  • 1. Data: 2021-09-19 10:47:21
    Temat: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: Pete <n...@n...com>

    Cześć,

    poradźcie co wybrać jako źródło ciepła w mieszkaniu 43m2 w starym
    budownictwie (ostatnie piętro, płaski dach). Wymienione okna, poza tym
    brak ocieplenia.
    Brak instalacjo C.O. Brak dostępu do gazu.
    Dotychczas było ogrzewane kominkiem/kozą.

    Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?

    Panele IR czy klimatyzacja?
    Coś jeszcze warte zainteresowania?

    --
    Pete

  • 2. Data: 2021-09-19 11:00:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 10:47:25 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    >
    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?

    A przyłącze elektryczne jakie tam masz?

  • 3. Data: 2021-09-19 11:44:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?

    Napisz w jakim czasie ile i czego paliles w kozie. Pozwoli to oszacować ile ciepła
    potrzebujesz. Napisz ile opału spalałeś przez sezon i ile potrzebowałeś dziennie jak
    było najzimniej jak pamiętasz. Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do tego
    wentylacja sprawna to ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do
    dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała cuda. Jaka tam jest konstrukcja dachu?
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?

  • 4. Data: 2021-09-19 11:44:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2021-09-19 o 11:00, Kris pisze:

    > A przyłącze elektryczne jakie tam masz?

    1f, 5,5kW

    --
    Pete

  • 5. Data: 2021-09-19 11:52:39
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?

    Na większość pytań odpowiedź brzmi - nie mam pojęcia. Mieszkanie w
    spadku po teściu (mieszkał sam), nie mam pojęcia ile mu drewna
    schodziło, o konstrukcji dachu też niewiele wiem. Jedyne co wiem, to
    wysokość pomieszczeń 2,5m i sufit był prostowany regipsem, więc za wiele
    miejsca do ocieplenia nie ma.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2021-09-19 12:06:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 11:52:41 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > schodziło, o konstrukcji dachu też niewiele wiem. Jedyne co wiem, to
    > wysokość pomieszczeń 2,5m i sufit był prostowany regipsem, więc za wiele

    Dwóch centymetrów nie wygospodarujesz z 2,5 metra? Od środka jak się ociepla
    wystarcza dużo cieńsza warstwa ocieplenia.

  • 7. Data: 2021-09-19 12:07:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 11:44:18 UTC+2 Pete napisał(a):

    > 1f, 5,5kW
    >
    > --
    > Pete
    Gaz jest? Bo są piecyki katalityczne z podłączeniem spalin do komina.

  • 8. Data: 2021-09-19 12:09:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Gaz jest? Bo są piecyki katalityczne z podłączeniem spalin do komina.

    Tylko z butli

    --
    Pete

  • 9. Data: 2021-09-19 13:10:08
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 10:47, Pete napisał:

> [...]
    >
    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?

    W starych ruderach cudów nie ma. Wiedzą o tym mieszkający w takich
    ruderach i wymyślający tu cuda-niewidy dla drugich. Moim zdaniem
    w opisanych warunkach pozostają Ci trzy rozwiązania, jeśli koza nie
    wystarcza:
    1. po taniości: przebudowa kozy na kominek z ogrzewaniem powietrznym,
    rozprowadzanym po mieszkaniu, opalany brykietem drzewnym;
    2. na bogato: instalacja automagicznego kominka na pellet, z płaszczem
    wodnym i kaloryferami;
    3. na bogato: PPC, ale czy wystarczy w zimie, by nie chodzić po domu
    w swetrze, to nie wiem.

    Czy pkt. 1 i 2 łapie się na "czyste powietrze", to musisz już sprawdzić
    sam na https://czyste-urzadzenia.ios.edu.pl

  • 10. Data: 2021-09-19 16:20:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 12:10:03 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Tylko z butli
    >
    > --
    > Pete
    Doczytałem jak wysłałem że gazu nie ma. Jeśli to mieszkanie nie musi zabezpieczyć
    twoich potrzeb bytowych to sprzedaj jak jest górka. Sam oceń czy mieszkania jeszcze
    zdrożeją. Ja bym sprzedal a kasę ulokował w złocie. Można w monetach można w mini
    sztabkach. Jeszcze się od początku XX wieku nie zdarzyło żeby długoterminowo nie
    zarobić ponad inflcje. Był już na grupie głos że stał zbrojeniowa trochę staniała i
    płyta OSB też. Jeśli to początek spadku cen na materiały budowlane to kończy się etap
    strzyżenia baranów bo już nie mają pieniędzy i ceny muszą wrócić do poprzednich a za
    jakiś czas sporo spaść.