  • 21. Data: 2022-10-12 17:27:25
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 12.10.2022 15:29, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    oporu. W trzydziesto letnim bloku mieszkanie będzie kosztowało 15% ceny nowego.

    zostaje po nim ileś metrów kwadratowych na których mieszkał, żył. Prawie wszystkie
    nieruchomości są w dobrym i bardzo dobrym stanie. Czy twoi dziadkowie albo rodzice
    żyją w ziemiance?
    > Uważasz że jak waluta narodowa jest silna to dobrze. Nic bardziej mylnego. Nic nie
    można wyeksportować bo za granicą ma za wysoką cenę żeby ktoś kupił. Opłaca się
    import ale bez sensu kupować surowce żeby przetworzyć i nie móc sprzedać za granicą
    bo za drogie. Jak waluta słaba to za mało towaru dostaje się dużo krajowych
    pieniędzy. Jeżeli państwo ma walutę narodowa i w niej idą wszystkie transakcje w
    kraju to jest dużo pieniędzy na socjal, służbę zdrowia itp.

    silna waluta to co innego niż stabilna waluta. Oczywiście że nie można
    złotówki nadmiernie umocnić, ale też nie można jej nadmiernie osłabiać
    (jak widać można, ale to do czasu). Prawie wszystkie kraje niszczą swoje
    waluty, Polska ma jednak walutę trzeciego świata, więc nikomu nie będzie
    zależało na tym, aby przetrwała. Nawet UK poprosiło ( ;-))) ) żeby nie
    grać pod osłabienie funta, bo system emerytalny pada. Wiem, w Polsce nie
    padnie, bo ZUS nie inwestuje pieniędzy tylko przejada na bieżąco (i w
    kontekście starzejącego się społeczeństwa to jest dużo większy problem
    niż mieszkania) Tak, jest dużo pieniędzy na socjal (do czasu), tylko te
    pieniądze nie biorą się z drukarki, a są podatkiem inflacyjnym wyciągane
    z pod twojej poduszki (może twojej nie, ale kradzione są tym, którzy
    oszczędności mają).
    Wiem, że tobie to wisi, bo masz dobrą ubecką emeryturę rewaloryzowaną co
    rok, ale twoje dzieci czy wnuki to odczują. To tak jakbyś zarabiał
    2.000zł miesięcznie, miał już raty na poziomie 2.100zł, więc brał
    chwilówkę na 50.000zł żeby nie było kryzysu. Dokładnie to robi teraz
    rząd (tylko rząd, jak już nie będzie kogo okradać, ma więcej możliwości,
    a co najważniejsze nie obraca swoimi pieniędzmi, więc mu to wisi - tak
    jak tobie wisi okradanie oszczędzających przez państwo

    Lukasz

  • 22. Data: 2022-10-12 18:06:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 12 października 2022 o 17:27:29 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > a co najważniejsze nie obraca swoimi pieniędzmi, więc mu to wisi - tak
    > jak tobie wisi okradanie oszczędzających przez państwo

    Już nie pierdol z kradzeniem przez rząd. Zatrzymali wybitnego działacza placformy bo
    ukradl 32 miliony z funduszy przeznaczonych na inwalidów i kaleki. Polska to bogaty
    kraj, a złotówka to bardzo przyjemna waluta. I broń Boże żeby zamieniać ja na jakieś
    szwabskie ojro.

  • 23. Data: 2022-10-12 23:00:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.10.2022 o 19:10, Lisciasty pisze:
    > Marudzisz o tych taniejących mieszkaniach już dobre kilka lat i jak były
    > całkiem niedawno po 3,5 koła za metrkwadrat tak teraz bez 8 nie
    > podchodź. Tanieje w ciul :]
    >
    > L.
    jak ja nie lubię jak Polska = Warszawa

    masz tu mieszkanie za 2600 za metr

    https://www.otodom.pl/pl/oferta/duze-mieszkanie-2-po
    kojowe-w-cichej-okolicy-ID4hI7y.html

    weźcie sobie wyklikajcie jaieś tańsze okolice niż 25 głównych miast.
    Jęki są na grupie samochodowej że paliwo drogie. Pomyślcie ze można
    mniej zarabiać, ale wydawać ZERO na dojazd do pracy w mniejszym mieście.

    ToMasz

    PS, co nie zmienia faktu że tak czy siak drożeje

  • 24. Data: 2022-10-12 23:20:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-10-12 o 23:00, ToMasz pisze:
    > jak ja nie lubię jak Polska = Warszawa

    A gdzie ja pisałem że Warszawa? W Warszawie to byłem ze 4 razy w życiu :>

    > masz tu mieszkanie za 2600 za metr
    >
    > https://www.otodom.pl/pl/oferta/duze-mieszkanie-2-po
    kojowe-w-cichej-okolicy-ID4hI7y.html

    No faktycznie, rudera do remontu z kopciuchem w piwnicy. Żeby zamieszkać
    jak człowiek cywilizowany trzeba tam wpakować ze 100 tysięcy lekko
    licząc. W dodatku w okolicy gdzie pomysł ocieplenia chałupy wywołuje w
    ludności obrzydzenie i zdziwienie, bo po co skoro wungiel z deputatu.
    Więc smog dusi już od końca września :]

    Masz jeszcze jakieś ciekawe przykłady tanich mieszkań? :P

    L.

  • 25. Data: 2022-10-13 00:07:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Oct 2022 07:29:08 -0700 (PDT), w
    <859fe1c4-01e2-43e8-ae01-fc4c618a3727n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > ak waluta słaba to za mało towaru dostaje się dużo krajowych pieniędzy. Jeżeli
    państwo ma walutę narodowa i w niej idą wszystkie transakcje w kraju to jest dużo
    pieniędzy na socjal, służbę zdrowia itp. za to import wychodzi drogo i drogi import
    stymuluje krajowy przemysł do zastępowania importowanego krajowym.

    Oczywiście zapomniałeś napisać, że to kolejne twoje tępe bzdery.
    Jak lokalna waluta słabnie, to wszystko drożeje, bo bardziej opłaca się
    eksportować niż sprzedawać lokalnie. Więc w efekcie w lokalnej walucie też
    wszystko drożeje. Co dalej -- zarabiają w zasadzie tylko eksporterzy (a i tak
    nie do końca), reszta traci.

    W dobie globalizacji brednie o zastępowaniu lokalnymi wyworami to kolejne
    bzdur, bo czym zastąpisz cyrtusy? Jabłkami??

    Właśnie to przerabiasz na własnej skórze, ale jesteś zbyt tępy by zrozumieć.
    Jak wszystko.

  • 26. Data: 2022-10-13 00:12:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Oct 2022 09:06:17 -0700 (PDT), w
    <c3944e0b-1edd-41c9-a840-c37e1936cbacn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Już nie pierdol z kradzeniem przez rząd.

    A skąd -- inflacja to przecież nie kradzież będąca efektem kompletnie
    nieudolnego populistycznego rządzenia nakierowanego na ubogich umysłow, tylko
    podatek :D.

    > Zatrzymali wybitnego działacza placformy bo ukradl 32 miliony z funduszy
    przeznaczonych na inwalidów i kaleki.

    Pewnie jak z Gawłowskim -- zatrzymają i po cichutku będą kombinować jak to
    wyciszyć. Albo w końcu coś trafili :DD

    > Polska to bogaty kraj, a złotówka to bardzo przyjemna waluta. I broń Boże żeby
    zamieniać ja na jakieś szwabskie ojro.

    Jak dla mnie to dla ciebie odpowiednią walutą byłby kartofel. Ale gdyby było
    euro, to nie zbiednielibyśmy (aż tak) bardzo.

  • 27. Data: 2022-10-13 00:16:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Oct 2022 12:00:25 -0700 (PDT), w
    <daa78fda-41eb-496c-abd3-8ad8d525db4en@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nie strzelił. 5-10 lat temu umierał niż wojenny. Wojny to słaby moment na
    rozmnażanie. I pomimo tego że umierał niż to są prawie dwa miliony pustych
    nieruchomości.

    I wuj twoje przewidywania strzelił. Ludzie przestali się rodzić, a ceny
    mieszkań szybują i szybuję -- z 2k na 5k, a teraz na 10k.

  • 28. Data: 2022-10-13 01:00:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 12 października 2022 o 23:00:59 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > ToMasz
    >
    > PS, co nie zmienia faktu że tak czy siak drożeje
    Jak drożeje jeśli pokazałeś ładne i tanie mieszkanie. To jest mieszkanie po jakiś
    starszych ludziach z wyżu demograficznego którzy umarli. Takich mieszkań i nie tylko
    jest w Polsce ok dwóch milionów a jeszcze nie zaczęło się wymieranie wyżu
    powojennego. W puli są mieszkania w kamienicach, blokach, domki budowane za Gomółki.
    Że niby warszawy to nie dotyczy. Oczywiście że dotyczy. Teraz w Warszawie żyje ok
    400000 emerytów i rencistów. Zakładając że zostanie po nich ok 200 000 mieszkań to
    przy modelu 2+1 można w mieszkaniach jakie po nich zostaną zamieścić minimum 600
    000 ludzi. I to wszystko w przeciągu najbliższych 15 lat. W Łodzi ubędzie prawie
    100000 ludzi. Już w Łodzi jest ponad 20000 pustych mieszkań. Za kilka lat będzie 50
    tysięcy pustych. Już dzisiaj miasto wyburza niepotrzebne kamienice żeby odblokować
    tereny niekoniecznie pod bloki. Teraz zaczynają wyburzać 25 kamienic bo kolidują z
    tunelami kolejowymi jakie są pod Łodzią drążone. W Piekarach śląskich od 1990 roku
    ubyło z 16 tysięcy ludzi. Tam mieszkania są tanie bo nie ma nabywców. Niedługo
    mieszkanie z rynku wtórnego będzie kosztowało tyle co porządny nowy, ale z niedrogich
    , samochód.

  • 29. Data: 2022-10-13 01:02:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 października 2022 o 00:19:17 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > I wuj twoje przewidywania strzelił. Ludzie przestali się rodzić, a ceny
    > mieszkań szybują i szybuję -- z 2k na 5k, a teraz na 10k.
    Co drożeje kiedyś stanieje. Tylko to kiedyś będzie niedługo.

  • 30. Data: 2022-10-13 12:32:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 13 października 2022 o 01:02:53 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Co drożeje kiedyś stanieje.
    Jakbym Jastrzębia z NBP słuchał.
    <Tylko to kiedyś będzie niedługo.

    Kiedy cena maska spadnie do 2zl?
    Kiedy wg Ciebie benzyna będzie po 2zl a diesel po 1zl(takie były ceny jak 1 auto
    kupiłem. I pierwsze mieszkanie)