  • 21. Data: 2021-09-27 14:28:24
    Temat: Re: wzmocnienie "skarpy"
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 27.09.2021 o 10:25, Janusz pisze:

> [...]
    > odgięte na strop i zrobiona tam siatka powiedzmy 10x10cm, podniesiona
    > 2-3cm nad deski,zalana betonem na te 10cm min.

    > Będzie, zamiast kleju  możesz przecież użyć zaprawy cementowej ale bez
    > wapna.
    > Poza tym mogą ci się rozsypać podczas zalewania betonem niepoklejone.
    > Wymuruj je normalnie na zaprawie i zalewaj nie wcześniej niż po tygodniu
    > żeby zaprawa
    > miała odpowiednią wytrzymałość.
    > Pręty w środku konieczne, powinno się  je związać do kwadratowych
    > strzemion żeby miały odpowiedni kształ przestrzenny bo tylko wtedy będą

    "Stropu" na schodami nie planowałem. Myślałem, aby te ścianki przy
    schodach podciągnąć tak wysoko, aby co najmniej jedną warstwą dało się
    wejść na strop piwniczki i tam pociagnąć warstwę łączącą lewy i prawy
    murek oporowy. Patrząc potem z góry widać byłoby mur w kształcie litery U.

    Te pustaki mają zewnętrzną szerokość 9 cm, więc obawiam się, że te
    wewnętrzne dziurki nie pozwolą wcisnąć tam na nic więcej poza jednym drutem.
    Z tym klejeniem to zrobię tak jak piszesz. Najpierw parę warstw pustaków
    przykleję, a gdy wyschnie, to dopiero wtedy naleję tam w miarę płynnego
    betonu.
    Idealnie byłoby, aby te druty, które tam planuję wstawić były już na
    stałe zakotwiczone w jakimś symbolicznym fundamencie i potem te pustaki
    tylko na nie nadziewać, ale obawiam się, czy uda mi się tak dobrze
    rozmierzyć.

  • 22. Data: 2021-09-27 15:08:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-27 o 14:28, Slavo pisze:

> [...]
    > stałe zakotwiczone w jakimś symbolicznym fundamencie i potem te pustaki
    > tylko na nie nadziewać, ale obawiam się, czy uda mi się tak dobrze

    W drugiej odpowiedzi się poprawiłem, te 'pustaczki' się nie nadają, bo
    to są ozdobne pustaczki na elewację.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2021-09-27 17:16:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

  • 24. Data: 2021-09-27 17:22:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > stałe zakotwiczone w jakimś symbolicznym fundamencie i potem te pustaki
    > tylko na nie nadziewać, ale obawiam się, czy uda mi się tak dobrze

    Dobrze kombinujesz ale musisz wziasc pod uwage jedna sprawe.
    Aktualnie to wejscie mialo mozliwosc przepuscic wode z deszczu i to co spadlo nie
    rozmoczylo tego wejscia. Jak zamurujesz to po duzych opadach ziemia moze sie uplynnic
    i wycisnac te murki.

    Te pustaki mozesz uzyc. Albo je zakotw do gruntu albo zbuduj te sciane lekko po
    skosie tak aby grawitacja nieco pomogla w ustabilizowaniu.

    Kotwic mozesz ustawiajac co ktorys w poprzek albo nacinajac i wmurowujac bloczek jako
    kotwe.

    Jak ustawisz w poprzek to zbrojenie moze sie nie zgadzac. Dodatkowo pamietaj ze
    zbrojenie bedzie trzymac tylko w pionie. Te bloczki co pokazales nie zaczepiaja sie
    ze soba bokami.
    Te z alegro maja zaczepy ale w praktyce musisz i tak ulac cala te sciane to moze
    prosciej po prostu zrobic szalunek, siatke zbrojeniowa i ulac w calosci jak takie
    uzywac...