wstrzymują ładowanie. To w dużym uproszczeniu.

    --
    bajcik

  • 20. Data: 2016-07-13 17:59:45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > no to cwaniaku jeszcze to policz dla pradu rozruchu urządzen spotykanych w domu.
    zastanawiałem się jakie mam urządzenie które w momencie rozruchu pobiera
    największy prąd. napewno nie lodówka, bo ma zamało mocy, nawet biorąc
    pod uwagę że tam silnik staruje, odkurzacz? też nie bo regulator go
    powoli rozkręca... więc pozostaje czajnik bezprzewodowy. Jakie są grube
    kable w domu? 2,5kwadrat? No to od licznika, do czajnika jest ze 20
    metrów, czajnik bierze 2kW, wiec strata jest.... 1%. czyli dużo większa
    niż na kablu od taurona do domu.

    https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/pr
    ogramy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-przemienny-
    jednofazowy.html

    Tak więc światło nie będzie przygasać. bo większy spadek napięcia
    wystąpi na odcinku poza omawianym kablem. JEdnak jak się zastanowić nad
    najgorszą sytuacją, czyli startem spawarki, to może coś tam się tam
    może dziać dziwnego. Tylko że znowu, jak w podobnym wątku Ucia, brakuje
    danych. Nie wiemy czy lubi spawać elektrodą rutylową fi 5.5, czy ma
    normalny migomat. mój migomat zadowala się "korkiem" 10A. Więc jeszcze
    nic widocznego nie powinno się dziać. ale większa spawara - będzie migać.
    Tak więc jeśli Uciu często wieczorami pospawać to jak już wspominałem
    bez grubego kabla ryzykuje rozpad rodziny. :)
    ToMasz

    PS jaką moc pobierają pompy ciepła?