  • 11. Data: 2021-06-16 11:57:37
    Temat: Re: Sprawdzone kontakty, włączniki elektryczne
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 14.06.2021 15:11, Kżyho wrote:
    > Ja wszystko robię w Berkerze B.Kwadrat.
    > Zapewne nie najtańsze, ale za to solidne i fajnie to działa.

    U mnie w domu to jest. Dodatkowo, żadnych podwójnych gniazdek.
    "Bolec" zawsze na górze. Podwójne gniazdo kojarzy mi się z wielką płytą.
    Górne gniazdko jest do górny nogami, co w efekcie jak ma się wtyczkę
    łamaną 90*, to przewód się łamie.
    Wywiercenie kolejnego otworu i zakupienie kolejnego gniazdka. Co komu
    broni zrobić 4 w linii. OK koszty, ale codziennie domu się nie buduje.
    Jest to koszt jednorazowy dla inwestycji.

    --
    GreDi

  • 12. Data: 2021-06-16 15:15:37
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 16 czerwca 2021 o 11:57:44 UTC+2 GreDi napisał(a):
    > Wywiercenie kolejnego otworu i zakupienie kolejnego gniazdka. Co komu
    > broni zrobić 4 w linii. OK koszty, ale codziennie domu się nie buduje.
    > Jest to koszt jednorazowy dla inwestycji.

    tak na moje oko to koszty jednorazowe też powinny być racjonalne - ja bym sobie tak
    nie robił, ale gdyby ktos mi
    zlecił tak robić u siebie to bym nie marudził i mu zrobił wedle życzenia

    b.

  • 13. Data: 2021-06-16 15:22:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 16.06.2021 o 15:15, budynPL pisze:

    > tak na moje oko to koszty jednorazowe też powinny być racjonalne - ja bym sobie tak
    nie robił, ale gdyby ktos mi
    > zlecił tak robić u siebie to bym nie marudził i mu zrobił wedle życzenia

    Mi się np. te podwójne w jednej puszce nie podobają i bardzo mi
    odpowiada standard ramkowy, że każde gniazdko osobno. Dokładnie tak jak
    napisał GreDi.
    Natomiast, jak się ktoś bardzo uprze, to widziałem zdaje się takie
    podwójne gniazdko na jedną puszkę dla tej serii Berkera. Nie jest zbyt
    popularne, ale jak się poszuka to można znaleźć. Przy czym wtedy jest to
    całe gniazdko, nie ma systemu ramkowego.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2021-06-16 15:23:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 16.06.2021 o 15:22, Kżyho pisze:

> [...]
    > popularne, ale jak się poszuka to można znaleźć. Przy czym wtedy jest to
    > całe gniazdko, nie ma systemu ramkowego.

    O, takie jak tutaj:
    https://www.dobregniazdka.pl/product/gniazdo-podwojn
    e-z/u-monoblok-b.kwadrat-bialy-polysk

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2021-06-16 17:30:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-06-16 o 15:23, Kżyho pisze:

    > O, takie jak tutaj:
    > https://www.dobregniazdka.pl/product/gniazdo-podwojn
    e-z/u-monoblok-b.kwadrat-bialy-polysk

    Legrand ma fajne podwójne natynkowe, ze skośnym ułożeniem dziur i bolców
    -
    <https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/gniazda-wt
    yczki-akcesoria/serie-gniazd-i-wlacznikow/gniazdo-po
    dwojne-forix-bialy-legrand,p342033,l1056.html>
    Natknąłem się kiedyś na nie przypadkiem podczas wizyty w sklepie.
    Linkuję do Leroya, a nie do strony internetowej Legranda bo znaleźć tam
    cokolwiek graniczy z cudem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2021-07-14 22:10:29
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 13.06.2021 o 13:49, lleeoo pisze:
> [...]
    Widze ze duzo osób chwali wybory simon (nawet w podstawowej serii > BASIC). > Simon,
    najlepszy stosunek jakości do ceny wg mnie

    > Też polecam Simon, najważniejsza cecha to możliwość demontażu i
    > ponownego montażu bez połamania połowy elementów.

    Juz po ptokach.
    Ja natomiast przeczytałem na grupie o simon i pożałowałem - może nie
    zaznałem czegoś gorszego, to narzekam.

    Dajmy podwójne gniazdo, "skrzydełka" na ukos do puszki x4 x5 (mam
    lepione KG na klej do ścian), he - jak zamocować? - tylko śrubeczki - o
    ile z jakichś powodów tak nie pasuje.

    Wyłączniki oświetleniowe, ramki coś tam premium, wystają ranty.

    A w każdym elemencie inna filozofia wykonania głównego elementu
    załączającego. Wygląda jak ZBIERANINA z różnych okresów.

    Po marketowych oględzinach, stwierdziłem, że chyba lepiej już było kupić
    jakiego legranda.

    Analiza cen gniazdek z "RJ45"+RJ11/12 (sterowanie na atMega) - zwłaszcza
    że szukałem ekranowanych, nieco mnie podłamała.

    Przemilczę wsadzanie "RJ45" (po chyba 20gr na piekarz.pl) w te gniazda i
    marketowe ceny coś 65zł (no market potrafi nieźle przegiąć).

    Miałem kiedyś napisać o tym (odpuściłem), ale widzę temat odżył samoistnie.

  • 17. Data: 2021-07-14 22:28:21
    Od: adam <a...@a...pl>

    > U mnie to samo.

    Jak ja u siebie zakładałem parę lat temu to akurat trafił się taki sam
    wątek, i wygrały Legrandy. Potem mówię elektrykowi, że są dobre i może
    te byśmy założyli, a on mówi, że też najczęściej je zakłada.
    Ale to było parę lat temu, dziś może są jakieś lepsze.