  • 1. Data: 2019-01-10 13:13:27
    Temat: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: quent <x...@x...com>

    Chcę zbudować sobie sam altanę szkieletową drewnianą, 35m2 (7x5m) wys.
    ok.3m dach jednospadowy. Ma być ocieplana i ogrzewana klimą.
    Mam zagwozdkę odnośnie do fundamentów - mają być możliwie tanie ale
    zależy mi też na sztywności stropu na tym fundamencie.
    Plan jest taki aby wywiercić świdrem 20cm otwory 1m w głąb i obsadzić je
    kartonowym szalunkiem traconym.
    Zastanawiam się jednak jakie powinny być rozstawy tych szalunków.
    Macie może jakieś doświadczenia?
    Jakie drewno na kratownicę stropu/przekroje?
    Może znacie jakieś zasoby w necie z ww. informacjami?
    Z góry dzięki za wszelkie informacje.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2019-01-10 13:23:16
    Temat: Re: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 13:13, quent pisze:
> [...]
    > Macie może jakieś doświadczenia?
    > Jakie drewno na kratownicę stropu/przekroje?
    > Może znacie jakieś zasoby w necie z ww. informacjami?

    Popatrz na to,
    https://www.youtube.com/watch?v=UWPg6eQOKCs

    podpór jest niewiele jak na dom Tobie na altanę wystarczą pewnie 4 albo 6
    zależy od rozpiętości.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2019-01-10 13:43:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 13:13:29 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > Macie może jakieś doświadczenia?
    > Jakie drewno na kratownicę stropu/przekroje?
    > Może znacie jakieś zasoby w necie z ww. informacjami?

    Mam mniej więcej tej wielkości altane
    Zrobiłem ją na 4 podporach
    Wykorzystałem pozostałe po budowie rury kanalizacyjne bodajże fi160
    Świdra nie miałem wiec szpadlem wykopałem dziury, wstawiłem ok 80cm odcinki tych rur
    i w te rury kotwy tego tupu
    https://www.eblachy.pl/pl/p/Wspornik-slupa-regulowan
    y-4cm-16cm-zloty-ocynk/1068
    Jak masz świder to zrób 4 otwory i lej beton prosto w te otwory, niepotrzebne wtedy
    szalunki
    Jak jednak chcesz kartonowe szalunku czy wykorzystać rury kanalizacyjne to rób w ten
    sposób że wstawiasz szalunek/rure do dziury, wlewasz beton i podciągasz tak z 10cm
    szalunek żeby na dole dziury zrobiła się "stopa"betonowa.
    Jednak otwory zrobione świdrem będą lepsze od szalunków z racji ich nierównej
    powierzchni bocznej będzie wszystko stabilniejsze.
    Używając kotew jak wyżej podlinkowałem musisz na eta[ie zalewania dość precyzyjnie je
    umocować
    Co niektórzy twierdzą że na dzisiaj takie kotwy nie ma sensu tylko lać stopy a belki
    mocować później kotwami chemicznymi do betonu,
    Co do grubości belek to Tobie nie podpowiem
    Ja mam główną konstrukcję(słupy i belki poziome łączące słupy) z belek 20*20cm. Dużo
    za duże zapewne ale takie miałem to wykorzystałem
    Dach kryty dachówką betonowa u mnie taką jak dach domu

  • 4. Data: 2019-01-10 14:09:51
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 13:43, Kris wrote:
    > Mam mniej więcej tej wielkości altane
    > Zrobiłem ją na 4 podporach

    W każdym z rogów kratownicy stropu? I nic się nie ugina w środku stropu?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2019-01-10 14:15:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 13:23, Janusz wrote:

    > Popatrz na to,
    > https://www.youtube.com/watch?v=UWPg6eQOKCs
    >
    > podpór jest niewiele jak na dom Tobie na altanę wystarczą pewnie 4 albo 6
    > zależy od rozpiętości.

    Pewnie w stanach gość biegałby z gwoździarką a ruskie z wkrętarkami LOL
    Od pewnego czasu przyglądam się kanałowi na YouTube "The Crazy Framer" -
    facet buduje sam dom drewniany. Dobry jest! :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2019-01-10 14:30:16
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.01.2019 o 13:13, quent pisze:
    > Chcę zbudować sobie sam altanę szkieletową drewnianą, 35m2 (7x5m) wys. ok.3m
    > dach jednospadowy. Ma być ocieplana i ogrzewana klimą.

    że się zapytam - czy to na zgłoszenie?
    Czy nie ma tam wpisane max. 4,80m - wypadało mi z głowy - rozstawu więźby?
    5m a 4,80 to i tak trudno coś mi wnioskować o wykonaniu, ale pytam z
    ciekawości czy to jest wymiarach "na zgłoszenie".

    > Plan jest taki aby wywiercić świdrem 20cm otwory 1m w głąb i obsadzić je
    > kartonowym szalunkiem traconym.

    BTW. na stronie bdb.com.pl
    a niech tam, poszukam, o jest:
    https://www.bdb.com.pl/bledy-i-usterki-w-budownictwi
    e-podmurowka-ogrodzenia-przeciez-to-proste--b306-t74

    mowa jest o dodatku napowietrzającym, coby beton się nie degradował, może
    warto dać?

  • 7. Data: 2019-01-10 14:37:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 14:30, marios wrote:
    > że się zapytam - czy to na zgłoszenie?

    Nie wiem jeszcze czy na zgłoszenie.

    > Czy nie ma tam wpisane max. 4,80m - wypadało mi z głowy - rozstawu
    więźby?

    Tam czyli gdzie wpisane?

> [...]
    e-podmurowka-ogrodzenia-przeciez-to-proste--b306-t74
    > mowa jest o dodatku napowietrzającym, coby beton się nie degradował,

    Dzięki, wezmę pod uwagę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2019-01-10 14:44:01
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.01.2019 o 14:37, quent pisze:

    > Nie wiem jeszcze czy na zgłoszenie.

    > Tam czyli gdzie wpisane?

    W przepisach. Wydaje mi się że czytałem ograniczeniu do 4,80m w szerokości
    frontowej. Było to (czytanie) parę miesięcy temu, więc nie pamiętam dokładnie

  • 9. Data: 2019-01-10 14:48:21
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.01.2019 o 14:44, marios pisze:

    > W przepisach.

    hmm tu jest krótki wątek gościa z budynkiem 5,8 x 6

    https://forum.muratordom.pl/showthread.php?344317-Bu
    dynek-gospodarczy-na-zg%C5%82oszenie-interpretacja-b
    rawa-budowlanego

  • 10. Data: 2019-01-10 14:59:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 14:48, marios wrote:
    > hmm tu jest krótki wątek gościa z budynkiem 5,8 x 6

    Nie chcę tu roztrząsać kwestii związanych z przepisami.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info