    From: Slavo <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: wzmocnienie "skarpy"
    Date: Sun, 19 Sep 2021 08:34:02 +0200

    Dzień dobry grupo,

    wykopane w ziemi schody do zewnętrznej piwnicy maja po swoich bokach
    pionowe ściany z ziemi, która już na pół metrze głębokości jest twardą
    gliną.
    Nie chce mi się dawać szalunków i wylewać betonem pionowych ścian i
    najprawdopodobniej zetnę pod skosem te dwie strony ziemi, przez co
    postaną z lewej i prawej strony schodów dwie małe skarpy o powierzchni
    ok. 2 x 1,5 m.
    Teren jest wysoko ponad poziomem wody, ale mimo to chciałem jakoś
    wzmocnić przed ulewnym deszczem. Wersje ozdobne wzmocnienia nie są
    konieczne, gdyż wejście do piwnicy znajduje się za kopcem ziemi
    wysypanej na dachu piwniczki i jest niewidoczne z podwórka.
    Czym radzicie to wzmocnienie skarp zrobić? Co jest bardziej praktyczne?
    Ażurowa kostka, która ułatwi mi koszenie trawy, która tam urośnie?
    Czy raczej skalniaki, czyli mieszkanka kamieni i roślin?