  • 1. Data: 2022-10-26 00:47:30
    Temat: Akumulator jako źródło zasilania.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po trzech dniach pomiary wykazały że z zużyciem prądu w I taryfie bez kuchenki
    elektrycznej zszedłem do poziomu ok 5%. Mniej się nie da bo oświetlenie kuchni jest
    na tej samej linii co kuchenka. Dokupuje jeszcze 90Ah bo w przy taryfie 12W
    praktycznie nie mam rezerwy w godzinach wieczornych jak jest drogi prąd. Wychodzi że
    to co zrobiłem w pewnych określonych warunkach może być porównywalne z kilka do
    kilkunastu razy droższa fotowoltaika. Przy 180Ah będę mógł bezpiecznie dla trwałości
    akumulatorów i sprawności systemu wydzielić najmniejsza płytkę w kuchence do
    zasilania z akumulatorów.

  • 2. Data: 2022-10-26 01:30:12
    Temat: Re: Akumulator jako źródło zasilania.
    Od: a a <m...@g...com>

    Koniec przerwy na reklamy

    Niekumaty Zenek niech kupi 100 kWh elektryka
    i zapomni o ględzeniu

    A jak ma płótno w kieszeni to na oeliksie są tanie używane UPSy 10-20 kWh
    i nalezy je tylko obsadzic akumami

    Ważą szafy tonę, ale komfort wart tej ceny.

    I niech niekumaty zapisze się na wieczorowy kurs zawodówkowy
    aby sie naumieć, że string UPS ma mieć napięcie 12V x 10/15/20

    ale nie 24V, ani 36V bo to zabawa i duża strata energii i konieczność ładowania dużej
    pojemności a to zużywa żelówki,
    \bo dlugie ładowanie nie jest kontrolowane w przypadków żelówek bo jedne się szybciej
    a in ne wolniej nagrzewają i dlatego traca poejmność, bo wysychają
    \
    Dlatego w przemysłowych UPSac h nie instaluje się aku 180Ah, ani 240Ah ani 500Ah, ani
    1000 Ah

    bo czym mniejsza pojemnośc tym szybsze ładowanie i mniej c iepła wysuszy elektrolit,
    a moc i energię uzyskuje się budująć dlugie stringi, analogicznie jak w przypadku
    solarów, poniżej n apięcia przebicia (1000V)

    Ale niekumaty nigdy tego nie zrozumie i będzie miesiącami doope zawracał

  • 3. Data: 2022-10-26 01:52:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 26 października 2022 o 01:30:13 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    solarów, poniżej n apięcia przebicia (1000V)

    > Ale niekumaty nigdy tego nie zrozumie i będzie miesiącami doope zawracał
    Ziewwww debilu.

  • 4. Data: 2022-10-26 18:56:55
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 25.10.2022 23:47, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    akumulatorów i sprawności systemu wydzielić najmniejsza płytkę w kuchence do

    80% postów jest nie na temat, więc zbierz proszę do kupy co tam
    zrobiłeś: jakie aku (z tego co pamiętam 90Ah na razie), jakie
    obciążenie, czym to ładujesz, ile energii idzie w naładowanie a ile jest
    oddawanej.

    Lukasz

  • 5. Data: 2022-10-26 21:39:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 26 October 2022 at 18:56:58 UTC+2, ddddddddddddd wrote:
> [...]
    > zrobiłeś: jakie aku (z tego co pamiętam 90Ah na razie), jakie
    > obciążenie, czym to ładujesz, ile energii idzie w naładowanie a ile jest

    po co go drażnisz, jak on niczego nie kuma i jedynie chce upchnąć bezwartościowe aku
    fosforanowe, ktore się nie nadają jako UPS

    Niech kupi UPS za 50zł, podłaczy zewnetrzny aku i nie zawraca głowy, że coś robi.

    Po 3 miesiacach UPS się przegrzeje i padnie
    i zakonczy się eksperyment

  • 6. Data: 2022-10-27 00:49:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 26 października 2022 o 18:56:58 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > zrobiłeś: jakie aku (z tego co pamiętam 90Ah na razie), jakie
    > obciążenie, czym to ładujesz, ile energii idzie w naładowanie a ile jest

    Lifepo4 90Ah 12V. Ładowany dedykowana ładowarka 10A ( 15 A w realu). Ładowarka
    włączana elektronicznym włącznikiem czasowym w tanich godzinach wg taryfy G12W.
    Zasila prawie całe oświetlenie, ładowarki do telefonów, papierosa, tabletu
    projektor, lodówkę, Okazjonalnie drukarke laserowa.. Przetwornica sinus 600W ciągła
    1200W chwilowa. Sprawność przy jednym akumulatorze 45Ah. Ok 88%. Przy dwóch 2*45Ah
    12V ok 92%. Prądu jeszcze nie zabrakło chociaż uważam że momentami prąd pobierany był
    zbyt duży chociaż dopuszczalny. Dlatego dokupie jeszcze 90Ah i z oddzielnej
    przetwornicy z jak to nazywają modyfikowana sinusoida zasiłek jedna najmniejsza
    płytkę w kuchence i do kompletu dokupiłem już mały czajnik elektryczny o mocy 600W,
    maszynka do chleba 600W i mniejszy opiekacz też da radę bo ma 800W. Maszynkę do
    zarabiania pieniędzy też zestaw 4 akumulatorów uciagnie. Oczywiście duże obciążenia
    nie będą mogły jednocześnie działać. Ale to szczegół. Alarm na przetwornicy szybko
    nauczy kolejności włączania. Nie jest to interes mojego życia ale przy nawisie
    inflacyjnym jaki mam zapewni mi 15% zysku rocznie od zainwestowanego kapitału i
    amortyzację akumulatorow w kilka lat. Może w międzyczasie, technika bardzo szybko
    zmienia otaczający świat, będzie możliwość kupowania prądu z nadwyżek po bardzo
    niskich cenach. Przy nawisie inflacyjnym jak się ma nie odczuwa się kosztów zakupu a
    efekty ekonomiczne są w momencie podłączenia.

  • 7. Data: 2022-10-27 01:09:19
    Od: a a <m...@g...com>

    Koniec przerwy na reklamy drogich akumulatorów fosforanowych,

    gdy to samo badziewie można zrealizować
    na aku samochodowych, kupionych w cenie złomu, czyli za grosze i bez ryzyka na
    złomie.

    Poniewaz aku ładujemy prądem 1C czyli 1/10 pojemności
    a zużywamy prądem 10C czyli całą pojemnośc w godzinę
    to dlatego UPS działa krótkotrwale, bo ladowanie aku jest długie,
    a jak pobór energii z UPS jest krótkotrwały to aku się nie rozladowywują nawet do 50%
    i ponowne ladowanie nie trwa 10 godzin

    ----

    a teraz co oznacza taryfa G12W ?

    Jest to taryfa wekendowa a nie codzienna !!!!!!!!!!!!!!!!!
    są 2 stawki za energię ale tylko w sobote i niedzielę !!!!!!!!!!!!!\

    ----
    "zapewni mi 15% zysku rocznie od zainwestowanego kapitału

    chachacha

    W Biedronie codziennie można kupić owoce, warzywa za 20zł i dostaje się voucher za 10

    Czyli zysk z zainwestowanego kapitału jest 100% i to w 1 dzień a nie za rok

    Można kupowac owoce i warzywa, ziemniaki sasiadom
    i codziennie zarabiać 50% !!!!!!!
    --

    Taryfa G12w - Taryfa weekendowa dwustrefowa | enerad.pl

    W nazwie taryfy G12w znajdują się wszystkie najważniejsze informacje na jej temat:
    Litera "G" określa główną grupę docelową klientów - Gospodarstwa domowe. Jedynka w
    G12w mówi o limicie mocy umownej. Użytkownicy taryfy G12w mają do dyspozycji do 40
    kilowatów. Dwójka w taryfie G12w informuje nas, że jest to taryfa dwustrefowa.
    https://enerad.pl/prad/taryfy/taryfa-g12-w
    Opinia
    Taryfa G12w - to musisz wiedzieć! | blogenergetyczny
    https://blogenergetyczny.pl/taryfa-g12w-to-musisz-wi
    edziec

    06.02.2017 ? Cyfra ,,2" cechuje taryfę dwustrefową, która ma dwie różne stawki za kWh
    w ciągu doby (dzień i noc lub szczyt i pozaszczyt). Ostatnia litera ,,W" ...

    Recenzje: 26

    Szacowany czas czytania: 5 min

    Co to jest taryfa G12W?
    Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
    PGE taryfa G12w. Jakie stawki za kWh? - EnergiaDirect.pl
    https://energiadirect.pl/taryfy/taryfa-g12w-pge

    05.05.2015 ? Weekendowa taryfa G12w Z tej taryfy zadowoleni będą Odbiorcy, którzy
    korzystają dużo w urządzeń elektrycznych w soboty i niedziele a także w późnych
    godzinach ...

    4,4/5(17)
    Szacowany czas czytania: 2 min

    I strefa dzienna: 14 godzin w ciągu doby

    Czym jest taryfa G12 lub G12w i kiedy warto ją wybrać?
    https://www.esoleo.pl/baza-wiedzy/poradnik...

    Czym jest taryfa G12 lub G12w? Zacznijmy od wyjaśnienia, co to w ogóle jest taryfa.
    Najprościej rzecz ujmując, stanowi ona plan cenowy, według którego jesteśmy
    rozliczani przez ...
    Taryfa G12w Tauron - EnergiaDirect.pl
    https://energiadirect.pl/taryfy/taryfa-g12w-tauron

    05.05.2015 ? Taryfa G12w Tauron Weekendowa taryfa z podziałem na dwie stawki. Dobór
    tej taryfy zapewni osobom, które korzystają z urządzeń elektrycznych oszczędności.
    Ceny ...

    4/5(26)

  • 8. Data: 2022-10-27 01:11:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Lifepo4 90Ah 12V.

    90Ah X 12 ~ 1kWh

    Jedna pralka ma potrzebę na jedno pranie ok 2kWh.

    Koniec tematu :]

    Przelicz na odkurzacze, kuchenkę indukcyjną, lodówkę :D

    Zenuś Duracfel :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-10-27 01:45:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 01:12:33 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > Jedna pralka ma potrzebę na jedno pranie ok 2kWh.
    >
    > Koniec tematu :]
    >
    > Przelicz na odkurzacze, kuchenkę indukcyjną, lodówkę :D

    Ty jednak debil jesteś. Pralkę jak ma się dwie taryfy to normalny włącza w drugiej.
    Po to ma sie dwie taryfy żeby prac w tanszej. ty chcesz ją włączać w pierwszej
    drogiej taryfie z akumulatorow. Reszty nie jestem w stanie ci wytłumaczyć bo za głupi
    jesteś i nic nie zrozumiesz. Z zuzyciem prądu przez pralkę też oszukałes. Teraz
    standardowo pierze się na 40 stopni bo większość proszków do proszki enzymatyczne. I
    nie dwie KWh a jakieś 15-20% tego kretynie , nieuku i oszuście. Dziwię się że taki
    debil jak ty nie dałeś jeszcze głupszego przykładu. Takiego żeby w taniej taryfie
    ładować akumulatory żeby w dzień w drogiej taryfie ładować z nich piece akumulacyjne.

  • 10. Data: 2022-10-27 01:50:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 01:09:20 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    tej taryfy zapewni osobom, które korzystają z urządzeń elektrycznych oszczędności.

    ty głupi jesteś z urodzenia czy to nabyte jak ojciec szpadlem na czole ci muchę
    zabił? Głupi jesteś ale za to doskonałe pływasz bo stary wyrzucał cię z łódki na
    środku jeziora i musiałeś dopłynąć do brzegu. Najpierw musiałeś wyjść z zawiązanego
    worka.