  • 21. Data: 2021-09-19 22:41:58
    Temat: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 19.09.2021 o 22:25, Zenek Kapelinder napisał:

    > A ja znowu słyszałem że temu kundlu można wykurwic z kopa.

    Uderz w stół a... Zenek się odezwie. Z pożydowskiej rudery na
    Bałutach, ocieplonej od wewnątrz dwucentymetrowym styropianem.
    I z niezrealizowanym jeszcze "mam pomysła" na mini-elektrownię
    wodną zasilaną wodą z kranu, bo ma wodociąg bezlicznikowy.

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 22. Data: 2021-09-20 00:04:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    ciepła potrzebujesz. Napisz ile opału spalałeś przez sezon i ile potrzebowałeś
    dziennie jak było najzimniej jak pamiętasz. Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do
    tego wentylacja sprawna to ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do
    dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała cuda. Jaka tam jest konstrukcja dachu?
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?

    tylko gołębnik i wywołał grzyba na ścianach.

    > W Łodzi większość zabytkowych domów w czasie remontów kapitalnych jest ocieplana od
    środka i się jednak daje ocieplenie od środka. Żeby się dało zwróciłem uwagę na to
    czy ściany zdrowe, dach nie przecieka i jest wystarczająco dobra wentylacja. Jak ktos
    ortodoksyjny to może kupić " specjalne pustaki przeznaczone tylko i wyłącznie do
    ocieplania od środka". Osoby po szkołach specjalnych jak użyszkodnik czy kundel mogą
    sobie pogadać. Informuje i objaśniam że jak masowo zaczęli w Polsce ocieplać i
    wymieniać dobre okna na podobno jeszcze lepsze to była masa zagrzybionych domów i
    mieszkań chociaż ocieplali od zewnątrz.

    Powiadasz, że jak się ociepli od wewnątrz takimi pustakami jak ty to
    grzyba nie będzie?

    Tyle, ze wcześniej proponowałeś styropian.

    Jak taki pustak jak ty będzie doradzał ocieplanie od wewnątrz
    styropianem i do tego jeszcze tak cienkim to za całą pewnością pojawi
    się w tym domu grzyb, taki jak ty.

    Widzisz zenuś, żebyś ty w ogóle choć miał pojęcie dlaczego pustakami,
    bloczkami gazobetonowymi można ocieplać od wewnątrz, choć raczej się
    tego robić nie powinno i jest to tylko w ostateczności, a styropianem
    nie wolno, bo będzie plantacja grzyba pod takim styropianem.

    Byłbyś grzeczny i odzywałbyś się z należytym szacunkiem do mnie to bym
    ci wytłumaczył dlaczego i już byłbyś odrobinę mądrzejszy i już kolejnym
    razem mógłbyś zabłysnąć tą wiedzą. A tak to tylko powtarzasz już kolejny
    raz te głupoty o docieplaniu styropianem od wewnątrz.

  • 23. Data: 2021-09-20 07:40:21
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-09-19 o 22:23, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
> [...]
    wymieniać dobre okna na podobno jeszcze lepsze to była masa zagrzybionych domów i

    gdyby ocieplić twoją głupotą twoje "mieszkanie" w pożydowskiej
    kamiennicy byłby to najbardziej tropikalny dom w całym świecie. ;-)))

    a teraz próbka twego jakże kulturalnego głosu w dyskusji na p.s.p.

    ---

    > niedziela, 19 września 2021 o 17:29:47 UTC+2 Runt napisał(a):
    >>
    >https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/stan-
    po-burzy-kaczynski-sciga-sok-z-buraka/kb1wxb4,79cfc2
    78

    > Tobie się nie wypomina że matka zostawiła cie pizdziak vel runt
    dziura w dupie zima gołego w reklamówce przy śmietniku. Ani że twoim
    ojcem jest owczarek niemiecki jednego z oficerów SB. Ciesz się że nie
    szczekasz.
    ---
    prawda, ze wysoka kultura?

    no myjki, krisy, janusze i inne marki - podziwiajcie swego idola.

  • 24. Data: 2021-09-20 09:30:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 00:04:26 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > razem mógłbyś zabłysnąć tą wiedzą. A tak to tylko powtarzasz już kolejny
    > raz te głupoty o docieplaniu styropianem od wewnątrz.
    Spierdalaj trącać się peniskami z sprintem.

  • 25. Data: 2021-09-20 10:54:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Sep 2021 10:47:21 +0200, Pete

    > Panele IR czy klimatyzacja?
    > Coś jeszcze warte zainteresowania?

    Jeśli jest możliwość powieszenia (na elewacji) lub postawienia (na dachu?)
    klimy, to w takim nieocieplonym klocu tylko pompa ciepła PP. Inaczej
    pójdziesz z torbami na ogrzewaniu. Szczególnie że zbyt dużej mocy
    przyłączeniowej tam nie masz żeby instalować panele IR czy inne grzejniki
    na prunt. Jaki będzie koszt eksploatacji to nikt Ci nie powie, jeśli nie
    znasz chociaż dotychczasowego zużycia. Możesz zlecić, albo zrobić jak ci
    się chce uczyć obsługi probramu, OZC.Na 43m2 wystarczy Ci multisplit 2
    jednostki, w porywach z instalacją 6-8 tys. chyba że sobie sam zamontujesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2021-09-20 11:33:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 September 2021 at 10:54:34 UTC+2, Myjk wrote:
> [...]
    > jednostki, w porywach z instalacją 6-8 tys. chyba że sobie sam zamontujesz.

    klima z funkcją pompy ciepła działa jedynie do temperatury 5 st C na dworze, gdyż
    poniżej tej temperatury efektywność maleje z uwagi na osadzenie się lodu na
    wymienniku, a potem parownik jest trwale zamrożony i pompa ciepła przestaje działać.

    Czyli ma zimę klima z funkcją pompy ciepła jest bezwartościowa

    Można używać grzałek elektryc znych do odmrażania parownika, ale to nie ma sensu, bo
    zużywa energię elektryczną, a cykl zamrożenia nocą się powtórzy.

  • 27. Data: 2021-09-20 11:40:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:33 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > i pompa ciepła przestaje działać.
    >

    > Czyli ma zimę klima z funkcją pompy ciepła jest bezwartościowa

    Współczesna klima działa bez żadnych grzałek do -20st. Fakt, że COP spada,
    ale przy -15st jest większy niż 1. Jakieś herezje wypisujesz...

    TG

  • 28. Data: 2021-09-20 11:49:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 September 2021 at 11:40:32 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Współczesna klima działa bez żadnych grzałek do -20st. Fakt, że COP spada,
    > ale przy -15st jest większy niż 1. Jakieś herezje wypisujesz...
    >
    > TG
    a para wodna skroplona i zamarznięta na parowniku redukuje sprawność o 99%

  • 29. Data: 2021-09-20 11:52:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:49 a a <m...@g...com> pisze:

    > a para wodna skroplona i zamarznięta na parowniku redukuje sprawność o
    > 99%

    po to jest defrost. Chyba tylko basenowe i to nie wszystkie nie mają
    defrosta.
    Pokaż klimę w sklepie (lub link w internecie), która ma funkcję grzania i
    nie robi defrosta.

    TG

  • 30. Data: 2021-09-20 12:02:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 September 2021 at 11:52:59 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > defrosta.
    > Pokaż klimę w sklepie (lub link w internecie), która ma funkcję grzania i

    ==po to jest defrost
    ilu energii elektrycznej zużywa defrost ?

    Znajomy ma pompę ciepła ze Szwecji i parownik w ogrodzie, pionowe rury z aluminiowymi
    radiatrowami.
    Wysokie to na 2 metry i wiele rur, duża powierzchnia wymiany ciepła, bez
    wentylatorów, bez drobnych lamelek i zimą to całe zamarza i jest oblodzone i
    sprawnośc spada, ale działa tylko dl;atego, że powierzchnia aktywna parownika jest
    bardzo duża.

    Poza tym to działa na propanie.

    Gdyby chciał codziennie odmrażać 10 kg lodu to by zbankrutował na prądzie.

    Można oczywiście zbudowac parownik, do którego lód nie będzie się przyklejal, ale to
    kosmiczna technologia, zaczynająca się od 100.000 $