  • 11. Data: 2022-07-02 18:15:29
    Temat: Re: Upał
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Upał to kwestia psychiki.
    Była teraz wypowiedź gen. Skrzypczaka i też mówił, że upał w głowie
    siedzi, trzeba się tylko nastawić do tego. Miał w Kuwejcie +47 i w
    pełnym mundurze dał radę.
    Ale suche powietrze na pewno pomaga.

  • 12. Data: 2022-07-03 15:05:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.06.2022 16:38, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > 36,3 st.C w cieniu, 30 km na zachód od Wawy

    U syna w sypialni na poddaszu, udało się już czymś wykleić okna?

    Ja wykleiłem wszystkie, na okno tarasowe dałem inną folię (lustro,
    Silver 20) i w ostatni piątek wieczorem miałem w domu 25C (parterówka).

    Stwierdzam że różnica jest duża i warto (przynajmniej jeżeli się samemu
    wykleja bo wychodzi 1/4 ceny). Zobaczę w zimę jak będzie, kiedy światło
    trzeba będzie zaświecać trochę wcześniej, no i czy faktycznie 5 lat te
    folie wytrzymają w estetycznym stanie.

    Jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia to znalazłem firmę która wysyła
    próbki za darmo, wystarczy napisać do nich - https://www.sklepfolie.pl/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2022-07-03 20:19:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 15:05 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > U syna w sypialni na poddaszu, udało się już czymś wykleić okna?
    Dzięki za pamięć :-)
    Zamontowałem żaluzję i poszedłem na łatwiznę - chodzi klima, mam 23 st.w
    całej chałupie :-)

    TG

  • 14. Data: 2022-07-03 20:28:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-07-02 o 18:15, adam pisze:
    > Była teraz wypowiedź gen. Skrzypczaka i też mówił, że upał w głowie
    > siedzi, trzeba się tylko nastawić do tego. Miał w Kuwejcie +47 i w
    > pełnym mundurze dał radę.
    > Ale suche powietrze na pewno pomaga.

    Pomaga raczej przymus ;) Kolega był u Arabusów na elektrowni, też było
    pod 50 i w pełnym wdzianku musiał zasuwać. Tak oczywiście robili przerwy
    i w pewnych godzinach nie pracowali, ale co ma zrobić taki pracownik czy
    żołnierz skoro sytuacja wymaga pełnych ciuchów? Się zakłada i się
    przyzwyczaja...

  • 15. Data: 2022-07-03 22:39:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk zamontował żaluzję i poszedł na łatwiznę:

    > chodzi klima, mam 23 st.w całej chałupie :-)

    I nie jest w tej chałupie zbyt chłodnawo? Pozwolę sobie zacytować:

    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Date: Mon, 04 Jan 2021 17:46:49 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    [...]
    W lecie optymalna to 24. 25 już za ciepło, 23 chłodnawo
    (wszystko w tym samym pomieszczeniu oczywiście).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2022-07-04 00:17:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 July 2022 at 22:39:30 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    > W lecie optymalna to 24. 25 już za ciepło, 23 chłodnawo
    > (wszystko w tym samym pomieszczeniu oczywiście).

    b o punkt widzenia Zenka zalezy od pierdzenia

  • 17. Data: 2022-07-04 06:53:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 22:39 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    >
    > [...]
    > W lecie optymalna to 24. 25 już za ciepło, 23 chłodnawo
    > (wszystko w tym samym pomieszczeniu oczywiście).

    Czekałem na Ciebie w tym wątku. Jakiś czas pisałem, że czerpiesz
    przyjemność z bezinteresownego przypierdzielania się, masz satysfakcję jak
    mi dowalisz. Oczywiście zaprzeczyłeś, ale teraz pokazałeś swoją naturę.
    Chciało Ci się wygrzebać wątek sprzed roku, więcej: zapamiętałeś ile tam
    napisałem stopni a ile tu. To jest obsesja, ale da się leczyć.

    TG

  • 18. Data: 2022-07-04 06:55:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > [...]
    > W lecie optymalna to 24. 25 już za ciepło, 23 chłodnawo
    > (wszystko w tym samym pomieszczeniu oczywiście).

    No i odpowiadając - jest chłodnawo, ale jeszcze nie zmieniłem pościeli na
    letnią i się w takiej temp. bardzo dobrze śpi.

    TG

  • 19. Data: 2022-07-04 10:59:09
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 4.07.2022 o 06:55, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > No i odpowiadając - jest chłodnawo, ale jeszcze nie zmieniłem pościeli na
    > letnią i się w takiej temp. bardzo dobrze śpi.

    Pewnie też jeszcze nie odwróciłeś materaca na letnią stronę.
    No i łóżka, choć od biedy wystarczy na lato przełożyć poduszkę
    tam gdzie w zimie były nogi, ale bez zagłówka czasami trudno
    zasnąć.

    --
    Collie

  • 20. Data: 2022-07-04 11:15:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Czekałem na Ciebie w tym wątku.

    Wzruszony jestem. Ta zbyt niska temperatura w domu też nastawiona
    specjalnie, żeby można był o tym napisać i sieć na mnie zastawić?
    Jeśli tak, to poświęcenie doceniam.

    > Jakiś czas pisałem, że czerpiesz przyjemność z bezinteresownego
    > przypierdzielania się, masz satysfakcję jak mi dowalisz.

    Tak, też dobrze pamiętam. Nawet ciekawa dyskusja z tego wyszła.
    Z wnioskiem takim, że czerpię i mam, ale nie z tego, co napisane.

    > Oczywiście zaprzeczyłeś, ale teraz pokazałeś swoją naturę.

    Pokazałem. Zatem przy odrobinie dobrej woli każdy zobaczyć może,
    że nie chodzi mi o "bezinteresowne przypierdzielania się", lecz
    o całkiem konkretne sprawy. Gdyby ktoś zbierał materiały do rozprawy
    doktorskiej na temat "Psychologiczne aspekty odczuwania optymalnej
    temperatury w pomieszczeniach mieszkalnych", to już trochę ma.

    > Chciało Ci się wygrzebać wątek sprzed roku, więcej: zapamiętałeś ile
    > tam napisałem stopni a ile tu. To jest obsesja, ale da się leczyć.

    Chciało mi się zajrzeć do wątku sprzed półtora roku -- po to, by
    sprawdzić, ile stopni było napisane tam. Rzecz jasna nie pamiętałem
    tego.

    Jarek

    PS
    Spanie w chłodniejszym pomieszczeniu jest zdrowe i miłe, ale czy
    zaniżenie temperatury w całej chałupie nie sprawia, że w izbach
    jakoś tak chłodnawo we dnie jest?

    --
    Wariackie papiery i dyplom doktora,
    Który nie pomoże, kiedy będziesz chora