eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej › Re: ogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej
  • Data: 2022-12-15 12:57:09
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania wodą, grzaną pompą ciepła w taryfie nocnej
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-12-2022 o 12:44, WS pisze:

    > Porównanie zużycia w mieszkaniu i domu jest raczej bez sensu, mieszkania zazwyczaj
    mają mniejsze zużycie na m2, im większy budynek tym mniej... ja np. w mieszkaniu o
    rzucie prostokąta mam tylko 2 zewnętrzne ściany, trzecia oddziela od klatki
    schodowej (dość ciepłej), czwarta i stropy od sąsiadów, więc nie włączając grzejników
    mam ~20 stopni zimą...
    > W domu jak wyłączę to pewnie poniżej zera spadnie ;)

    Wyjechałem na weekend, zmniejszyłem grzanie do 15 stopni.
    Jak wróciłem, to przez wieeeele godzin wracał do temperatury 19 stopni.

    BTW: ciepło było po ok 1h, reszta czasu to nagrzewanie ścian - które
    zresztą trwa do dziś.
    To tak a propos dyskusji o różnicy między ogrzewaniem nadmuchowym a
    kaloryferowym....