  • 11. Data: 2019-07-13 10:31:01
    Temat: Re: Balkon w domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2019 10:35:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I nie żałuję tej decyzji. Wad nie zauważyłem
    > Balkon mamy przy sypialni z widokiem na ogród. Od wiosny do jesieni praktycznie
    codziennie na nim skoro świt piejmy kawę a wieczorami tez często z żoną siadamy.

    Bo masz sypialnie na górze. Ja mam sypialnie na parterze i jak wstanę to
    mam bliżej na taras niż miałbym drapać się na górę na balkon :D Codziennie
    jemy śniadanie i kolacje, a często i obiady na tarasie. Jest na pewno
    wygodniej i przyjemniej niż na balkonie.

    Ja tam następny dom wybudowałbym w ogóle bez poddasza - rozległa parterówka
    i zrobiłbym szeroki, narożny taras jakoś od wschodu albo zachodu i południa - tak
    żeby obejmował nie tylko salon ale i jakiś pokój / dwa.
    I to byłoby dla wszystkich optymalne. No ale mam to nieszczęsne poddasze
    - dwa duże pokoje + łazienka z przeznaczeniem dla dwójki dzieci
    (za 3-4 lata się tam wprowadzą). Za 20 lat jak się wyprowadzą - zamuruję
    schody i zapomnę :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2019-07-13 15:00:24
    Temat: Odp: Balkon w domu
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ja jak pierwsza wycenę na materiały na dach(dachówki, rynny okna
    > dachowe) dostałem to zapytałem właściciela składu czy mnie za idiotę
    > ma i czy moje pieniądze mam wydać u konkurencji. Na drugi dzień
    > auto-magicznie te same materiały kosztowały u tego sprzedawcy kilka
    > tys mniej

    Nie do wiary ;->>

    > Głupi byłem, nie zrobiłem podłogówki wszędzie tylko na piętrze
    > grzejniki dałem. Tyle tylko że bez większych problemów na grzejniki
    > rabat od cen z półki 45% dostałem.

    E tam, za darmo dostales ;->

    > Ja wszystko kupowałem sam.

    Zuch ;->

    --
    Pozdr.
    T.

  • 13. Data: 2019-07-13 17:24:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-13 o 10:31, Adam Sz. pisze:
    > i zrobiłbym szeroki, narożny taras jakoś od wschodu albo zachodu i południa - tak
    żeby obejmował nie tylko salon ale i jakiś pokój / dwa.
    > I to byłoby dla wszystkich optymalne.

    Taras od południa i zachodu to jest "optymalne dla wszystkich"?
    Żartujesz.
    Dla mnie dramat.

    --
    MN

  • 14. Data: 2019-07-13 19:02:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 17:25:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Taras od południa i zachodu to jest "optymalne dla wszystkich"?

    Napisalem wschodu albo zachodu, czytasz co drugie słowo? :P

    > Żartujesz.

    Nie.

    > Dla mnie dramat.

    Dla mnie idealnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2019-07-13 23:03:11
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Niedawno budowalem parterowke z poddaszem i mam tez 2 balkony. Na etapie
    zamawiania stropu (filigran) doplacilem za laczniki termiczne, by pozbyc
    sie mostkow cieplnych. 2 zimy za mna i nic mi nie wyziebia domu.
    A przynajmniej moge wyjsc wieczorem balkon, pic piwo i patrzec na gwiazdy.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2019-07-14 10:00:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2019 10:05, uciu pisze:

    > ja mam coś podobne do stodoły, parterowe by po schodach nie trzeba było łazić:-)
    >
    > Rodzice mają balkon i wychodza tam tylko by podłogę umyć lub kwiatki podlać.
    > Skoro balkon jest na górze a zazwyczaj kuchnia na dole to bez sensu zapierdzielać
    na dół po kawe i potem wracać do góry by wyjść na balkon.

    > Taras na tym samym poziomie co kuchnia, trawa pod nogami...dla mnie lepiej:-)

    Bez względu na ilość pięter - kuchnia, jadalnia i salon powinny być
    zaprojektowane na tym samym poziomie, z powodów oczywistych. A przy
    salonie - taras. Jeśli to nie jest tzw. budownictwo oszczędne (by nie
    powiedzieć - bidadom, stodoła), to miast tarasu zdecydowanie lepsza
    jest weranda. Oczywiście miło jest móc wyjść przy tym z tarasu/werandy
    bezpośrednio do ogrodu, ale z dwojga złego lepiej z tarasu na piętrze
    schodzić po schodach do ogrodu, niż tymi schodami zapindalać z kawą
    z kuchni na parterze, do salonu na piętrze. Tak, mam werandę, jak za
    dawnych czasów bywało.

  • 17. Data: 2019-07-15 11:03:18
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2019-07-12 o 10:35, Kris pisze:
    > Dość popularne teraz jest budowanie domów brzydkich tzw "stodółek" gdyż jakieś
    wykusze, balkony itp ponoć powodują ze koszt ogrzewania roczny może wzrosnąć o
    równowartość ceny marnej flaszki.,
    > A z balkony ponoć dobre w blokach w domach bez sensu bo sa tarasy
    > Budując dom w okolicach 2007 roku nie czytałem jeszcze tej grupy, na forum muratora
    do dzisiaj nie włażę i z tego powodu wiec zapewne popełniłem błąd budując dom z
    balkonem
> [...]
    > Córka która ma sypialnie po sąsiedzku bardzo żałuje że nie ma balkonu. Dziewuch
    lubi czytać i na naszym balkonie często zalega z książką czy innym czytnikiem w
    dłoni.
    > Duży osłonięty roślinności taras tez mamy i również z niego korzystamy ale decyzji
    o budowie balkonu nie żałuje
    > Rano nie musimy wyłazić z sypialni, złazić na taras żeby kawę, wieczorem tez
    przyjemnie posiedzieć patrząc na ogród
    > Więc jak ktoś jest na etapie planowania budowy to warto to pod uwagę wziąć. Jeśli
    balkon z dobrej strony, z balkonu ładny widok to i w domu warto go mięć
    > Ogólnie jestem przeciwnikiem brzydkich kwadratowych stodółek budowanych dlatego bo
    optymalnie energooszczędne są.

    ten ekspres do kawy to trzymasz w sypialni, czy kuchnie masz na pietrze,
    żeby do łóżka było bliżej?

    CezaryT

  • 18. Data: 2019-07-15 11:07:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 11:03:19 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:

    > ten ekspres do kawy to trzymasz w sypialni, czy kuchnie masz na pietrze,
    > żeby do łóżka było bliżej?
    Nie mam ekspresu, pijemy kawę tradycyjna sypaną. Czajnik mam na pietrze i na parterze
    Fakt faktem ze częściej korzystam z tego na parterze w kuchni bo skoro świt pierwsze
    co robię to złażę na dół i idę na spacer z psami a jak wracam to robię kawę i do
    sypialni/na balkon

  • 19. Data: 2019-07-15 11:08:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2019 22:11:41 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    bo optymalnie energooszczędne są.

    > No cóż. Znamienne jest, że dyskusje zaczęła i prowadzi właśnie osoba z
    > balkonami ;-)

    Bo któż może o wadach czy zaletach balkonu dyskutować jak nie posiadacz balkonu.

  • 20. Data: 2019-07-15 11:09:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 10:11:22 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a własnie, jak duży balkon masz ze mozna tam posiedzieć.

    3 krzesła i mały stolik się mieszczą