    Date: Mon, 16 Dec 2019 00:40:40 +0100
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wiertła do metalu a wiercenie w aluminium

    W końcu nadszedł czas i sposobność, że mogłem przetestować wkrętarkę
    akumulatorową, która ma również opcję wiercenia, a także wiercenia z
    udarem. Od ciotki dostałem stary komputer z uwaloną płytą główną i
    postanowiłem rozłożyć go na czynniki pierwsze. Chciałem odzyskać
    przewody z zasilacza, bo potrzebuję czasem do różnych prac elektrycznych
    na łączniki. Przy tym rozkładaniu rozłożyłem też obudowę i rozwiercałem
    nity trzymające metalowe koszyki na dyski twarde i napędy. Obudowę mogę
    wyrzucić, a taki koszyk może się przydać, by sobie zrobić zewnętrzną
    wieżę na dyski twarde.

    Do tej operacji operacji kupiłem na szybko zestaw wierteł do metalu. Co
    prawda to TOP TOOLS a na opakowaniu nie ma nawet napisu HSS, ale za to w
    pudełku są różne średnice 3, 3,2, 3,5. Złamałem wiertło 3,2 i pomyślałem
    sobie, że może warto kupić nieco lepszy zestawu z wiertłami. Nieco
    lepszy, to np. taki -
    https://www.bosch-do-it.com/pl/pl/majsterkowicze/osp
    rz%C4%99t/50-cz%C4%99%C5%9Bciowy-zestaw-x-line-titan
    ium-201451-57683.jsp
    W Castoramie jest za 70 złotych.

    Zaciekawił mnie dopisek przy wiertłach do metalu - 11 wierteł do metalu,
    OE 1,5 - 6,5 mm z powłoką tytanową, wyróżniających się szybkim tempem
    wiercenia i wyjątkową trwałością (nie stosować do aluminium).

    Nie stosować do aluminium. Czemu tak? Jakie stosować?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/