  • 11. Data: 2011-11-01 10:13:01
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lis, 11:05, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    [...]

    Twoja frustracja siega zenitu. Proponuje udac sie do lekarza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-11-01 10:18:03
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Masz jak widze mnóstwo do powiedzenia w temacie.
    Spij dziecko...spij.
    Biala pigulka albo czerwona.
    Wybór nalezy do ciebie.

    [oczywiscie z punktu widzenia beneficjentów SYSTEMU wszystko wyglada
    znakomicie]
    [ale to juz jakby inny temat...]

  • 13. Data: 2011-11-01 10:23:26
    Od: "dorato" <b...@k...com>

> [...]
    > Podobnie jak nonsesem jest budowanie 250m2 domu dla rodziny 4 osobowej.
    > Ale to odkrycie jest ciagle jeszcze przed wiekszością osób budujących
    > domy.
    > Można iść w pompy ciepła, rekuperatory, metrowe izolacje.
    > Można na to wydać każdą ilość pieniędzy (i po prawdzie w propagandzie tych
    > rozwiązań o to głównie idzie...), bo rzecz w tym aby zarobić.
    > Już teraz, a nie za 10 lat.
    > Sprzedawcy owych epokowych wynalazków zarabiają juz.
    > Teraz , dzisiaj.
    > Wy...inwestorzy (inwestorzy ?) na zwrot zaczekacie lat 10, a może 20...

    Oczywiscie masz rację. Ja tez kalkulowałem termomodernizację i wychodziło mi
    że to nie jest interes ktory da oszczednosci w ciagu kilku lat. W kazdym
    razie nie przy opalaniu węglem. Ale jak się już pakować w budowanie i
    ocieplanie to czy dać 15 czy 20 cm styropianu to moze być już niewielki
    przyrost kosztów a wymiern ograniczenie żużycia paliwa.

  • 14. Data: 2011-11-01 10:24:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lis, 11:18, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Masz jak widze mn stwo do powiedzenia w temacie.

    Dalem Ci konkretne obliczenia mojego domu, malo ? Ty tylko glupio
    gadasz bez konkretow.

    > Spij dziecko...spij.
    > Biala pigulka albo czerwona.
    > Wyb r nalezy do ciebie.
    >
    > [oczywiscie z punktu widzenia beneficjent w SYSTEMU wszystko wyglada
    > znakomicie]
    > [ale to juz jakby inny temat...]

    System, pigulka, WY, MY, ONI. Straszne zycie musisz miec :) Ide sobie
    zamontowac sterowanie POMPY CIEPLA (łoooooo!).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-11-01 10:24:53
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Z czysto techniczno-ekonomicznego  punku widzenia każda instalacja (w tym
    > ocieplenie), której okres zwrotu przekracza 5 lat jest nonsensem.

    Chętnie zinwestuję w coś z okresem zwrotu 10 lat !!!! daj jakiś
    namiar... W banku pieniądze mają okres zwrotu 25 - 30 lat (o inflacji
    nie mówię).

    Przykład Adama to ponad 1400 PLN rocznie oszczędności (dla gazu)
    Dodatkowa inwestycja - styropian - to pewnie z 6000 PLN. Kurde kto
    takie kiepskie interesy robi ?
    1400 * 50 lat = ponad 70 000 PLN !!!

  • 16. Data: 2011-11-01 10:32:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lis, 11:24, robertr <e...@o...pl> wrote:

    > Przykład Adama to ponad 1400 PLN rocznie oszczędności (dla gazu)
    > Dodatkowa inwestycja - styropian - to pewnie z 6000 PLN. Kurde kto
    > takie kiepskie interesy robi ?
    >  1400 * 50 lat = ponad 70 000 PLN !!!

    Przegroda w OZC ktora modyfikowalem (5-20cm styro) to ta:

    SC_PAR_1 Sciana parteru Ściana zewnętrzna Średnio wilgotne 0,475
    0,130 0,040 5,438 0,184 1260 175,96

    175m2 - czyli roznica 15cm styro to 26m3 * styro teraz troche drogawy
    liczmy 140 pln / m3 (ja kupowalem po 80;) = 3640 pln. Do tego
    minimalnie wiecej siatki, kleju i tynku. Robocizna ta sama. Moze do
    4-4,2k pln dobije :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-11-01 10:35:06
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dobry człowieku.
    Musisz być bardzo młodym jeżeli za dobrą monetę bierzesz te wszystkie
    banialuki.
    I ten horyzont czasowy...30 lat...50 lat.

    Ta postawa...zaimportowana oczywiście...przypomina anegdotę o tym co myśli
    Amerykanin na wieść ,że w sobotę będzie koniec świata..."Jak na to zareaguje
    giełda...".

    Do Adama,
    Pompa ciepła koniecznie...absolutnie.
    I życie jest takie piękne (w odróżnieniu od mojego pełnego "frustracji").

    EOT

  • 18. Data: 2011-11-01 10:41:40
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Dobry człowieku.
    > Musisz być bardzo młodym jeżeli za dobrą monetę bierzesz te wszystkie
    > banialuki.
    > I ten horyzont czasowy...30 lat...50 lat.

    hehe, wierny wyznawca tuskowego "tu i teraz" sie znalazł :-)

    b.

  • 19. Data: 2011-11-01 10:42:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Podobnie jak nonsesem jest budowanie 250m2 domu dla rodziny 4 osobowej.

    Fszysko jasne.

    > Ale to odkrycie jest ciagle jeszcze przed wiekszością osób budujących
    > domy.

    Kolega ma kompleksy, tym wieksze, ze nawet na normalne ocieplenie go nie
    stac.

  • 20. Data: 2011-11-01 10:56:17
    Od: Jacek <n...@g...com>

    He, he.
    Jak ja zaczynałem budowę do 8 cm uważano za fanaberię.
    Weź pod uwagę, że ściany to nie więcej, jak 1/3 ucieczki ciepła. Okna,
    strop, podłoga piwnic, no i wentylacja to całą reszta.
    Jacek