  • 11. Data: 2021-07-16 13:01:33
    Temat: Re: Samozapłon odkurzacza Alfawise V8S PRO
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-16 12:40, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak moglem być merytorycznym jak zajebałes jak chory w kubeł. Na zdjęciach widać ze
    straty jakieś są ale tylko w prostej robociznie. Dach się nie spalił na przykład. Nie
    napisałem że koszty wynoszą zero. Ale na bank nie będzie to 100 tysięcy. Kiedyś był
    tutaj temat że ktoś kupił używany dom. Jak na dom to trochę tylko używany bo
    dwudziestoletni chyba był. I spytał co w takim domu jest do zrobienia. Ja mu
    odpisałem że niech wymieni wannę, sedes. A jak by była potrzeba techniczna albo
    estetyczna to pomalować. A tacy jak ty wymieniali okna, instalacie, dach i chuj wie
    co jeszcze.

    Kwestia gustu i standardu. Zamiast jednego gniazdka na pokój
    podłączonego aluminiowym kablem wole mieć 5 gniazdek na miedzi.

    Zamiast stalowych rur zapchanych kamieniem wolę mieć drożne rury
    miedziane, a zamiast hałasującej stalowej instalacji z żeliwnymi
    grzejnikami podłogówkę.

    Zamiast szczelin w oknach wolę mieć wentylację z rekuperacją.

    Ale te przytoczone 100 tysięcy nie kwestia mojego gustu czy widzimisię
    tylko koszt przywrócenia *stanu* *poprzedniego* w rozsądnym czasie.

    Czyściłeś kiedyś taką sadzę z palącego się plastiku? Bo ja tak, na wiele
    mniejszą skalę ale wiem że jest to masa roboty. Bo tej ściany i sufitu
    nie domyjesz zwykłymi środkami, i nie zagruntujesz i nie pomalujesz bez
    wyczyszczenia.

    A to nie są tanie usługi kiedy wykonuje je firma dla ubezpieczyciela.

    Masz do wyczyszczenia praktycznie każdą rzecz w tym domu i do
    odmalowania każdy kawałek powierzchni. Wystarczy parę fajnych obrazów
    czy kolekcja byle czego żeby te 100 tysięcy było mało. O śmierdzących
    spalenizną książkach czy ciuchach nie wspominając.

  • 12. Data: 2021-07-16 13:24:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 13:01:47 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > czy kolekcja byle czego żeby te 100 tysięcy było mało. O śmierdzących
    > spalenizną książkach czy ciuchach nie wspominając.
    Przekonałes mnie. Pokazałeś że jesteś wysokiej, no może nie tak wysokiej jak
    uzyszkodnik, klasy fachowcem. Pewno się będziesz zastanawiał dlaczego. To za sprawą
    slangu używanego tylko przez fachowców. Zwykły człowiek by napisał że ma miedziane
    przewody doprowadzone do gniazdek. Fachowiec najwyższej klasy powie że gniazdka są na
    miedzi. Jak to jest że gniazdka są na miedzi a rury miedziane? W różnych zawodach są
    różne określenia? A co będzie jak miedziany przewód położyć na ziemi. On będzie na
    miedzi czy na ziemi?

  • 13. Data: 2021-07-16 13:29:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 13:01, m4rkiz pisze:

> [...]
    > czy kolekcja byle czego żeby te 100 tysięcy było mało. O śmierdzących
    > spalenizną książkach czy ciuchach nie wspominając.

    Ale co Ty się tu kłócisz? Zenek to ideał, wszechwiedzący i wszechmogący
    - po prostu absolut. Nazwałbym go Bogiem, ale on jest mądrzejszy i
    większy od Boga. Bóg przy nim to przysłowiowy "pan pikuś". Poza tym on
    nie wierzy w Boga, dlatego nie można go porównać z bytem, który dla
    niego nie istnieje.

    Ponadto on lepiej wie, że te bohomazy na ścianach są g.... warte, choć
    widać od razu, że właściciel raczej jest koneserem. Czy są tam oryginały
    czy też reprodukcje trudno ustalić po zdjęciach i po filmie, ale dobre
    reprodukcje także potrafią kosztować krocie, a profesjonalne czyszczenie
    obrazów jest kosztowne.

  • 14. Data: 2021-07-16 13:47:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 13:30:04 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > czy też reprodukcje trudno ustalić po zdjęciach i po filmie, ale dobre
    > reprodukcje także potrafią kosztować krocie, a profesjonalne czyszczenie
    Jesteś uzyszkodnik wspaniały. Dokonales właśnie cudu. Jednocześnie zająłeś pierwsze,
    drugie i trzecie miejsce na podium głupoty.

  • 15. Data: 2021-07-17 07:31:32
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-16 o 13:24, psychol Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    różne określenia? A co będzie jak miedziany przewód położyć na ziemi. On będzie na

    potwierdza sie, jesteś chory psychicznie. co będzie jezeli zenusia
    wrzuci się do dołu z wapnem? bedzie w dole czy w wapnie? o moze we
    własnej asshole? ;-)

    trzymaj swego tate wiesz za co ;-))))

    --
    Runt

  • 16. Data: 2021-07-19 16:43:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Jul 2021 12:13:28 +0200, w <scrm4h$h4j$1$m4rkiz@news.chmurka.net>,
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):

    > stówka to powoli zaczyna wystraczać na namiot...

    Zenek to ci za tyle podpiwniczony dom zbuduje.

  • 17. Data: 2021-07-19 22:08:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 16:49:34 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Zenek to ci za tyle podpiwniczony dom zbuduje.
    Po co nieudolnie kpisz. W 2050 będzie ok 21 milionów Polaków. Nie wynika to z
    przepowiedni jasnowidza spod Człuchowa ale z prostej matematyki. Dane są w piramidzie
    wieku. W tej chwili jest dwa razy mniej ludzi w wieku 0-10 lat niż 50-60 lat. Nic nie
    wskazuje że w następnych rocznikach będzie się rodziło kilka razy więcej dzieci niż
    teraz. Nie kilka procent więcej a kilka razy więcej czyli jedna kobieta powinna
    rodzic minimum piątkę dzieci. Jeśli w przeciągu trzydziestu laty ubedzie 18 milionów
    Polaków to na rynku przybędzie bez budowania 18 milionów mieszkań i domów. W 18
    milionach mieszkań i domów zmieszcza się 54 miliony rodzin składających się z trzech
    osób. A będzie wtedy wszystkich 21 milionów. Co trzecie mieszkanie i dom w 2050 roku
    będą stało puste. Proces ubywania ludzi nie jest zero jedynkowym jak działanie
    regulatora na grzejniku. Nie będzie nas w 2049 38 milionów żeby jednego dnia spadło
    do 21 milionów. Ubytek o połowę z dnia na dzień jest oczywiscie możliwy ale bardzo
    mało prawdopodobny. Będzie nas ubywało systematycznie. Na początku trochę mniej a na
    końcu trzydziestoletniego okresu rocznie będzie ubywało dużo w takim samym okresie
    czasu co na początku. Wysokie ceny nieruchomości są zrobione sztucznie przez banki.
    Połowa mniej klientów banków to tragedia dla sektora bankowego. Część z niego
    przedłuży agonię żyjąc że spłat kredytów budowlanych jakich teraz udziela na
    kilkadziesiąt lat. W efekcie kredytobiorcy będą płacili według dzisiejszych umów za
    nieruchomości warte na rynku 1/5 wartości kredytu jaki wzięli. Po co dzisiaj budować
    za sto tysięcy jeśli za kilka lat za sto tysięcy będzie można kupić przeciętne
    mieszkanie a za 150 przeciętny dom. O tym że spadną czynsze za wynajem też pisać czy
    zostawić na inny raz?

  • 18. Data: 2021-07-21 19:20:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 22:08:27 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > .
    > Po co nieudolnie kpisz. W 2050 będzie ok 21 milionów Polaków.

    A jakieś źródło tych danych?
    Sprawdz w internetowych i daj znać jaka liczbę ludności Polski prognozuje na 2050
    rok GUS/ eurostat

  • 19. Data: 2021-07-21 22:46:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 21 lipca 2021 o 19:20:03 UTC+2 Kris napisał(a):
    > A jakieś źródło tych danych?
    > Sprawdz w internetowych i daj znać jaka liczbę ludności Polski prognozuje na 2050
    rok GUS/ eurostat
    Z prognozami ust tak że każdy chuj na swój strój. Udowodnią co będziesz chciał. Na
    przykład że wodę trzeba oszczędzać bo mamy jej mniej niż w Egipcie chociaż jesteśmy
    trzecim producentem żywności w Europie i 13 na Świecie. A to przecież produkcja
    żywności pochłania ogromne ilości wody. Podkoszulek zresztą też bo jakiś młotek w
    reklamie o tym w tv mówił. Uniwersalne narzędzie do określania ilości ludzi na jakimś
    obszarze to piramida wieku. Są w necie wykresy. Można znaleźć dla Polski, dla innych
    państw europejskich i np dla Afryki. Dla Polski I dla innych państw europejskich jest
    regresywna. Dla Afryki progresywna. Na polskiej widać kończący się pierwszy powojenny
    wyż demograficzny. Był i wcześniejszy wyż po I Wojnie Światowej ale dawno się
    skończył. Od był dużo szerszy niż jest teraz. W wymieranie wchodzi echo tego wyżu.
    Czyli pokolenie dzisiejszych 55-65 latkow. Potem ilość ludzi jaka w kolejnych grupach
    wiekowych żyje w Polsce szybko spada.
    Tutaj piramida żeby było wiadomo o czym pisze.
    https://www.google.com/search?q=piramida+ludno%C5%9B
    ci+polska&client=tablet-android-lenovo&prmd=imnv&sxs
    rf=ALeKk01gSpRRFGeBjAOFMi3SUwBPIQd4aw:1626896022221&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjCn_b78_TxAhWnl
    YsKHaAPBYQQ_AUoAXoECAIQAQ&cshid=1626896073221&biw=12
    80&bih=800#imgrc=rJsVVqUiv_GiHM
    Jak ta piramida wyglądała 40 lat temu.
    Na samym początku w którym teraz jest 400 tysięcy w roczniku wtedy było w szczycie
    800 tysięcy. W szczycie pierwszy powojenny wyż demograficzny którego już prawie nie
    ma miał ponad milion. A teraz jak patrzeć na wykres widać że od jakiś 15 lat sytuacja
    jest stabilna na poziomie 400 tysięcy dla rocznika. Jeśli dzisiejsza sytuacja się
    utrzyma, a nie widzę powodu dla którego dzietność miała by wzrosnąć czterokrotnie, to
    za trzydzieści lat będzie 65 po 400 tysięcy dla rocznika. Daje to 26 milionów. Mój
    wariant jest bardzo optymistyczny bo nie przewiduje zwężania się górnej części
    piramidy wynikającej z wcześniejszego umierania starszych roczników. Nie biore
    również pod uwagę, bo nie jestem jasnowidzem, jaki charakter będzie miała piramida
    dla przyszłych rocznikow. Jak będzie ona regresywny i średnia wyjdzie 350 tysięcy na
    rocznik to będzie proporcjonalnie mniej ludzi. Na żaden przełom w medycynie się nie
    zanosi. Szybciej może być jakaś wojna która spowoduje że będzie nas 15 milionów a nie
    21. Uważam że wariant 21 milionów jest bardzo wyważony.
    Jeśli cię nie przekonuje co napisałem podaj swoją wersję. Swoją a nie skądś wklejona.
    Możesz również wykazać że 65x40000 to nie 26 milionów a na przykład 34 miliony.

  • 20. Data: 2021-07-26 20:57:15

    Mon, 19 Jul 2021 13:08:26 -0700 (PDT), w
    <a958ddc4-0033-48bc-ab2a-6400f16cca3bn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Po co nieudolnie kpisz. W 2050 będzie ok 21 milionów Polaków.

    21 milionów to ty masz szarych komórek. Martwych.