eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 19 Sep 2021 03:06:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 11:52:41 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    ciepła potrzebujesz. Napisz ile opału spalałeś przez sezon i ile potrzebowałeś
    dziennie jak było najzimniej jak pamiętasz. Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do
    tego wentylacja sprawna to ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do
    dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała cuda. Jaka tam jest konstrukcja dachu?
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?

    > Na większość pytań odpowiedź brzmi - nie mam pojęcia. Mieszkanie w
    > spadku po teściu (mieszkał sam), nie mam pojęcia ile mu drewna
    > schodziło, o konstrukcji dachu też niewiele wiem. Jedyne co wiem, to
    > wysokość pomieszczeń 2,5m i sufit był prostowany regipsem, więc za wiele
    > miejsca do ocieplenia nie ma.
    >

    > --
    > Pete
    Dwóch centymetrów nie wygospodarujesz z 2,5 metra? Od środka jak się ociepla
    wystarcza dużo cieńsza warstwa ocieplenia.