  • 1. Data: 2023-01-17 11:45:00
    Temat: płyty betonowe
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Mam do podniesienia i wyrównania betonową podłogę w niewielkim
    pomieszczeniu gospodarczym. Nie chcę angażować w to finansów ponad miarę.

    Pierwszy pomysł jaki mam to położenie gotowych płyt betonowych
    (chodnikowych) o grubości 6-8cm. Są dla mnie wystarczająco równe i chyba
    byłoby z nimi najmniej pracy.

    Czy można położyć takie płyty na zaprawie z betonu B20, takiego gotowca
    z worka z marketu? Czy też musi to być jakaś inna, gęstsza zaprawa? A
    może coś a la klej (jaki?)?

    Te nierówności są całkiem spore ok. 2-3cm. Warstwa "spoiwa" byłaby podobna.

    Myślałem też po prostu o wylaniu betonu. Z płytami byloby jednak mniej
    pracy i taniej by wyszło, bo nie trzeba byłoby kupować dodatkowo betonu
    na grubość płyt.

    Czy ten pomysł z gotowymi płytami ma sens? Czy ewentualnie mielibyście
    jakieś inne propozycje?

    Krystek

  • 2. Data: 2023-01-17 12:17:40
    Temat: Re: płyty betonowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 17 stycznia 2023 o 11:45:03 UTC+1 Krystek napisał(a):
> [...]
    > na grubość płyt.
    >
    > Czy ten pomysł z gotowymi płytami ma sens? Czy ewentualnie mielibyście

    Połóż te płyty na warstwie żwiru czy innego piachu
    Ew zrób tzw suchy beton.
    Worek cementu, na dwie-trzy taczki żwiru i to daj pod płyty.
    Ale sam piach też wystarczy

  • 3. Data: 2023-01-17 12:40:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2023 o 12:17, Kris pisze:

    > Połóż te płyty na warstwie żwiru czy innego piachu
    > Ew zrób tzw suchy beton.
    > Worek cementu, na dwie-trzy taczki żwiru i to daj pod płyty.
    > Ale sam piach też wystarczy

    Ja tak zrobiłem w garażu, tyle że dałem kostkę a nie płyty chodnikowe.
    Minus taki, że ten piach trzyma wilgoć z samochodu dłużej niż wcześniej
    sam beton.

  • 4. Data: 2023-01-17 12:50:30
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 1/17/23 12:40, Cavallino wrote:

    > Ja tak zrobiłem w garażu, tyle że dałem kostkę a nie płyty chodnikowe.
    > Minus taki, że ten piach trzyma wilgoć z samochodu dłużej niż wcześniej
    > sam beton.

    No właśnie, chciałbym uniknąć sypkich materiałów, aby nie kusić wilgoci.
    Czy taka gęstsza zaprawa z worka z marketu dałaby radę? Wolałbym, aby
    płyty leżały na równym betonie i jednocześnie były spojone z podłożem.

    Krystek

  • 5. Data: 2023-01-17 13:09:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2023 o 12:50, Krystek pisze:

    > No właśnie, chciałbym uniknąć sypkich materiałów, aby nie kusić wilgoci.

    Jak wwieziesz wilgoć, to gdzieś się podziać musi....

  • 6. Data: 2023-01-17 15:50:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.01.2023 o 11:45, Krystek pisze:
    > Myślałem też po prostu o wylaniu betonu. Z płytami byloby jednak mniej
    > pracy i taniej by wyszło, bo nie trzeba byłoby kupować dodatkowo betonu
    > na grubość płyt.

    jak rozumiem płyty już masz, a beton musiałbyś zrobić?

    bo inaczej nijak nie wyjdzie że kupienie płyt chodnikowych jest tańsze niż
    namieszanie betonu

    druga sprawa - to co wcieknie między płyty będzie miało problem odparować, jednolita
    posadzka ma ten problem tylko na dylatacjach na obwodzie

  • 7. Data: 2023-01-17 17:51:44
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 1/17/23 15:50, m4rkiz wrote:
    > jak rozumiem płyty już masz, a beton musiałbyś zrobić?

    Tak

    > druga sprawa - to co wcieknie między płyty będzie miało problem
    > odparować, jednolita posadzka ma ten problem tylko na dylatacjach na
    > obwodzie

    A jakby tak rozplanować płyty, aby pomiędzy płyty zrobić takie z deka
    szersze "fugi" z tego betonu, co pod płytami?

    Krystek

  • 8. Data: 2023-01-17 18:52:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > na grubość płyt.
    >
    > Czy ten pomysł z gotowymi płytami ma sens? Czy ewentualnie mielibyście

    Jak nie masz jeszcze płyt to policz ile betonu będziesz potrzebował i czy ci ktoś
    taka ilość zrobi i przywiezie gruszka. Wyleje, rozgarniesz grabiami i po robicie.
    Chyba że masz betoniarkę.

  • 9. Data: 2023-01-18 00:12:01
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 17.01.2023 o 12:50, Krystek pisze:

    > No właśnie, chciałbym uniknąć sypkich materiałów, aby nie kusić wilgoci.

    Jest coś takiego jak Beto-szczel
    https://chemko.pl/BETO-SZCZEL-to-preparat-do-uszczel
    niania-betonu

  • 10. Data: 2023-01-18 00:57:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 18 stycznia 2023 o 00:12:03 UTC+1 jn napisał(a):

    > Jest coś takiego jak Beto-szczel
    > https://chemko.pl/BETO-SZCZEL-to-preparat-do-uszczel
    niania-betonu
    Szkło wodne które nie nazywa się super super preparat itd kosztuje niecała połowę
    tego super preparatu będącego najprawdopodobniej szkłem wodnym. A jeśli preparat nie
    jest szkłem wodnym to szklo wodne ma dokładnie takie same parametry i zastosowanie
    jak ponad dwa razy droższy preparat. W każdym sklepie chemicznym można kupić szkło
    wodne w małych opakowaniach.