  • 1. Data: 2021-09-19 08:34:02
    Temat: wzmocnienie "skarpy"
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    Dzień dobry grupo,

    wykopane w ziemi schody do zewnętrznej piwnicy maja po swoich bokach
    pionowe ściany z ziemi, która już na pół metrze głębokości jest twardą
    gliną.
    Nie chce mi się dawać szalunków i wylewać betonem pionowych ścian i
    najprawdopodobniej zetnę pod skosem te dwie strony ziemi, przez co
    postaną z lewej i prawej strony schodów dwie małe skarpy o powierzchni
    ok. 2 x 1,5 m.
    Teren jest wysoko ponad poziomem wody, ale mimo to chciałem jakoś
    wzmocnić przed ulewnym deszczem. Wersje ozdobne wzmocnienia nie są
    konieczne, gdyż wejście do piwnicy znajduje się za kopcem ziemi
    wysypanej na dachu piwniczki i jest niewidoczne z podwórka.
    Czym radzicie to wzmocnienie skarp zrobić? Co jest bardziej praktyczne?
    Ażurowa kostka, która ułatwi mi koszenie trawy, która tam urośnie?
    Czy raczej skalniaki, czyli mieszkanka kamieni i roślin?

  • 2. Data: 2021-09-19 10:58:57
    Temat: Re: wzmocnienie "skarpy"
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.09.2021 o 08:34, Slavo pisze:
    > Dzień dobry grupo,
    >
    > Czym radzicie to wzmocnienie skarp zrobić? Co jest bardziej praktyczne?
    > Ażurowa kostka, która ułatwi mi koszenie trawy, która tam urośnie?
    To powinno być skuteczne:
    https://sklep.geoproduct.pl/Eko-kratka/geoSYSTEM-S60
    -uniwersalne-zastosowanie?gclid=Cj0KCQjwv5uKBhD6ARIs
    AGv9a-zBkIrWi2eraVwXKBU5v2GPNh6lqWtUxnQ6TXdye7ZvpeOF
    0GkRXQoaAoUMEALw_wcB
    Jacek

  • 3. Data: 2021-09-19 11:37:29
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 08:34, Slavo napisał:

    > Czym radzicie to wzmocnienie skarp zrobić? Co jest bardziej praktyczne?
    > Ażurowa kostka, która ułatwi mi koszenie trawy, która tam urośnie?
    > Czy raczej skalniaki, czyli mieszkanka kamieni i roślin?

    Plastikowa kratka trawnikowa - "plaster miodu". Swego czasu położyłem
    tego multum w ogrodzie, bo miałem psy-kopaczy zawziętych i jedyną metodą
    uniknięcia rozkopania na nowo zasypanej sztolni, było wtopienie w ziemię
    takiej kratki i zasianie trawy. Teraz kopaczy już nie mam i nie ma śladu
    po kratkach, bo wszystkie porosły trawą jak się patrzy. Tak że polecam.
    Kupowałem w Obi, po dychu za nówkę sztukę nieśmiganą - teraz 7,48:

    https://www.obi.pl/podesty/scala-plastics-kratka-tra
    wnikowa-parkingowa-50-x-50-x-4-cm/p/2598084

  • 4. Data: 2021-09-19 18:51:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 11:37:33 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    wnikowa-parkingowa-50-x-50-x-4-cm/p/2598084

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Skarpa zawsze się zsunie po długotrwałych deszczach.Tylko palowanie

  • 5. Data: 2021-09-19 19:56:49
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 18:51, a a napisał:

    > Skarpa zawsze się zsunie po długotrwałych deszczach.Tylko palowanie

    Wątkotwórca ma "skarpę" a nie skarpę. Poza tym jeśli nie dajesz rady
    ogarnąć normalnego czytnika newsów i korzystasz z Google Groups, to
    stopki przedpiścy kasuj ręcznie przy odpowiedzi, jak Pan Bóg przykazał.

  • 6. Data: 2021-09-19 20:51:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 19:56:52 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    nie ucz koguta jajka znosić

[...]

    Hatki Hobita nie są już modne, bo wilgotne, a woda w piwnicy gliniastej , zamieni ją
    w podziemne bajoro na amen.

    Nie buduje się piwnic w glinie

    palować

  • 7. Data: 2021-09-19 21:37:10
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 20:51, a a napisał:

    > nie ucz koguta jajka znosić
    >
    > Hatki Hobita...

    Wypierdalaj, ćwoku.

    --
    ????? ?a ???!
    (życzenie starocerkiewnosłowiańskie)

  • 8. Data: 2021-09-19 22:41:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 21:37:12 UTC+2, Collie wrote:

    > Wypierdalaj, ćwoku.
    >

    > --
    > ????? ?a ???!
    > (życzenie starocerkiewnosłowiańskie)
    czego dajesz złe rady gapiąc się w lustro ?

    Nie znasz się to siedź cicho i sie naum.

  • 9. Data: 2021-09-20 18:16:12
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 01:34:04 UTC-5 Slavo napisał(a):
> [...]
    > Ażurowa kostka, która ułatwi mi koszenie trawy, która tam urośnie?
    > Czy raczej skalniaki, czyli mieszkanka kamieni i roślin?

    Drenaz i palowanie jak juz tu wspomniano.

    Jak zrobisz skosy na mniej niz 40stopni to w praktyce co bys tam nie mial jako ziemia
    to bedzie sie zsuwac jak namoknie.

    Dobrze posiana trawa dosyc dobrze wzmacnia. Ale musi byc w dobrym stanie. Jak trawa
    jest rozwinieta to zapuszcza korzenie na 1-1.5m w ziemie. Ale jak przeschnie to
    szybko umiera.

    Jakbym mial sam robic to bym albo zeskosowal konkretnie albo obsial trawa i
    wydrenowal aby woda nie rozmaczala tych skoso albo umurowal nawet ceglany murek,
    nawet lekko na skos.

  • 10. Data: 2021-09-20 19:46:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 18:16:13 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Dobrze posiana trawa dosyc dobrze wzmacnia. Ale musi byc w dobrym stanie. Jak trawa
    jest rozwinieta to zapuszcza korzenie na 1-1.5m w ziemie.

    Że co?
    Pewien jesteś?