eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
  • Data: 2021-09-19 17:47:07
    Temat: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?
    >
    > Panele IR czy klimatyzacja?
    > Coś jeszcze warte zainteresowania?

    Co By Ci koledzy nie powiedzieli, to prędzej czy później zostaniesz z
    ogrzewaniem prądem. W takim przypadku nie ma zmiłuj się - czy farelek
    czy cokolwiek innego - będzie kosztować dużo i są niewielkie różnice w
    tym jak dużo. promienniki chyba naj mniej, bo masz szansę grzać siebie -
    nie ściany. podłogówka najwygodniej, ale - moim zdaniem- planuj ją tak,
    aby można było ją szybko włączać wyłączać. no bo właśnie okresy
    wyłączenia ogrzewania mogą przynieść istotne oszczędności.
    Taniej będziesz miał co miesiąc, jeśli sobie energię pobierzesz z
    zewnątrz, czyli pompa ciepła.

    Reasumując:
    Grzej czymkolwiek. nie daj się wkręcić że farelek zużyje dużo wiecej niż
    reklamowany grzejniczek 350wat za sakiewkę złota.
    Jak dostaniesz dofinansowanie - bierz pompę ciepła. tylko znowu - nie
    daj sie wkręcić w układ który opisywałem. czyste powietrze równa sie 2x
    taki rachunek jak bez

    ToMasz