  • 11. Data: 2021-09-19 17:47:07
    Temat: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?
    >
    > Panele IR czy klimatyzacja?
    > Coś jeszcze warte zainteresowania?

    Co By Ci koledzy nie powiedzieli, to prędzej czy później zostaniesz z
    ogrzewaniem prądem. W takim przypadku nie ma zmiłuj się - czy farelek
    czy cokolwiek innego - będzie kosztować dużo i są niewielkie różnice w
    tym jak dużo. promienniki chyba naj mniej, bo masz szansę grzać siebie -
    nie ściany. podłogówka najwygodniej, ale - moim zdaniem- planuj ją tak,
    aby można było ją szybko włączać wyłączać. no bo właśnie okresy
    wyłączenia ogrzewania mogą przynieść istotne oszczędności.
    Taniej będziesz miał co miesiąc, jeśli sobie energię pobierzesz z
    zewnątrz, czyli pompa ciepła.

    Reasumując:
    Grzej czymkolwiek. nie daj się wkręcić że farelek zużyje dużo wiecej niż
    reklamowany grzejniczek 350wat za sakiewkę złota.
    Jak dostaniesz dofinansowanie - bierz pompę ciepła. tylko znowu - nie
    daj sie wkręcić w układ który opisywałem. czyste powietrze równa sie 2x
    taki rachunek jak bez

    ToMasz

  • 12. Data: 2021-09-19 18:46:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 11:44:06 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    > Napisz w jakim czasie ile i czego paliles w kozie. Pozwoli to oszacować ile ciepła
    potrzebujesz. Napisz ile opału spalałeś przez sezon i ile potrzebowałeś dziennie jak
    było najzimniej jak pamiętasz. Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do tego
    wentylacja sprawna to ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do
    dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała cuda. Jaka tam jest konstrukcja dachu?
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?
    == Przede wszystkim sufit. Półtora do dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała
    cuda.

    Styropian nigdy od środka, zawsze na zewnątrz.

    Sąsiad tak ocieplił od środka styropianem mieszkanie na ostatnim piętrze, nad nim
    tylko gołębnik i wywołał grzyba na ścianach.

    Ściany, sufit muszą oddychać.

    Pierwsze to ocieplić dach.
    Gdy dach zimny to sufit będzie zimny i para wodna się będzie skraplać.

    A ogrzewanie na dzisiaj to takie jak mają inni.

    Elektryczne, bardzo drogie, ale dopuszczone, bo zeroemisyjne.

    Piece typu koza, kaflowe, kominki zakazane.

    Podciągnąć c.o. z sieci, albo gaz

    Solary na dachu nie ocieplą i będzie kłótnia z innymi mieszkańcami, gdy wspólnota.

  • 13. Data: 2021-09-19 18:47:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 16:20:08 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    > Doczytałem jak wysłałem że gazu nie ma. Jeśli to mieszkanie nie musi zabezpieczyć
    twoich potrzeb bytowych to sprzedaj jak jest górka. Sam oceń czy mieszkania jeszcze
    zdrożeją. Ja bym sprzedal a kasę ulokował w złocie. Można w monetach można w mini
    sztabkach. Jeszcze się od początku XX wieku nie zdarzyło żeby długoterminowo nie
    zarobić ponad inflcje. Był już na grupie głos że stał zbrojeniowa trochę staniała i
    płyta OSB też. Jeśli to początek spadku cen na materiały budowlane to kończy się etap
    strzyżenia baranów bo już nie mają pieniędzy i ceny muszą wrócić do poprzednich a za
    jakiś czas sporo spaść.
    dada, on chce mieszkać, a złoto bezwartościowe 100 zl za gram i spać na złocie, czy
    się nim przykrywać

  • 14. Data: 2021-09-19 18:59:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    >  Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do tego wentylacja sprawna to
    > ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do dwóch
    > centymetrów styropianu od środka zdziała cuda.

     Dzięki tym cudom będzie można codziennie jeść zupę grzybową, którą
    sobie ugotuje z tego grzyba co się wyhoduje pod tym styropianem.

  • 15. Data: 2021-09-19 19:38:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 19 September 2021 at 10:47:25 UTC+2, Pete wrote:
> [...]
    >
    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?

    Jak brak ocieplenia sprzedaj póki ciepło, bo potem nawet Eskimosi nie zechca
    mieszkac, gdy nadejda mrozy -30 st C i arktyczna zima stulecia, a jest zakaz palenia
    drewna, kominka, węgla

    Idź do sąsiadów i zobacz jak ogrzewają, ostatnie, nieocieplone pietro zużyje 50%
    energii więcej.

    Nigdy nie ocieplaj styropianem od środka bo zaprosisz grzyba i pleśn do domu.

  • 16. Data: 2021-09-19 20:00:31
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 17:47, ToMasz napisał:

    > Co By Ci koledzy nie powiedzieli... że farelek zużyje dużo

    Co by Ci koledzy (z gimbazy) nie powiedzieli, to farelka jest
    rodzaju żeńskiego.

  • 17. Data: 2021-09-19 20:17:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-19 o 20:00, Collie pisze:

    > Co by Ci koledzy (z gimbazy) nie powiedzieli, to farelka jest
    > rodzaju żeńskiego.

    A kilka farelek jakiego jest rodzaju?

    No bo chyba jedną farelką to chyba się nie ogrzeje?

  • 18. Data: 2021-09-19 21:32:13
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 20:17, Uzytkownik napisał:

    > A kilka farelek jakiego jest rodzaju?

    No, jakiego? Tak tylko pytam, gdyż domyślam, że mówisz:
    "Te, Zenek, przynieś dwóch farelków, bo zimno, kurwa".

  • 19. Data: 2021-09-19 22:23:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 18:46:19 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Podciągnąć c.o. z sieci, albo gaz
    >
    > Solary na dachu nie ocieplą i będzie kłótnia z innymi mieszkańcami, gdy wspólnota.
    W Łodzi większość zabytkowych domów w czasie remontów kapitalnych jest ocieplana od
    środka i się jednak daje ocieplenie od środka. Żeby się dało zwróciłem uwagę na to
    czy ściany zdrowe, dach nie przecieka i jest wystarczająco dobra wentylacja. Jak ktos
    ortodoksyjny to może kupić " specjalne pustaki przeznaczone tylko i wyłącznie do
    ocieplania od środka". Osoby po szkołach specjalnych jak użyszkodnik czy kundel mogą
    sobie pogadać. Informuje i objaśniam że jak masowo zaczęli w Polsce ocieplać i
    wymieniać dobre okna na podobno jeszcze lepsze to była masa zagrzybionych domów i
    mieszkań chociaż ocieplali od zewnątrz.

  • 20. Data: 2021-09-19 22:25:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 21:32:15 UTC+2 Collie napisał(a):

    > No, jakiego? Tak tylko pytam, gdyż domyślam, że mówisz:
    > "Te, Zenek, przynieś dwóch farelków, bo zimno, kurwa".
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    A ja znowu słyszałem że temu kundlu można wykurwic z kopa.