  • Data: 2021-09-27 13:19:10
    Temat: Re: wzmocnienie "skarpy"
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-27 o 10:44, WS pisze:

    > z rys. wygląda, że te otwory do zalewania to maja ze 3x15cm, pewnie trudno będzie
    to w całości zalać (2m), a druty raczej bedą dotykać ścianek...
    Masz rację nie patrzyłem na linka :( myślałem o zwykłych pustakach
    betonowych szalunkowych, te co na linku się nie nadają.

    > Jeśli grunt wysadzinowy, to jeszcze głęboki fundament by się pod to przydał.
    To prawda albo gruba podsypka piaskowa odpowiednio zdrenowana.

    > Chyba już lepsze były te kratki ;) albo jakieś gotowe elementy typu L-ki
    https://allegro.pl/oferta/sciana-mur-oporowy-l-ki-ty
    pu-l-l-ka-150x100x80-cm-11114059720

    Raczej myślałem o takim
    https://allegro.pl/oferta/pustak-szalunkowy-24x24x50
    -zalewowy-nie-bloczek-10105371528

    > Jakoś nie widzi mi się, że taka murowana ściana ~2m wysokości na 9cm grubości
    wytrzyma kilka lat jako mur oporowy...
    Nie wytrzyma, nawet podmurówki pod ogrodzeniem nie wytrzymują naporu
    gruntu jak są na lekkim spadku, widzę takie w okolicy gdzie mieszkam.
    Dlatego myślę że ze dwie-trzy przypory będzie musiał zrobić.

    --
    Janusz