    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kanał w garażu - pokrycie
    Date: Fri, 16 Oct 2020 23:20:37 +0200

    W dniu 2020-10-16 o 22:39, Pilocik pisze:
    > mam w garażu kanał, taki do robót pod autem
    > jako że deski na nim są starsze niż ja, to zamówiłem nowe - bałem się że
    > stare w końcu pod autem puszczą
    > zamówiłem więc nowe:
    > drewno sosnowe (mokre - nie sezonowane), grubość 40mm,szerokość 115cm,
    > nieheblowane i nieimpregnowane - surowe drewno

    Sosna? Do takich zastosowań?
    A dlaczego nie "po bożemu", np. dąb?
    Bez żadnej konserwacji ani impregnacji co najmniej kilkadziesiąt lat
    wytrzymuje. A jak jeszcze dostanie parę kropli oleju, to kolejne
    kilkadziesiąt lat to jest nic.

    > teraz pytanie: czym to najlepiej zaimpregnować?
    > niektórzy sugerują mi zużyty olej silnikowy ale to dla mnie jakieś
    > nieekologiczne a na dodatek pewnie lepiące i brudzące

    Tak się robi, ale nie dla drewna iglastego.

    > stare deski wyglądają na tak zabezpieczone ale to raczej kwestia tego że
    > kilkanaście lat temu niekapiące olejem auto nie było normą ;)
    >
    > skłaniam się raczej by to utopić je na kilka dni w impregnacie takim jak
    > do więźby - tym zielonym
    >
    > jakieś inne propozycje?

    Spytaj się jakiegoś stolarza. Ale takiego prawdziwego, "przedwojennego".
    Już nie pamiętam, ale jeszcze chyba nadawał się wiąz, jesion, i brzoza
    czarna (betula nigra), z tym, że brzoza jest bardzo słaba mechanicznie i
    nie nadaje się na obciążenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam