  • Data: 2020-11-17 16:17:07
    Temat: płyty betonowe na ganku
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry Wszystkim.
    Mam robotę do wykonania. Mam nadzieję, że pomożecie. :)
    Zakupiłem i zamierzam położyć na ganku betonowe płyty imitujące kamień
    (https://www.semmelrock.pl/produkt/plyty/plyty-brads
    tone-milldale/).
    Ganek na gruncie. Ma około 200x290cm. Jest betonowy i zupełnie poziomy. Częściowo
    tylko zadaszony. Płytki będę układał raczej losowo (tzn bez żadnego wzoru. ma się
    podobać żonie i mi). Fuga około 1cm.
    Pytanie pierwsze - czy warto przed położeniem płyt robić spadek na ganku i jak duży
    (1~2%)? Płytki i tak nierówne , fugi nie będą dobrze odprowadzać wody, bo będzie dużo
    zakrętów, więc pewnie woda po deszczu i tak będzie stała, a że kamień porowaty, więc
    ślisko chyba nie będzie. Jeśli zaś robić spadek, to czy wylewkę robić z gotowego
    betonu w workach czy jakiegoś innego materiału i jaka powinna być minimalna grubość
    (nie mam dużej możliwości manewru, bo próg drzwi jest w tej chwili jakieś 11 cm nad
    podłogą ganku)? Czy np przy ścianie grubość 5cm a na końcu ganku 1cm będzie ok? Czy
    ta minimalna grubość powinna być jednak większa?
    Sprawa druga to technologia :) - jak to dobrze zrobić? Będę układał sam, więc
    poproszę o jakieś informacje czy wylewkę najpierw jakoś gruntować? Jakiego kleju
    używać? Jaka masę fugową byście zaproponowali? Czy po ułożeniu płyt jakoś to jeszcze
    impregnować?
    Oczywiście najpierw zrobiłem jakiś risercz w internetach, ale dalej nie mam pewności
    jak się do tego zabrać.

    pozdrawiam