  • 1. Data: 2019-04-06 07:01:31
    Temat: SZOPA I IMPREGNAT/OLEJ
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zrobiłem szopkę w ogrodzie na narzedzia itp.
    Na razie drewno jest surowe.
    Czym to najlepiej zaimpregnować???

    Wymyśliłem opalenie palikiem + olej bezbarwny
    https://www.youtube.com/watch?v=5CaEibjv_Qk

    Może lepiej sobie odpuścić i pomalować jakimś olejem barwionym na antracyt??

    https://allegro.pl/oferta/tikkurila-valtti-expert-5l
    -z-woskiem-antracyt-7617348279

    https://allegro.pl/oferta/remmers-pflege-oil-5l-antr
    acyt-olej-do-tarasu-7458718784

    Narka

  • 2. Data: 2019-04-06 11:53:07
    Temat: Re: SZOPA I IMPREGNAT/OLEJ
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-06 o 07:01, uciu pisze:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=5CaEibjv_Qk
    >
    > Może lepiej sobie odpuścić i pomalować jakimś olejem barwionym na antracyt??

    Ja kładłem w zeszłym roku deski elewacyjne na szopie to pociągnąłem
    impregnatem Drewnochron Grunt a potem 2 warstwy Sadolin classic w
    kolorze. Wygląda elegancko i na razie zimę wytrzymało i nic nie widać zmian.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-04-06 13:41:08
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=5CaEibjv_Qk
    >
    > Może lepiej sobie odpuścić i pomalować jakimś olejem barwionym na antracyt??

    Zależy czy chcesz tylko kolor czy fakturę?
    Sam kolor nie ma sensu się bawić w opalanie, ja faktura ważna to
    koniecznie opal.
    Tylko nie taką samoróbą jak ten gość z filmu bo mu płomień ładnie góra
    idzie, a to już nie takie bezpieczne ;)

    Robak

  • 4. Data: 2019-04-09 09:36:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    próbowałem z opalaniem i zwykłym olejem lnianym.
    Deski opalam palnikiem, potem szlifuję, opalam, szlifuję i na to olej:-)
    Nawet ładnie to wychodzi.
    Zobaczymy jak będzie z trwałością :-)

    uciu

  • 5. Data: 2019-04-10 00:28:10
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Deski opalam palnikiem, potem szlifuję, opalam, szlifuję i na to olej:-)
    > Nawet ładnie to wychodzi.
    > Zobaczymy jak będzie z trwałością :-)
    Jak zacząłeś, to już i tak skończyć musisz.Ja tam sie na tym za bardzo nie znam, ale
    pewno dałeś nieheblowane deski i teraz poopalasz, żeby trochę wygładzić.Też sposób.Bo
    opalało się kiedyś, ale drewno które szło w ziemię.Trochę to chroniło.
    Olej lniany trochę jest przereklamowany.Wprawdzie to jedyny naturalny pokost (i
    innego długo nie było), ale taki z oleju słonecznikowego i sykatywy jest tak samo
    dobry, a sporo tańszy.Jednak wszystkie pokosty są degradowane przez ultrafiolet.Można
    to trochę ograniczyć drugą warstwą- wosk w terpentynie, ale też parafina w terpenie
    będzie dużo tańsza i tak samo skuteczna.I tak samo łatwopalna, niestety.A jeśli o
    łatwopalności mowa: prosty lakier akrylowy drewno zabezpieczy na dłużej (bo UV), a
    nie podwyższy ryzyka pożaru.
    No, ale jak tam pan dziedzic sobie winszują.
    Pozdro.abomito