  • 1. Data: 2015-12-05 02:13:41
    Temat: A czemu nie pół-ziemianka? ;)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Tak przeglądam wątek o kablach grzewczych...

    Zeszło na domy... i akumulację.

    Tak się zastanawiam, jakby tak niski parterowy domek,
    obsypać ziemią dookoła, tak do linii okien ;)...

    ... zimą cieplej, latej zimniej.

    Robi tak ktoś? :)

    Z wad to łatwiej szybe wybić która jest tak "nisko"...
    ... no i jak śniegu napada, to okna będą zasypane... ;))

    Ale poza tym powinno być ok, no może prócz wyglądu ;))

    Choć może jeśli to nie byłby zwykły "obsypany piachem" domek,
    tylko coś "dedykowanego"... jak np:

    http://julianmalik.pl/wp-content/uploads/2014/12/dom
    _ziemianka_Julian_Malik.jpg

    ... to może nie byłoby tragedii.

    Aleksander.

  • 2. Data: 2015-12-05 02:32:47
    Temat: Re: A czemu nie pół-ziemianka? ;)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    O... np. tak by to mogło wyglądać ;)

    http://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/205877_dom
    _ziemianka_drzewa.jpg

    Trochę lipa... ale... ;)))

  • 3. Data: 2015-12-05 07:41:12
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-12-05 o 02:32, Aleksander pisze:
    > O... np. tak by to mogło wyglądać ;)
    >
    > http://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/205877_dom
    _ziemianka_drzewa.jpg

    > Trochę lipa... ale... ;)))

    Ciekawe jak tu koszą trawę...?

  • 4. Data: 2015-12-05 08:27:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Koza

  • 5. Data: 2015-12-05 09:35:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 02:13:41 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:
> [...]
    > ... no i jak śniegu napada, to okna będą zasypane... ;))
    >
    > Ale poza tym powinno być ok, no może prócz wyglądu ;))

    wygląd bedzie ok jesli to bedzie w odpowiednim miejscu jak na zapodanych przykładach.
    Bo na srodku normalnego to rzeczywiscie moze byc dziwnie :)
    (tylko nic o urbanistach proszę :)
    Co do technicznej strony - inaczej to trzeba potraktowac od strony wilgotnosciowej
    ale da sie. Mnie by sie podobało :)

    b.

  • 6. Data: 2015-12-05 23:15:46
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 02:13:41 +0100, Aleksander napisał(a):

    > Robi tak ktoś? :)

    Robi. Pogoglaj sobie "earth house".

    --
    scruffty

  • 7. Data: 2015-12-06 00:23:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    >
    > Zeszło na domy... i akumulację.
    >
    > Tak się zastanawiam, jakby tak niski parterowy domek,
    > obsypać ziemią dookoła, tak do linii okien ;)...

    Latem bys musial to pewnie dogrzewac ;)
    Mam piwnice obsypana po czubek stropu, choc zero okien w piwnicy - w lato
    jest tam przyjemne 16-18stC :) Ale do zycia na codzien troche za zimno.
    Pewnie jakbym mial okna to by slonce dogrzalo i byloby w sam raz. Tylko
    w sumie - po co? Lepiej zrobic solidne mury i tu akumulowac energie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-12-06 12:34:50
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-12-15 o 00:23, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Pewnie jakbym mial okna to by slonce dogrzalo i byloby w sam raz. Tylko
    > w sumie - po co? Lepiej zrobic solidne mury i tu akumulowac energie.

    Widziałem bardzo ładne szwedzkie projekty domów w podobnym stylu tylko
    lepiej zrobione i większe ."Zatopione" w skalistym zboczu nad
    jeziorem/morzem. Budulec kamień,drewno.Duże przeszklenia od strony
    jeziora. Całkowite wtopienie domu w naturę (co w Szwecji i tak bardzo
    występuje nawet kilka kilometrów od Sztokholmu).
    Izolacja przeciwwilgociowa nie stanowi problemu (oczywiście raczej nie
    na bagnach).
    To oczywiście rozwiązanie dla ludzi wolnych ,a nie korpoludów i innych
    wydań współczesnego komunizmu ,do których "dąży świat".

  • 9. Data: 2015-12-06 13:55:04
    Od: a...@g...com

    Witam
    Swoja drogą ciekawe, tak by tu oglądalo zdobycie zezwolenia.Ma pewno trzebaby szukać
    na to dzialki-nie każda się nada.Ale na przyklad na dużym spadku byloby ciekawie...
    A na zdjęciu-gustowny domek na malym,cichym cmentarzyku.Urocze.I dobrym tonie...
    Pozdrawiam.
    a bo mi to...

  • 10. Data: 2015-12-07 15:14:51
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 23:15:44 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Robi. Pogoglaj sobie "earth house".

    Albo 'earth ship' - dodatkowo autonomiczne, budowane niemal z czego popadnie

    --
    bajcik