  • 1. Data: 2019-08-26 22:35:27
    Temat: Wertykulator i aerator
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W tym sezonie musiałam kupić kosiarkę elektryczną, bo poprzednia
    odmówiła posłuszeństwa.
    A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
    Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
    potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.
    Chętnie poczytam Wasze opinie o takowym sprzęcie.
    Chciałabym dokonać zakupu, w oparcie o rady osób z doświadczeniem z tego
    rodzajem sprzętem.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2019-08-27 11:48:35
    Temat: Re: Wertykulator i aerator
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 26 Aug 2019 22:35:27 +0200, Krycha pisze:
    > A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
    > Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
    > potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.

    Jeżeli już miałaś do czynienia z takim urządzeniem, to wiesz pewnie
    czego się po nim spodziewać. Użytkuję od tego sezonu AL-KO COMBI 38E.
    Sprawia przyzwoite wrażenie.

    Rzeczywiście robi dobrą robotę na trawniku. Jego podstawową wadą jest
    mały kosz, który należy opróżniać dosłownie co chwilę (taką ilość
    suchego wyciąga). Przy kolejnej akcji trawnikowej, zapewne kosz zdejmę,
    a suche ,,odkurzę" kosiarką. To tyle doświadczeń. :)

    k.

  • 3. Data: 2019-08-27 13:35:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.08.2019 o 11:48, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Rzeczywiście robi dobrą robotę na trawniku. Jego podstawową wadą jest
    > mały kosz, który należy opróżniać dosłownie co chwilę
    Ja miałem dokładnie to samo przy spalinowym sprzęcie z całkiem dużym
    koszem. Dosłownie 10 metrów przejazdu i kosz pełny. Inna sprawa, że
    trawnik zaniedbany.
    Zbieranie kosiarką to niezły pomysł, ale podwójna robota. Najlepiej
    idzie robota w dwie osoby: jeden jedzie, a drugi z taczką, albo wózkiem
    wozi. Teraz już wiem, dlaczego usługa aeracji trawnika nie jest tania.
    Jacek

  • 4. Data: 2019-08-27 21:53:46
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > suchego wyciąga). Przy kolejnej akcji trawnikowej, zapewne kosz zdejmę,
    > a suche ,,odkurzę" kosiarką. To tyle doświadczeń. :)

    Oglądałam w necie o wertykulatorach i doczytałam się, że wiele osób
    narzeka na kosze. Za małe, zapychają się otwory do zawieszenia kosza,
    niewygodna obsługa albo obciążone przechylają urządzenie.
    Będę miała dylemat co kupić.
    Oglądałam jedną z wersji AL-KO COMBI 38E
    https://www.youtube.com/watch?v=5kKklc5sbbA
    i dziwi mnie, że urządzenie jest ciągnięte wstecz, bez podnoszenia przodu.
    Aeracja jak i wertykulacja ma kierunek do przodu, a nie do tył.
    U mnie, aby nie wyłączać co chwile z prądu, przy zakrętach, unosiłam
    przód, aby noże nie dotykały ziemi.
    A na tym linku jazda jest do przodu i do tyłu. ;-)

    Krycha.

  • 5. Data: 2019-08-28 11:20:00
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 27 Aug 2019 21:53:46 +0200, Krycha pisze:

> [...]
    > przód, aby noże nie dotykały ziemi.
    > A na tym linku jazda jest do przodu i do tyłu. ;-)

    A to nie wiem o co chodzi. Oczywiście jadę zawsze do przodu (zresztą tak
    kręci się wał z nożami) i wycofywanie na z góry upatrzone pozycje robię
    z poniesionym przodem. Ale ja tam wirtuozem wertykulatora nie jestem. :)

    k.

  • 6. Data: 2019-08-28 11:22:51
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 27 Aug 2019 13:35:12 +0200, Jacek pisze:
    > Zbieranie kosiarką to niezły pomysł, ale podwójna robota. Najlepiej
    > idzie robota w dwie osoby: jeden jedzie, a drugi z taczką, albo wózkiem
    > wozi.

    Tylko jeszcze trzeba zwerbować ochotnika, a z tym bywa różnie. :)

    > Teraz już wiem, dlaczego usługa aeracji trawnika nie jest tania.

    Racja, to wbrew pozorom całkiem spora robota. Aż byłem zdziwiony. Trzeba
    jednak przyznać, że trawnik po takiej operacji (przynajmniej wizualnie)
    wygląda na ładnie wyczesany.

    k.

  • 7. Data: 2019-08-28 15:24:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Racja, to wbrew pozorom całkiem spora robota. Aż byłem zdziwiony.
    > Trzeba jednak przyznać, że trawnik po takiej operacji (przynajmniej
    > wizualnie) wygląda na ładnie wyczesany.

    Jak zauważyłem, są dwie szkoły: jedni wolą trawniki wyczesane, inni
    wypasione.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-08-28 15:44:54
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 28 Aug 2019 15:24:53 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jak zauważyłem, są dwie szkoły: jedni wolą trawniki wyczesane, inni
    > wypasione.

    Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
    niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

    k.

  • 9. Data: 2019-08-28 15:54:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 28 Aug 2019 13:44:54 +0000, Krzysztof Gajdemski wrote:

    > Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
    > niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

    A to nie lepiej położyć sztuczny trawnik? Będzie równiutki i piękny,
    latem jak i zimą. I wcale nie taki drogi - w perspektywie 10 lat z
    pewnością wyjdzie niewiele drożej od tych wszystkich roboczogodzin
    chorobliwego strzyżenia. :)

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-08-28 15:55:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.08.2019 o 15:44, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
    > niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

    "Winszuję, winszuję i winszować nie przestanę, póki flaszki nie dostanę".