  • 1. Data: 2009-10-03 08:05:46
    Temat: Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
    Od: rth <r...@g...com>

    Hej,

    mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
    wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
    bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

    http://de.wikipedia.org/wiki/Schuko
    http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

    Podłączenie w PL jest bardzo utrudnione, bo praktycznie wszystkie
    gniazdka są wyposażone w bolec uziemiający. Wtyczka nie jest
    "uniwersalna" (t.j. nie ma dziury na owy bolec).

    Ma ktoś pomysł skąd pozyskać przejściówkę (a praktycznie to pewnie
    dwie, przed i za miernikiem)? Na Allegro jakoś nie widzę, z Google też
    niewiele wynika.

    Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
    dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
    pralkę.

  • 2. Data: 2009-10-03 09:28:42
    Temat: Re: Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "rth" <r...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
[...]

    Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.
    Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
    Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
    lub jako opcja do kupienia.

  • 3. Data: 2009-10-03 10:12:27
    Od: Prawusek <p...@i...pl>

    On Sat, 03 Oct 2009 01:05:46 -0700, rth wrote:

> [...]
    >
    > Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
    > dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy

    http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
    wa+uniwersalna.html

  • 4. Data: 2009-10-03 11:00:18
    Od: rth <r...@g...com>

    On 3 Paź, 11:28, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
    > Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.

    Jak pisałem, wtyczka jest ZINTEGROWANA; stanowi część obudowy
    miernika. Wymiana nie jest możliwa.

    > Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
    > Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
    > lub jako opcja do kupienia.

    Miernik jest właśnie kupiony w Conrad, tyle że w Berlinie...

    Co do przejściówek -- o dziwo nie jest tak prosto; póki co nie udało
    mi się nic znaleźć. Ciężko mi uwierzyć, że nie da się tego kupić, bo
    przecież nie jest to jakaś kompletna egzotyka.

  • 5. Data: 2009-10-03 11:01:16
    Od: rth <r...@g...com>

    On 3 Paź, 12:12, Prawusek <p...@i...pl> wrote:

    > http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
    wa+uniwersalna.html

    Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

  • 6. Data: 2009-10-03 11:29:12
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "rth" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+siecio
    wa+uniwersalna.html

    Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

    Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
    gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
    to za miernik?

  • 7. Data: 2009-10-03 12:00:39
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "rth" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Może się nada:
    http://www.conrad.pl/?art=624399&back=serch - obciążalność 3,6 kW
    A na wyjściu powinien wystarczyć kabel do zasilania komputra - ma wtyk
    niemiecki uniwersalny i trzy żyły - wystarczy obciąć wtyk wyjsciowy i
    zamontowac polskie gniazdo przelotowe z kołkiem uziemiajacym.

  • 8. Data: 2009-10-04 09:01:08
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    rth pisze:
    > Hej,
    >
    > mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
    > wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
    > bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

    Kup sobie "niemiecki" przedłużacz i wymień wtyczkę na "polską".

  • 9. Data: 2009-10-04 09:45:36
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

    Tez mialem podobny problem. Przejsciowke znalazlem w OBI we Wrocławiu. z
    jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec
    uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 10. Data: 2009-10-04 09:49:06