  • 21. Data: 2011-11-01 11:08:40
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Niestety.
    To są skutki produkcji absolwentów w Wyższych Szkołach Gotowania na Gazie.
    Jest takie powiedzonko...
    Jak sobie pomyślę jakim jestem inżynierem to boję się iść do lekarza...

    20 cm styropianu jest lepsze niż 10 cm.
    40 cm lepsze od 20 cm, a 80 cm jest lepsze od 40 cm.

    Bez wątpienia.

    Najlepszym źródłem ciepła jest pompa ciepła, bo jest szalenie ekologiczna.
    Do tego rekuperator, solary i już pełnia i orgazm.
    Jeszcze tylko inteligentny dom...lodówka z podpowiadaniem i internetem i
    pełnia scęścia rodzinnego zagwarantowana.
    Do tego 50" plazma (czy LCD...to wszak temat na kolejną "inteligentną"
    dyskusję) i można oglądać odcinek "Jak oni tańczą" czy "Jak oni kopulują"

  • 22. Data: 2011-11-01 11:09:48
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 01.11.2011 01:07, kiki wrote:

    > "maniek" <m...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Tak wystarczy.
    I na tej wypowiedzi powinien sie skończyć wątek. Przecież i tak
    najważniejsza jest jakość wykonania i na ten temat można dyskutować.

  • 23. Data: 2011-11-01 12:23:19
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
    > !5 cm to górna granica.

    A o punkcie rosy słyszał...???
    Proponuję poczytać trochę i się dokształcić, a nie herezje wypisywać :-).

    pozdrawiam z domu ocieplonego 14-stką styro.
    Robert G.

  • 24. Data: 2011-11-01 12:44:01
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    Moj dom. Ocieplenie 20cm:

    Całkowita projektowa strata ciepła !^F!~: 7644 W
    Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 12616 kWh/rok

    Ocieplenie 5cm:

    Całkowita projektowa strata ciepła !^F!~: 10329 W
    Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 18195 kWh/rok

    Gdybym dal 5cm zamiast 20cm wydawalbym 40% wiecej na ogrzewanie i
    musialbym kupic pompe nie 9kW (za 13k pln) tylko 10kW (za 15,2k pln).
    Glupio to radzisz :)
    pozdr.

    ----------
    Rozwaliłeś mnie tym przykładem, sorry, ale to jakby porównanie domu
    ocieplonego do budynku bez ocieplenia.
    Chyba nie do końca zrozumiałeś sens tej dyskusji.
    Co z tego, że podajesz swoje obliczenia jak mają się on jak pies do jeża.
    Mówimy o potencjalne różnicy 15 <> 20 cm warstwy ocieplenia, a nie 5 cm do
    20 cm.

    ps.
    !=1 tam jest zwykła literówka :]]

  • 25. Data: 2011-11-01 13:00:46
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > Z czysto techniczno-ekonomicznego punku widzenia każda instalacja
    > (w tym ocieplenie), której okres zwrotu przekracza 5 lat jest
    > nonsensem.

    Możesz to uzasadnić?

    Możesz podać przykład inwestycji która się zwróci w czasie krótszym
    niż 5 lat?
    Mam na myśli inwestycję dostępną dla przeciętnego budującego własny
    dom.

    >Do tego 50" plazma (czy LCD...to wszak temat na kolejną
    >"inteligentną" dyskusję) i można oglądać odcinek "Jak oni tańczą" czy
    >"Jak oni kopulują"

    Plazma 50" i ocieplenie 20 cm to zupełnie przeciwne sposoby podejścia
    do życia wrzucanie ich do jednego worka jest to jest dopiero bez
    sensu..

    >Potem, po owych 30 latach kredyt jest już spłacony .
    >Po prawdzie to jest spłacony 3-krotnie w stosunku do wartości domu, a
    >wy jesteście w wieku emerytalnym i dostajecie ofertę nie do
    >odrzucenia.
    >Odwróconą hipotekę, bo emerytura mała

    I właśnie dlatego że nie wiesz co Ciebie czeka na "stare lata" i jaka
    będzie emerytura, jeśli Możesz to budujesz dom który będziesz w stanie
    utrzymać.
    Dotyczy to zarówno wielkości jak i kosztu utrzymania, którego dużą
    częścią jest ogrzewanie
    A na koszt ogrzewania duży wpływ ma grubość izolacji, jakość okien
    rodzaj systemu ogrzewania itd.

    No chyba że zaraz nam podasz tę inwestycje co sie co max 5 lat zwraca
    i zmienisz moje podejście do tych spraw.

    K.S.

  • 26. Data: 2011-11-01 17:54:02
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy - jak przykleić ?
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Podepnę się do tego wątku z moim pytaniem odnośnie sposobu przyklejenia
    styropianu:

    Dom jest zbudowany z ytona 24cm - bardzo równe ściany.

    1 Czy lepiej kleić styropian za pomocą 'grzebienia', czy na placki ? Z tego
    co czytam, klejenie na placki może w przypadku gorszego wykonania skutkować
    'przeciągami' pomiędzy styropianem a ścianą. Klejenie grzebieniem po całej
    powierzchni styropianu pozwoli uniknąć tego.

    2 Czy kołkować (w przypadku klejenia na grzebień) ? Chciałbym uniknąć
    kołkowania, jedynie naroża budynku delikatnie okołkować. Ma to sens ?

    pzdr
    Bogdan

  • 27. Data: 2011-11-01 19:13:53
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2 Czy kołkować (w przypadku klejenia na grzebień) ? Chciałbym uniknąć
    > kołkowania, jedynie naroża budynku delikatnie okołkować. Ma to sens ?

    Placki tylko jesli zrobisz obwódke z kleju dookoła płyty. W przeciwnym razie
    lepiej grzebieniem po calosci.
    Jak dom nie wysoki, to kołki nie potrzebne, zresztą w Ytongu, mało które
    dobrze trzymają. Zapłacisz więcej za dobre kołki nizza dodatkowy klej. A to
    klej pracuje na odrywanie, kołki pełnią rolę pomocnicza.

    pozdr
    przemek

  • 28. Data: 2011-11-01 19:28:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lis, 13:44, "widow" <w...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Mówimy o potencjalne różnicy 15 <> 20 cm warstwy ocieplenia, a nie 5 cm do

    No to by troche zmienialo postac rzeczy ;) Myslalem ze to bylo 5cm.
    Tylko czemu akurat 15 to gorna granica a nie 16,56 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-11-01 20:20:32
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Weź pod uwagę, że ściany to nie więcej, jak 1/3 ucieczki ciepła. Okna,
    > strop, podłoga piwnic, no i wentylacja to całą reszta.
    > Jacek

    Nie zapomnij też wziąć pod uwagę, że cukier i benzyna po 6zł. Tak więc
    ogrzewanie to tylko 1/3 wydatków.

  • 30. Data: 2011-11-01 20:34:25
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Napisałeś tak, że gotów jestem sądzić, że zajmujesz się wyłącznie
    pędzeniem bimbru z cukru i późniejszym jego rozwożeniem po dealerach.
    Jacek