  • 12. Data: 2019-12-21 17:59:54
    Temat: Re: Ustawienie kotła gazowego - temperatury
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > To ile M3 gazu spalasz na dobę i dlaczego tak dużo?

    Wychodziłoby ze około 10 bo gaz niecałe 2zł za metr.
    Ostatni rachunek 560zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 11. Data: 2019-12-21 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

    > zużywasz dosc duzo a to oznacza ze dom jest srednio/słabo ocieplony.
    > Potrzebuje dużo energii. A energia to temperatura x czas,

    Bo na razie ocieplony tylko dach.
    Niby badania kamerą termowizyjna nie pokazywały miejsc gdzie ciepło wy
    jakos wyjątkowo spieprzało ale pewnie ogolnie cały dom troche promieniuje
    na zewnatrz.

    > dasz
    > wyższą temperaturę to bedzie krócej grzał. Wcale nie uważam że niska
    > da ci oszczędnosci. Jesli piec jest kondensacyjny to ma pracowac
    > ponizej punktu kondensacji, a potem to im niżej tym lepiej ale bez
    > przesady, wcale niekoniecznie trzeba iść na najniższą temperaturę na
    > piecu. A jak piec nie jest kondensacyjny to inna rozmowa.
    > U mnie na kondensacyjnym ustawilem na 50stopni.

    Kondensacyjny, nowka sztuka z tego roku załozony.

    > nie, masz ustawic jedną temperaturę, powiedzmy 40stopni, sterownik
    > pokojowy ma włączać ogrzewanie domu kiedy temperatura w domu
    > spadnie. I koniec. Sterownik pogodowy to inna bajka, nie ma
    > koniecznosci takiego używania.

    No własnie nie mamy sterowników w pokojach, z tego co tu widze to jest
    tylko termometr na zewnatrz.

    On na podstawie temperatury + zadanej wirtualnej temperatury oczekiwanej
    + jakiegos dodatkowego wspolczynnika (krzywa grzewcza ustawiajaca
    stromosc tego zestawienia na wykresie) ustawia temperature wody nie
    sprawdzajac rezultatów.
    W sumie nie wiem czy to jest dobre rozwiazanie. Tez sadziłem ze to na
    innej zasadzie bedzie działać - w sensie ze troche bardziej
    automatycznie.
    Pewnie mozna dokupić do tego termometr(y) - pytanie czy warto.
    Mysle ze to kwestia wyczucia jak dom reaguje na poszczegolne temperatury
    wody.

    > testowałem, zysków z tego tytułu nie było.

    A to dlaczego?
    Jeżeli w nocy temperatura ma byc nizsza to z tego co sam napisałes wynika
    ze potrzebne bedzie mniej energii. Moze to nie beda duze roznice ale po
    co grzac skoro energia niepotrzebna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 13. Data: 2019-12-21 18:03:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2019 15:28, Budyń wrote:

    > nie, masz ustawic jedną temperaturę, powiedzmy 40stopni, sterownik pokojowy ma
    włączać ogrzewanie domu kiedy temperatura w domu spadnie. I koniec.
    > Sterownik pogodowy to inna bajka, nie ma koniecznosci takiego używania.

    Generalnie ok, ale wydłużenie okresu grzania to zwiększenie odczuwalnego
    komfortu jak i wydłużenie życia palników.

    > testowałem, zysków z tego tytułu nie było.

    Bo ta funkcja służy poprawie komfortu dla tych co wolną chłodniej nocą,
    a nie oszczędnościom.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2019-12-21 18:19:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2019 17:59, Budzik wrote:
> [...]
    > Pewnie mozna dokupić do tego termometr(y) - pytanie czy warto.
    > Mysle ze to kwestia wyczucia jak dom reaguje na poszczegolne temperatury

    No to masz sterowanie pogodowe. Będzie to działać automatycznie, ale
    potrzebuje mieć dopasowaną krzywą do Twoich oczekiwań.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2019-12-21 18:37:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2019 10:34, Marek wrote:
    > Za jedyne...?

    W sierpniu tego roku ten klimatyzator -
    http://www.klimatyzacja-wroclaw.net.pl/klimatyzator-
    airwell-hkd-12.html
    - z dojazdem i montażem uruchomili ciotce za 3100zł brutto. Wtedy też
    mieli w ofercie tą samą jednostkę tylko 5kW za 5500zł brutto z dojazdem
    i montażem.

    W zeszły weekend byłem u ciotki i wujka w domku 45m2, w środku 21C (na
    zewnątrz 2C) a przez cały czas pobytu jednostka zewnętrzna (3.5kW) się
    nie załączyła. W lato był ocieplany z remontem 15cm ściany, 20cm sufit,
    10cm podłoga.

    Opcjonalnie do dokupienia jest grzałka. Charakterystyka tego 3.5kW to
    przy -15C ma 3kW mocy grzewczej. Przypuszczam że 5kW ma analogiczną,
    gdzie nominalnie 6kW mocy grzewczej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2019-12-21 23:37:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-12-21 o 15:43, WS pisze:

    > Nie znasz sie ;)
    > Kto mieszka we dworze wychodzi na pole, kto mieszka na polu idzie na dwór

    Wszystko zależy od tego skąd się kto wywodzi.

    Szlachcic zawsze wychodził ze dworu na pole przypilnować chłopów
    pańszczyźnianych czy się nie obijają.

    Chłop pańszczyźniany zaś wychodził z chałupy na dwór do pana odrabiać
    pańszczyznę.

  • 17. Data: 2019-12-22 01:06:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    20 Dec 2019 20:08:21 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Oczekiwana temepratura w domu w ciagu dnia to maks 21 stopni, w nocy 2
    > stopnie chłodniej.

    Na mój gust to się nie sprawdza -- trudno potem w dzień dogrzać taki ubytek
    temperatury w nocy (tzn. daje się, ale oczywiście dużo się zużywa).

    Ja bym ustawił 21/20.

  • 18. Data: 2019-12-22 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Na mój gust to się nie sprawdza -- trudno potem w dzień dogrzać taki
    > ubytek temperatury w nocy (tzn. daje się, ale oczywiście dużo się
    > zużywa).
    >
    > Ja bym ustawił 21/20.

    Ale to nie kwestia oszczednosci a wymagań osób mieszkających - po prostu
    lubią spac w chłodniejszych pomieszczeniach.
    Teraz jest tak, ze albo kaloryfery na noc na 0 w pokojach gdzie spią albo
    na 2,5.

    Natomiast co do zasady - to troche dziwne, ze oszczedniejsze jest
    utrzymanie przez powiedzmy 8 godzin temperatury 20 stopni niz 19 i potem
    dogrzanie do 20...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 19. Data: 2019-12-22 21:15:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.12.2019 18:59, Budzik wrote:
    > Natomiast co do zasady - to troche dziwne, ze oszczedniejsze jest
    > utrzymanie przez powiedzmy 8 godzin temperatury 20 stopni niz 19 i potem
    > dogrzanie do 20...

    Nie jest dziwne jeżeli weźmiesz pod uwagę, że przez 8 godzin temperatura
    będzie tylko spadać, a piec pewnie nawet się nie włączy. Także o tyle
    ile spadło, potem musi dogrzać czyli ~to samo co utrzymanie
    wcześniejszej temperatury (pomijam wypromieniowanie przy tej różnicy).

    Efekt jest tylko taki że w domu prze 8 godzin było odczuwalnie
    chłodniej, bo - cokolwiek tam grzeje - to się "wyziębi".

    Jak chcesz oszczędzić, to obniż o ten stopień temperaturę na tydzień.
    Ale też, między 19 a 20C w dobrze ocieplonym domu to różnica pewnie ~5%
    spalonego gazu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz