  • 21. Data: 2010-01-22 17:22:28
    Temat: Re: grzejniki X2
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:39da.00000417.4b5989b4@newsgate.onet.pl...

    > To są tak naprawdę zwykłe grzejniki, w których producent zastosował dobry
    > pomysł, moim zdaniem oczywisty. Jestem zdziwiony dlaczego grzejniki innych
    > producentów nie mają tego rozwiązania.

    Bo kiedyś były instalacje grawitacyjne, o stosunkowo wysokich temperaturach, i liczył
    się mały opór hydrauliczny, czyli połączenie równoległe było lepsze. Jeden producent
    zauważył, że czasy i instalacje się zmieniły, że instalacje są projektowane tylko na
    pracę pompową zaś temperatura zasilania niska. I korzystniesze okazało się
    zwiększenie emisji promieniowania podczerownego przez przednią płytę.

  • 22. Data: 2010-01-22 19:24:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > temperatura zasilania niska. I korzystniesze okazało się zwiększenie
    > emisji promieniowania podczerownego przez przednią płytę.

    Emisja wynika wprost z temperatury, sugerujesz, ze maja jakis patent
    zwiekszajacy to promieniowanie?

  • 23. Data: 2010-01-22 20:21:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Emisja wynika wprost z temperatury, sugerujesz, ze maja jakis patent
    > zwiekszajacy to promieniowanie?

    Tak. Szeregowe połączenie. Umownie w klasycznym grzejniku obie płyty miałyby np. 40
    stopni, w szeregowym przednia będzie miała 50 a druga 30. Ty odczuwasz promieniowanie
    przedniej płyty. W instalacji pompowej z głowicami termostatycznymi grzejniki X2 będą
    dawały nieco lepszy komfort cieplny. Rachunek raczej od tego lepszy nie będzie.

  • 24. Data: 2010-01-23 08:54:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Tak. Szeregowe połączenie. Umownie w klasycznym grzejniku obie płyty
    > miałyby np. 40 stopni, w szeregowym przednia będzie miała 50 a druga 30.

    Potrafisz uzasadnic? W szczegolnosci skok z 40 na 50.

  • 25. Data: 2010-01-23 16:14:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Potrafisz uzasadnic? W szczegolnosci skok z 40 na 50.

    Wyobraź sobie, że temperatura zasilania grzejnika wynosi 50 stopni, grzejnik jest
    sterowany przez zawór termostatyczny i ten stłumił przepływ tak, że temperatura
    powrotu wynosi 30 stopni. W grzejniku "równoległym" będziesz miał 50 stopni w górnym
    rodu płyt i 30 w dolnym. Średnia temperatura płyty wyniesie 40 stopni. W grzejniku
    szeregowym będziesz miał od 50 do 40 stopni w przedniej płycie i od 40 do 30 w
    tylnej. Średnia temperatura przedniej płyty to 45 stopni. Czyli o 5 więcej niż w
    równoległym. Jeśli ktoś ma instalację niegrawitacyjną to warto wybrać grzejniki
    szeregowe.

  • 26. Data: 2010-01-23 16:54:38
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4b597aa5$1@news.home.net.pl...
    > http://www.kermi.pl/Polnisch/Heizen/Flachheizkoerper
    /Therm_X2/Energie_sparen/index.phtml

    > Co sądzicie o tej technologii? Może ktoś z Was użytkuje takie grzejniki -
    > sprawdzają się?

    Ja mam X2, dużo sztuk :-)
    Nie wiem czy sa lepsze od innych. Takie mi przywlekli ci co montowali c.o.
    Chyba są takie same jak reszta :-) Trudno mi powiedzieć ale miałem kiedys
    tez nowoczesne jakieś purmo i różnicy nie widzę :-)

  • 27. Data: 2010-01-23 18:54:58
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Ino czemu ten supertest byl zapuszczony przy 10% nominalnego przeplywu, jak
    > myslisz? Sprzedawca, czy ki dyabeł jesteś?

    Ani dyabeł ani sprzedawca ;-)
    Jeśli czytać to dokładnie. Przy zredukowanym przepływie - bo tam mówią o
    normie PN-EN 12831 oraz VDI 6030. Niby skąd mam wiedzieć co to za normy ale Ty
    pewnie wiesz gdyż wiesz wszystko ;-)

    Podsumowując Twoje rozumowanie prowadzące w jedynie słusznym kierunku:
    - nieważne co nabazgrał producent w swoich materiałach propagadndowych,
    - nieważne, że mają już przynajmniej jednego zadowolonego klienta (to ja)
    - i tak należy kupować każde inne grzejniki byle tylko nie X2. CBDO

    Dobrze, że ja już grzejniki kupiłem 2 lata temu :-) Zebrałem oferty na
    Radsona, Stelrada, Purmo, Kermi i Immergasa, i wyszło, że za za Kermi zapłacę
    pi razy drzwi tyle samo co za pozostałe. Wybrałem Kermi bo mi się spodobały i
    dzisiaj zrobiłym to samo. Umiem czuć się dobrze gdy jest dobrze :-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 28. Data: 2010-01-23 20:02:28
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Z uwzglednieniem ceny?

    Przede wszystkim z uwzględnieniem ceny :
    Kermi Thermo X2 5092,67
    Purmo Ventil Compact 4930,33
    Stelrad Novello 5017,95
    Immergas 4362,30

    Immergas kojarzy mi się raczej z piecami więc odrzuciłem tę ofertę. Oferent
    dorzucił ją z własnej inicjatywy. Pozostałe 3 oferty miały rozrzut -1,7% /
    +1,5%. Czy było się nad czym zastanawiać ?

    > Ale pamietasz, ze jestesmy w kontekscie ekranu?

    Nie pamiętam ;-) Czy jest jakaś norma, jakieś obligo, aby mieć ekran za
    grzejnikiem? Nie mam bo nie muszę. Konstrukcja grzejnika X2 powoduje, że
    wypromieniowuje przednią płytą większą część energii niż inny grzejnik o tej
    samej mocy. To mi wystarcza. Oprócz tego będę miał za kilka lat mniej usmolone
    ściany nad grzejnikami gdyż mają mniejszą konwekkcję, na rzecz promieniowania
    oczywiście.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 29. Data: 2010-01-24 08:31:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > temperatura przedniej płyty to 45 stopni. Czyli o 5 więcej niż w
    > równoległym. Jeśli ktoś ma instalację niegrawitacyjną to warto wybrać

    Ja pytalem czy dasz rade uzasadnic taki rozklad temperatur, a napisales
    praktyczne to samo. Za to podales wiecej liczb, ktore gdyby byly prawdziwe
    dowodzilyby, ze grzejnik rownolegly ma okolo dwa razy wieksza wydajnosc
    (moc) niz szeregowy. Zrobiles jednak przy okazji pare trywialnych bledow.
    Np. w tylna plyta nie bedzie miala takiego samego spadku jak przednia.

  • 30. Data: 2010-01-24 08:33:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie pamiętam ;-) Czy jest jakaś norma, jakieś obligo, aby mieć ekran za
    > grzejnikiem?

    Jest norma usenetowa tzw. watek, z ktorym jesli przestajesz trzymac kupe
    dyskusja traci sens.

    > Oprócz tego będę miał za kilka lat mniej usmolone
    > ściany nad grzejnikami

    Smiale zalozenie.