  • 1. Data: 2010-05-12 21:39:00
    Temat: smród z kominka...a wełna
    Od: Dariusz Stachowicz <s...@g...com>

    Mam kominek z płaszczem wodnym oraz bardzo duży problem z
    nieprzyjemnym zapachem wydobywającym się z czaszy kominka. ( obudowy)

    Prawdopodobnie głównym powodem smrodu( gryzący zapach ) jest fakt, że
    do ocieplenia wkładu zastosowałem zwykłą wełnę 100mm typu rockwool
    superrock.
    Zrobiłem to po konsultacji z przedstawicielem Rockwolla, nie widział
    przeciwwskazań a ja postanowiłem wykorzystać nadwyżki wełny.

    Parę tygodni temu wyciągnąłem wełnę z wnętrza obudowy, na ścianie
    ( na której była wełna) zaobserwowałem brązowe ślady - smugi jakby
    "coś" z wełny osadziło się miejscowo na obudowie ścianie. Rozpaliłem
    kominek i nadal śmierdzi, jeszcze bardziej.
    Zastanawiam się więc, czy:
    - powodem gryzącego nieprzyjemnego zapachu może być wełna mineralna
    narażona na działanie wysokiej temp ( de facto ok. 100 C)
    - czy śmierdzi to co zalega na wkładzie, ścianach - czy to zniknie z
    czasem czy trzeba jakoś pomóc.
    - co robić, może śmierdzi coś innego, skropliny?

    Zanim obudowałem kominek miałem problem ze skroplinami, które
    gromadziły się na płaszczu wkładu, problem ten usunąłem poprzez
    uszczelnienie połączenia rury nad płaszczem. (teraz jeśli coś kapie to
    do wkładu) nie powinno śmierdzieć z wnętrza czaszy.

    Jestem zły i zdesperowany, 24h/d mam uchylone w tym pokoju okna i nie
    jestem w stanie wywietrzyć pokoju.

    Co robić?

    Online

  • 2. Data: 2010-05-12 21:48:06
    Temat: Re: smród z kominka...a wełna
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Dariusz Stachowicz" <s...@g...com> wrote:

    > Mam kominek z płaszczem wodnym oraz bardzo duży problem z
    > nieprzyjemnym zapachem wydobywającym się z czaszy kominka. ( obudowy)

    czy to nowy wkład? jeśli tak, to prawdopodobnie zapach pochodzi z wypalanej
    farby na obudowie kominka. za parę tygodni powinien zniknąć...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-05-12 21:51:37
    Od: Dariusz Stachowicz <s...@g...com>

    On 12 Maj, 23:48, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > czy to nowy wkład? jeśli tak, to prawdopodobnie zapach pochodzi z wypalanej
    > farby na obudowie kominka. za parę tygodni powinien zniknąć...
    >
    > --
    > Bartek

    wkład grzeje od października, już dawno powinien się przepalić.

    wełna mineralna ma rdzawy kolor - miejscami i wydaje mi się, że to to
    śmierdzi.
    ciekawy jestem czy ktokolwiek zastosował zwykłą wełnę jako ocieplenie
    wkładu z PW, może ma ten sam problem.
    Potrzebuję dobrej rady, bo nie mogę dłużej akceptować tego smrodu.

  • 4. Data: 2010-05-12 21:51:53
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Stachowicz" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Jestem zły i zdesperowany, 24h/d mam uchylone w tym pokoju okna i nie
    jestem w stanie wywietrzyć pokoju.

    Co robić?

    Napisz jak palisz w tym kominku i jaka temperaturę wody utrzymujesz - będzie
    można powiedzieć coś więcej
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-05-12 21:54:11
    Od: Dariusz Stachowicz <s...@g...com>

    On 12 Maj, 23:51, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    o8g2000yqo.googlegroups.com...

    > Napisz jak palisz w tym kominku i jaka temperaturę wody utrzymujesz - będzie

    Do końca stycznia temp. wody w płaszczu była na poziomie 50-55 C.

    Później podkręcałem załączenie pompy na temp. 60-65C.

    Paliłem mokrym drzewem.

  • 6. Data: 2010-05-12 22:08:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Stachowicz" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Do końca stycznia temp. wody w płaszczu była na poziomie 50-55 C.

    Później podkręcałem załączenie pompy na temp. 60-65C.

    Temperatura wody w kotle poniżej 60 st powoduje wykraplanie się na płaszczu
    wody, osadzanie się smoły, leszu i czort wie czego jeszcze ponadto powoduje
    przyspieszoną niszczącą korozję kotła.
    Podejrzewam że to plus mokre drewno dodatkowo sprzyjające kondensacji
    wilgoci mogą byc jedną z przyczyn smrodu. Przy takim sposobie palenia w
    czopuchu, kominie i generalnie przewodach spaliowych lubią się wytworzyć
    czopy smolno-sadzowe które będą utrudniać lub uniemożliwiać przepływ spalin
    i dodatkowo powodować dalsze zarastanie kanałów spalinowych.
    Pamiętaj więc żeby w kotłach na paliwo stałe utrzymywać temperaturę minimum
    60 st C a generlnie im wyższą tym lepiej (oczywiście w granicach rozsądku -
    już 70 stopni to bardzo dobra temperatura)
    Jeżeli wełna także zawierała jakąś wilgoć, to dodatkowo mogło się to
    kondensowac pod obudową, zwłaszcza jeżeli zabudowa nie była wentylowana i
    wilogoć nie mogła swobodnie uchodzić
    Jeżeli wełna ma rdzawy kolor - być może zabarwiła się od rdzy zżerającej
    płaszcz kominka od strony izolacji.
    Być może coś ci tam gdzieś jeszcze przecieka i dodatkowo zawilgaca tą wełne.
    Ja na poczatek nim bym to zaczął rozwalać zrobiłbym jakąś próbę ciśnieniową
    tego kominka i przyległości. Pozatykać wszystko, zalać szczelnie wodą tak by
    nigdzie nie było powietrza (to bardzo ważne by nie było powietrza) i nabić
    nieco pompą do prób do 1,5 ciśnienia nominalnego (2-,25 bara powinno
    wystarczyć) Jeżeli ciśnienie spadnie to znaczy że gdzieś jest wyciek
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-05-13 09:29:16
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Z czego masz komin?

    Murowany - tradycyjny, czy systemowy?

    Jeśli murowany, to być może paląc mokrym drewnem (i przy niskiej
    temperaturze spalin) wykrapla się mocno woda w kominie i przenika przez
    cegły. Czy te zacieki są na całej obudowie, czy tylko na ścianie z kominem?

    Jeśli to sprawa skroplin i ich przenikania przez komin, to chyba jest to
    sprawa trudna do usunięcia - na pewno trzeba skuć tynk, solidnie wysuszyć
    mur i położyć tynk na nowo.

    I palić suchym drewnem w wysokiej temperaturze. Unikać palenia na pół
    gwizdka, zwłaszcza mokrym drzewem.

    Polecam palenie brykietem drzewnym do czasu aż Ci się drewno nie
    przesezonuje :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2010-05-13 12:37:11
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Stachowicz" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > ... Paliłem mokrym drzewem.

    Oj, oj miałem pewien przypadek z mokrym drewnem - zanim obudowałem wkład na
    szczęście.
    Mianowicie: rozpaliłem sobie, jak zaczęło buzować porządnie zakręciłem
    dopływ powietrza do minimum i wyszedłem z domu. Jak wróciłem po kilku
    godzinach wkład pokryty był wstrętnymi czarno-brązowymi strużkami mazi, o
    zapachach nie wspomnę. Padał deszcz więc zacząłem do nieba mieć pretensje
    (bo komin bez końcówki był) - ale w wyczystce w piwnicy sucho.
    Strużki wypływały z połączeń czarnej rury i radiatora , a agresywne wrednie
    były, bo zmywały farbę (jeszcze nie wypaloną) z rury i ze wkładu.
    Mając ma uwadze, że nie masz zbyt dużej temperatury spalin i masz drewno
    mokre jakoś mi te przypadki bliskie się wydają
    pzdr qaz

  • 9. Data: 2010-05-13 12:44:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Strużki wypływały z połączeń czarnej rury i radiatora , a agresywne
    > wrednie były, bo zmywały farbę (jeszcze nie wypaloną) z rury i ze wkładu.

    ja zaś mam taką zasadę że gdy montuję klientom kotły czy kominki z PW zawsze
    wszystkie połąćzenia rur kominowych, czopuchów z rurami, rur z rozetami,
    uszczelniam polimerowym uszczelniaczem kominkowym na 1250 stC. Koszt i
    wysiłek żaden a tego typu historiom raczej zapobiega...
    Nawet gdy przyjdzie mi spawać rurę kominową, spaw też smaruję uszczelniaczem
    polimerowym.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-05-13 22:00:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Maj, 23:39, Dariusz Stachowicz <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > Zrobiłem to po konsultacji z przedstawicielem Rockwolla, nie widział
    > przeciwwskazań a ja postanowiłem wykorzystać nadwyżki wełny.

    A co by sie z ta welna mialo dziac -> od kiedy kamien wydziela zapachy
    w ledwo 100st C ?:) Ja mam toprockiem rockwoola zatkane dziury /
    szpary na laczeniu rury spalinowej kominka z kominem murowanym - mialo
    byc na chwile a chyba zostawie tak na stale - ewentualnie troche jakas
    zaprawa z glina lekko obkleje, czy czym tam sie to robi :) Tam
    temperatury sa wyzsze, a kompletnie nic sie z ta welna nie dzieje.
    Zreszta - testowalem palnik gazowy do lutowania miedzi na tej welnie i
    nie zrobil on na niej zadnego wrazenia ;) Wykluczylbym w Twoim wypadku
    wplyw welny na ten smrod!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.