eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
  • Data: 2021-09-19 22:23:33
    Temat: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 19 września 2021 o 18:46:19 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    ciepła potrzebujesz. Napisz ile opału spalałeś przez sezon i ile potrzebowałeś
    dziennie jak było najzimniej jak pamiętasz. Jak ściany zdrowe i z dachu nie leci a do
    tego wentylacja sprawna to ocieplał bym od środka. Przede wszystkim sufit. Półtora do
    dwóch centymetrów styropianu od środka zdziała cuda. Jaka tam jest konstrukcja dachu?
    Są jakieś przestrzenie pomiędzy sufitem a deskami na których jest papa?
    > == Przede wszystkim sufit. Półtora do dwóch centymetrów styropianu od środka
    zdziała cuda.

    > Styropian nigdy od środka, zawsze na zewnątrz.
    >
    > Sąsiad tak ocieplił od środka styropianem mieszkanie na ostatnim piętrze, nad nim
    tylko gołębnik i wywołał grzyba na ścianach.

    > Ściany, sufit muszą oddychać.
    >
    > Pierwsze to ocieplić dach.
    > Gdy dach zimny to sufit będzie zimny i para wodna się będzie skraplać.
    >
    > A ogrzewanie na dzisiaj to takie jak mają inni.
    >
    > Elektryczne, bardzo drogie, ale dopuszczone, bo zeroemisyjne.
    >
    > Piece typu koza, kaflowe, kominki zakazane.
    >
    > Podciągnąć c.o. z sieci, albo gaz
    >
    > Solary na dachu nie ocieplą i będzie kłótnia z innymi mieszkańcami, gdy wspólnota.
    W Łodzi większość zabytkowych domów w czasie remontów kapitalnych jest ocieplana od
    środka i się jednak daje ocieplenie od środka. Żeby się dało zwróciłem uwagę na to
    czy ściany zdrowe, dach nie przecieka i jest wystarczająco dobra wentylacja. Jak ktos
    ortodoksyjny to może kupić " specjalne pustaki przeznaczone tylko i wyłącznie do
    ocieplania od środka". Osoby po szkołach specjalnych jak użyszkodnik czy kundel mogą
    sobie pogadać. Informuje i objaśniam że jak masowo zaczęli w Polsce ocieplać i
    wymieniać dobre okna na podobno jeszcze lepsze to była masa zagrzybionych domów i
    mieszkań chociaż ocieplali od zewnątrz.