  • Data: 2013-01-26 13:19:27
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 01:04:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Przecietna pralka zuzywa ponizej 1kWh / pranie. Jezeli pierzesz raz na dwa dni -
    zaoszczedzisz na tym ok 180kWh. Tyle ze solar nie dziala caly rok, a przyjmimy
    optymistycznie ze 2/3 roku, czyli oszczedzasz 120kWh. Czyli jakies 70-80 pln.

    robiłem próby - dokładnych wynikow nie pamiętam ale było tak:
    jeśli do pralki na pierwsze (ciepłe) pranie dostarczy sie ciepłą wode to zużycie
    energii na jeden cykl był znikomy - a po zwykłym grzaniu jekis juz liczący sie. Być
    moze w okolicy tej 1kWh (chyba mniej).

    Ponieważ ciepła woda produkowana z gazu/węgla jest tańsza niz z prądu tak po mojemu
    opłaca sie tak to podłączyć, niezależnie czy solar jest czy go nie ma.

    b.