  • 11. Data: 2010-12-15 21:50:04
    Temat: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "cezarys" <c...@X...pl> napisał w wiadomości
    news:4d092d0a$0$22807$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że dopiero odpaliłeś ogrzewanie i dom jest zamieszkały pierwszy
    > sezon?
    > Jeśli tak to spoko, wszystko zmaleje za 20-30 dni. Tylko mądrze wietrz
    > =czyli szybko i intensywnie a krótko.

    Jeśli do mnie to pytanie, to już odpowiadam. Istotnie - na początku grudnia
    odpaliliśmy piec i rozpoczęliśmy grzanie w de facto wychłodzonym budynku
    (tzn. przez miesiąc był lekko ogrzewany nagrzewnicami, ale tak do temp. ok.
    8-10 C). Po 6 dniach grzania przyszło właśnie to rozliczenie, po którym się
    zgarbiłem. Niestety, nie byłem przy samym uruchamianiu pieca, więc możliwe,
    że w te pierwsze dni/godziny majstry "nahajcowali" tak, że poszło tego gazu
    więcej niż normalnie. Teraz grzejniki skręcone do 1/5, temperatura
    przypuszczalnie ok. 16-18 C, bo na razie nie potrzeba wyższej, do wiosny
    nikt tam nie zamieszka*. Sprawdzę za kilka dni i mam nadzieję, że będę mile
    zaskoczony ;-) Dom jest naprawdę porządnie ocieplony, zwracałem na to uwagę
    już podczas budowy, więc mam nadzieję, że zbyt dużych ubytków ciepła nie
    będzie.

    * zastanawiam się, czy w związku z tym jest sens obniżania temperatury
    jeszcze bardziej czy może zostawić te 16-18 C, bo niższa temperatura
    stworzy ryzyko powstawania jakiegoś grzyba itp.? Wczesną wiosnę dom był
    cekolowany, latem malowany, zdążył przeschnąć do jesieni, ale diabeł wie.

    K.

  • 12. Data: 2010-12-15 22:07:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stworzy ryzyko powstawania jakiegoś grzyba itp.? Wczesną wiosnę dom był
    > cekolowany, latem malowany, zdążył przeschnąć do jesieni, ale diabeł wie.

    W zeszlym roku jak nie mieszkalem to w domu utrzymywalem temp. 8 - 10C z
    racji zalanych instalacji. Na wyzsza temp. szkoda kasy.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-12-16 05:27:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:

    > Na razie dostałem wyliczenie zużycia za 6 dni, w ciągu których gaz szedł
    > tylko na samo ogrzewanie (bez zużycia wody i kuchenki, bo nikt na razie tam
    > nie mieszka) i trochę się zgiąłem w pół.

    Nie jestem 'gazowcem'..., ale też testuję zużycie energii... z węgla
    wprawdzie, ale to na jedno wychodzi :-)

    Dom nowy, jeszcze nie zamieszkany - jestem tylko ja.
    Palę, żeby nie zamarzło i coś dłubię, to też jakaś temp musi być dla ludzi.

    Jak wyłączę ogrzewanie na dwie-trzy doby, to potem mnie też 'zgina' w
    pół :-).

    Ociepliłem dobrze, ale...
    Teraz dopiero wynajduję gdzie jeszcze są jakie dziury w ociepleniu - a
    to drzwi wewnętrzne... jak ich nie było, to zużycie bylo dużo
    większe..., a to w garażu obniżyłem temp i rozważam przyklejenie piątki
    styro na sufit, coby ciepło z pokoi nad garażem nie uciekało, a to
    stryszek - teraz widzę, że muszę dorzucić trochę wełny na sufit
    poddasza..., i takie są uroki nowego - niby dobrze ocieplonego - domu.
    Dopiero jak zamieszkasz, to znajdziesz co jeszcze trzeba zrobić i
    kolejny, albo i trzeci sezon będzie miarodajny co do zużycia gazu,
    węgla, prądu, czy czego tam jeszcze. :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-12-16 07:31:09
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]
    >
    > Jakiego "circa about" miesięcznego zużycia gazu ziemnego można się
    > spodziewać przy poniższych warunkach:
    > - zima taka jak teraz (0 do - 10 C)
    > - dom piętrowy o kubaturze ok. 555 m3 i powierzchni użytkowej ok. 160 m2
    > - rodzina 2 dorosłych + 2 nastolatków
    > - używanie gazu do - ogrzewania pomieszczeń + wody + sporadycznie do
    > kuchenki
    >
    > Na razie dostałem wyliczenie zużycia za 6 dni, w ciągu których gaz szedł
    > tylko na samo ogrzewanie (bez zużycia wody i kuchenki, bo nikt na razie
    > tam
    > nie mieszka) i trochę się zgiąłem w pół.

    Masz niemal identyczną jak ja kubaturę z tym że u mnie niecałe 150m2 w czym
    nieogrzewany garaż a w zasadzie ogrzewany przez ściany domu. Kuchenka na
    prąd ale to i tak znikome byłyby ilości.
    Od 5 listopada do dnia wczorajszego u mnie zużycie GZ50 150m3.

    Marek

  • 15. Data: 2010-12-16 07:39:15
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]

    > temp. ok. 8-10 C). Po 6 dniach grzania przyszło właśnie to rozliczenie, po

    Eee no to wszystko się wyjasniło.

    > Niestety, nie byłem przy samym uruchamianiu pieca, więc możliwe, że w te
    > pierwsze dni/godziny majstry "nahajcowali" tak, że poszło tego gazu więcej
    > niż normalnie.

    Bo ja wiem... jakieś 6m3 maksymalnie mogli ci puścić z dymem podczas
    rozruchu.

> [...]
    > stworzy ryzyko powstawania jakiegoś grzyba itp.? Wczesną wiosnę dom był
    > cekolowany, latem malowany, zdążył przeschnąć do jesieni, ale diabeł wie.

    W pierwszych dwóch sezonach miałem obniżaną temperaturę w nocy do 18stC. Od
    ostatnego sezonu do 19stC. Normalnie jest 21-22stC. Jeżeli masz dużo
    podłogówki to sobie odpuść to obniżanie a jeżeli mało albo wogóle to możesz
    się bawić ale na jakieś szczególne cuda to nie licz.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-16 07:41:23
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

  • 17. Data: 2010-12-16 08:42:10
    Od: "ms" <s...@a...jp>

> [...]
    > źle :)
    >
    > Jakiego "circa about" miesięcznego zużycia gazu ziemnego można się

    Za ostatnie 2 tygonide srednie dzienen zuzycie na CO+CWU 6m3/24h. Na samo
    CO wychodzi 4,7m3/24h. Czasami przepale w kominku ale ten ogrzewa w zasadzie
    tylko salon. Metraz ogrzewany okolo 150m2. Metraz calkowity 200m2. 3 osoby,
    dol 21stopni, gora sypianie 20, rekuperator, wszedzie ogrzewanie
    grzejnikowe, piec 13KW - tu trzech instalatorow kotlowni mnie obsmialo ze
    chce taki maly piec ale ja chcialem taki jaki wychodzil z wyliczen a nie ich
    przeczucia. Piec spokojnie daje rade zarowno CWU jak i CO przy morozach
    jakie byly do tej pory - w sumie to delikatnie sobie pyka... Dom zamieszkaly
    od wrzesnia 2010. Planuje zmiescic sie w taryfie W2.

    ms.

  • 18. Data: 2010-12-16 12:27:21
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander"
    > Uważam, że jak zamknę się za sezon (czyli jakieś 8 m-cy grzania) w 6000zł
    > to nie będzie tragedii.

    Dom 240 m2, 2 kondygnacje.
    Piec - ekogroszek.
    Paliwo- czeskie 380 zł/tone.
    Latem drzewem podgrzeam wodę. Drzewo na sezon jakies 250 zł.
    Wtym roku kupiłem 5t węgla (wydaję mi się że wystarczy)
    Podliczając sezon: 2150 zł

    Robota:
    drzewo trzeba przywieźć i porąbać - jakies 3 popopłudnia.
    Węgiel zaworkować - tez 3 popoludnia, chciaż w następnym roku sobie
    odpuszczę ;)
    Co 3-4 dni muszę wyczyścić piec i go zasypać - jakieś 30 min. roboty łącznie
    z wypiciem piwa w kotłowni ;)

    Pzdr
    smerf

  • 19. Data: 2010-12-16 12:42:46
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpuszczę ;)
    > Co 3-4 dni muszę wyczyścić piec i go zasypać - jakieś 30 min. roboty

    Razem robocizna wg średniej krajowej daje 1000 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 20. Data: 2010-12-16 12:48:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Smerf napisał:

    > Paliwo- czeskie 380 zł/tone.

    I... dobrze Ci się spala to czeskie paliwo...?

    pozdr.
    robercik-us