  • 1. Data: 2011-10-31 22:14:00
    Temat: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Znajomy zaczyna stawiać mieszkanie i planuje wymurować ściany z
    suporeksa 24cm i dać 15 cm styropianu.
    Wystarczy taka warstwa izolacji?

  • 2. Data: 2011-11-01 00:07:37
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "maniek" <m...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Wystarczy taka warstwa izolacji?

    Tak wystarczy.

  • 3. Data: 2011-11-01 07:17:55
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Znajomy zaczyna stawiać mieszkanie i planuje wymurować ściany z
    suporeksa 24cm i dać 15 cm styropianu.
    Wystarczy taka warstwa izolacji?

    Moim zdaniem ograniczeniem grubosci izolacji powinna być dostepność obróbek:
    kołków, mocowań rynien , parapetów itp dostosowanych do tak grubej
    izolacji. Jeżeli dopuszczasz mozliwosc ogrzewania gazem lub olejem to im
    grubiej tym lepiej.

  • 4. Data: 2011-11-01 09:12:46
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    .googlegroups.com...
    >Znajomy zaczyna stawiać mieszkanie i planuje wymurować ściany z

    jesli buduje typowy polski dom to wystarczy, jesli chciałby energooszczedny
    to nie, ale w tym przypadku sama sciana to nic nie mówi - pytaj o
    wentylacje, stropy, podłogi i okna.

    b.

  • 5. Data: 2011-11-01 09:18:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiuście nie.
    Im grubiej tym głupiej chyba ?
    !5 cm to górna granica.
    Po prawdzie już 10 cm to dużo.
    Zyski płynące z dodatkowych centymetrów są pomijalne, bo po ograniczeniu
    strat ciepła przez przegrody (ściany) są one już i tak małe i stanowią
    znacznie mniejszą część całości strat (wentylacja, okna, drzwi etc.).
    Fani ocieplania...najlepiej zamontujcie po 1 m styropianu na ścianach , a
    lepiej po dwa.
    Będzie jeszcze cieplej.

  • 6. Data: 2011-11-01 09:40:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lis, 10:18, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Oczywiu cie nie.
    > Im grubiej tym g upiej chyba ?
    > !5 cm to g rna granica.
    > Po prawdzie ju 10 cm to du o.
    > Zyski p yn ce z dodatkowych centymetr w s pomijalne, bo po ograniczeniu
    > strat ciep a przez przegrody ( ciany) s one ju i tak ma e i stanowi
    > znacznie mniejsz cz ca o ci strat (wentylacja, okna, drzwi etc.).
    > Fani ocieplania...najlepiej zamontujcie po 1 m styropianu na cianach , a
    > lepiej po dwa.
    > B dzie jeszcze cieplej.

    Moj dom. Ocieplenie 20cm:

    Całkowita projektowa strata ciepła !^F!~: 7644 W
    Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 12616 kWh/rok

    Ocieplenie 5cm:

    Całkowita projektowa strata ciepła !^F!~: 10329 W
    Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 18195 kWh/rok

    Gdybym dal 5cm zamiast 20cm wydawalbym 40% wiecej na ogrzewanie i
    musialbym kupic pompe nie 9kW (za 13k pln) tylko 10kW (za 15,2k pln).
    Glupio to radzisz :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-01 09:41:32
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > strat ciepła przez przegrody (ściany) są one już i tak małe i stanowią
    > znacznie mniejszą część całości strat (wentylacja, okna, drzwi etc.).

    Owszem ja tez słyszałem ze jak docieplają bloki to 10 - 12 cm to jest full.
    i wtedy jest rzeczywiscie najwiekszy przyrost oszczędności. Tyle że jak masz
    ogrzewać olejem lub gazem ze zbiornika to bedzie się liczył każdy litr.
    Ważny jest odpowiedni dobór mocy pieca przy zakupie do ocieplonego domu.
    Okna i drzwi też można modernizować/wymieniać. Wentylację optymalizować.
    Poza tym trzeba przeanalizować koszty wykonania. Ile za materiał a ile za
    robociznę. Być może ekipa będzie chciała wysokiej kwoty za robotę
    niezależnie od grubości izolacji. Moim zdaniem do 20 cm mozna na sciany
    dawać. Myślę o styropianie. Bo wełna jest ciężka i nie wiem czy to nie jest
    ograniczeniem.

  • 8. Data: 2011-11-01 10:05:17
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Chcecie ładować po 1m styropianu to ładujcie.
    Chcecie liczyć każdy litr gazu to liczcie.
    I tak jak będą chcieli to tak podwyższą ceny gazu, że będziecie liczyli go
    na mililitry.
    I tak jak bedą chcieli to założą kataster, flamaster i inne podobne tak , że
    nie będzie was stać na utrzymanie domu.
    Takie rozumowanie to droga donikąd.

    Z czysto techniczno-ekonomicznego punku widzenia każda instalacja (w tym
    ocieplenie), której okres zwrotu przekracza 5 lat jest nonsensem.
    Podobnie jak nonsesem jest budowanie 250m2 domu dla rodziny 4 osobowej.
    Ale to odkrycie jest ciagle jeszcze przed wiekszością osób budujących domy.

    Można iść w pompy ciepła, rekuperatory, metrowe izolacje.
    Można na to wydać każdą ilość pieniędzy (i po prawdzie w propagandzie tych
    rozwiązań o to głównie idzie...), bo rzecz w tym aby zarobić.
    Już teraz, a nie za 10 lat.
    Sprzedawcy owych epokowych wynalazków zarabiają juz.
    Teraz , dzisiaj.
    Wy...inwestorzy (inwestorzy ?) na zwrot zaczekacie lat 10, a może 20...

    Jest w tym coś z metody , w którą wpuszczane są kolejne pokolenia ku
    pożytkowi rządzących w sposób niedostrzegalny robiących z nich niewolników.
    Najpierw kredyt na dom.
    Na 30 lat.
    Potem, po owych 30 latach kredyt jest już spłacony .
    Po prawdzie to jest spłacony 3-krotnie w stosunku do wartości domu, a wy
    jesteście w wieku emerytalnym i dostajecie ofertę nie do odrzucenia.
    Odwróconą hipotekę, bo emerytura mała.
    I nareszcie "starczy na lekarstwa".
    500zł miesięcznie przez 10 lat.
    Czyli 60.000 zł.
    Za tę sumę bank przejmuje nieruchomość wartą np. 500.000zł.
    A potem...potem sprzedaje ją następnemu kredytobiorcy /niewolnikowi na
    następne 30 lat z przebiciem ilokrotnym ?

    No to do miłego.
    Kładźcie te styropiany.
    Grubo i starannie.

  • 9. Data: 2011-11-01 10:06:29
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 1 Lis, 10:40, Adam <a...@g...com> wrote:
> [...]

    > Gdybym dal 5cm zamiast 20cm wydawalbym 40% wiecej na ogrzewanie i
    > musialbym kupic pompe nie 9kW (za 13k pln) tylko 10kW (za 15,2k pln).

    Czyli łatwo policzyć, że gdybyś ogrzewał gazem (wiem PC) to w 50 lat
    zaoszczędzisz ponad 70 kPLN.
    Ciekawe ile kosztowały te dodatkowe 15 cm styropianu ?
    pozdr

  • 10. Data: 2011-11-01 10:10:56
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Z czysto techniczno-ekonomicznego punku widzenia każda instalacja (w tym
    > ocieplenie), której okres zwrotu przekracza 5 lat jest nonsensem.

    tu masz racje. Tylko sie tak nie podniecaj :-) Zauważ ze w kosztach
    termoizolacji ścian styropian to niezbyt duża czesc kosztów dlatego mozna
    sobie pozwolic na grubszą warstwe niezbyt podrażając inwestycję. Ale
    oczywiscie 20cm styro bez uwzględnienia innych spraw niewiele daje.

    b.