  • 21. Data: 2019-07-15 11:21:47
    Temat: Re: Balkon w domu
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.07.2019 11:07, Kris pisze:

    > Nie mam ekspresu, pijemy kawę tradycyjna sypaną.

    Tradycyjna polska zalewajka. Szkoda kawy.

  • 22. Data: 2019-07-15 11:25:28
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2019-07-15 o 11:07, Kris pisze:

    > Nie mam ekspresu, pijemy kawę tradycyjna sypaną. Czajnik mam na pietrze i na
    parterze
    > Fakt faktem ze częściej korzystam z tego na parterze w kuchni bo skoro świt
    pierwsze co robię to złażę na dół i idę na spacer z psami a jak wracam to robię kawę
    i do sypialni/na balkon

    Trochę żartobliwie, ale chodziło o to, że i tak trzeba zejść na dół.
    Ale u nas w domu tępimy naczynia na piętrze, więc czajnik nie ma racji
    bytu. Chcesz kawę to zasuwaj na dół. Ale faktycznie balkon jest
    odwiedzany w lecie pewnie raz w miesiącu, wszyscy przesiadują na tarasie.

    CezaryT

  • 23. Data: 2019-07-15 11:34:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 10:31:02 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja tam następny dom wybudowałbym w ogóle bez poddasza - rozległa parterówka

    Dokładnie takie plany mamy na przyszłość nawet już wstępni eprojekt wybraliśmy
    Póki co mieszkam mamy mieszkalne poddasze i balkon więc piszę że warto. Bo generalnie
    często tu się przewija że balkon w domu jest bez sensu. A to niekoniecznie tak jest.

  • 24. Data: 2019-07-15 11:40:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 23:03:16 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Hej,
    > Niedawno budowalem parterowke z poddaszem i mam tez 2 balkony. Na etapie
    > zamawiania stropu (filigran) doplacilem za laczniki termiczne, by pozbyc
    > sie mostkow cieplnych. 2 zimy za mna i nic mi nie wyziebia domu.

    U mnie balkon jest wylany razem ze stropem i też chałupy nie wychładza
    Od góry 5cm styro, od dołu i szczytu 12cm styro
    Zaraz pewnie ktoś napisze że taki gruby(12+14+5cm) balkon brzydko wygląda. Może i
    brzydko, kwestia gustu ja swojego nie widzę bo na dole zrobiłem pergole na winogrona
    i połączyłem ja z barierkami balkonu i balkon+barierka zarosły winoroślą. Dodatkowy
    plus że jesienią możemy wprost z balkonu winogrona jeść

    > A przynajmniej moge wyjsc wieczorem balkon, pic piwo i patrzec na gwiazdy.

    Dokładnie

  • 25. Data: 2019-07-15 11:42:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-15 o 11:40, Kris pisze:

    > Dokładnie

    A z tarasu to już za daleko, żeby gwiazdy oglądać? MSPANC :D

    --
    Pete

  • 26. Data: 2019-07-15 11:44:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 lipca 2019 10:00:38 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Tak, mam werandę, jak za
    > dawnych czasów bywało.

    Nie wiem czy mój taras to bardziej taras czy weranda;)
    Od góry większa część tarasu osłonięta wykuszem nad którym jest sypialnia córki, z
    prawej i połowa przodu pergole porośnięte pnąca roślinnością, z lewej wysokie
    miscanty

  • 27. Data: 2019-07-15 11:45:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-15 o 11:34, Kris pisze:

> [...]
    generalnie często tu się przewija że balkon w domu jest bez sensu. A to niekoniecznie

    Przeczysz sam sobie. Zachwalasz balkon a w przyszłości planujesz
    parterówkę (jak żyć bez balkonu :> )

    --
    Pete

  • 28. Data: 2019-07-15 12:06:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 11:45:40 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Przeczysz sam sobie.

    Nie przeczę
    > Zachwalasz balkon a w przyszłości planujesz parterówkę (jak żyć bez balkonu :> )
    Parterówka kontra dom z poddaszem to temat na inną dyskusję
    Póki co mamy dom z poddaszem i ma to swoje wady i zalety. A jak dom z poddaszem i
    jest możliwość sensownej lokalizacji balkonu(bo z widokiem np. na ruchliwą ulice to
    trochę chyba bez sensu balkon) to wg mnie warto. Koszt na etapie budowy pomijalny a
    zalety z posiadania są
    Nasz następny będzie parterówka i tam oczywiście balkonu nie będzie

  • 29. Data: 2019-07-15 12:35:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > (bo z widokiem np. na ruchliwą ulice to trochę chyba bez sensu balkon)

    W tradycji mieszczńskiej mieści się balkon od strony ulicy. Pan, a częściej
    pani domu stoi na balkonie, a dołem przechodzą inni mieszcznie. Wszyscy
    mówią "dzień dobry", a część z nich się zatrzymuję, by odbyć nieco dłuższą
    rozmowę.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2019-07-15 15:21:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.07.2019 12:06, Kris pisze:

    > A jak dom z poddaszem i jest możliwość sensownej lokalizacji balkonu(bo z widokiem
    np. na ruchliwą ulice to trochę chyba bez sensu balkon) to wg mnie warto.

    Zdecydowanie warto. Dl psa. Jeden z moich psów urządził sobie na takim balkonie
    na pierwszym piętrze (na który jest też wejście z zewnątrz) stróżówkę, bo ma
    stamtąd przegląd całej ulicy i wgląd na podwórko sąsiada z psami, po drugiej
    stronie ulicy, które z nudów obszczekują wszystko co się rusza. A mój leży jak
    sfinks na balkonie i tylko rusza go widok kota przechodzącego czasem ulicą.
    Jest zatem sens z balkonem od ulicy? Jest. Dla psa.