    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: pompa do podnoszenia ciśnienia
    Date: Sat, 27 Mar 2021 22:11:25 +0100

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > To fakt, na moim data produkcji 2014, już raz membranę wymieniłem,
    > ale ogólnie to szrot, zardzewiał cały od środka, bo z oszczędności
    > od wewnątrz nie ma w ogóle zabezpieczenia, surowa stal.

    Wspomniane wcześniej czeskie naczynie miało konstrukcje zgoła odmienną
    od współcześnie spotykanych. Woda wpychała się między balon a ściany
    zbiornika. Jak było wykończone wnętrze, tego nie wiem, bo było ono
    nierozbieralne. Ale też po kilkunastu latach poszło na złom w pełni
    sprawne, z nadętym pęcherzem.

    > Ale... dzięki, że mnie naprowadziłeś, bo teraz mnie oświeciło, że
    > przecież jak pompa pcha w zbiornik, w którym jakieś ciśnienie już
    > jest, to nie osiągnie maksymalnej wydajności.

    Dość częste zaniedbanie przy szacowaniu różnych rzeczy. Żadan wstyd,
    jeśli szybko się to zauważy. Ale kika lat temu jakiś taki uwierzył,
    że dzięki pracy niewielkiej pompy ciepła do cwu będzie miał wyrzut
    powietrza o temperaturze około zera stopni, który wypełni mu całe
    poddasze w kwadrans. Po prostu nie rozróżniał warunków dynamicznych
    od statycznych. W końcu chyba nawet zaczął mięsem rzucać. Inny sobie
    wykombinował "chłód odpadowy" i przy okazji grzania basenu zaplanował
    klimatyzację tarasu (jestem pewnien, że będzie to realizował). Dla
    takich tekstów warto czytać grupę.

    > Dzięki!

    Zawsze do usług!
    Pozdrawiam.